Jakiego artykułu szukasz?

Digital Communication and Social Media for Management na Wydziale Zarządzania UŁ

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oferuje unikalne studia z zakresu komunikacji cyfrowej i social media realizowane w języku angielskim - Digital Communication and Social Media for Management.

Digital Communication and Social Media for Management na Wydziale Zarządzania UŁ

Kierunek Digital Communication and Social Media for Management

Przestrzeń komunikacji w świecie cyfrowym i social media (performance marketing) to obszary, które należą od wielu lat do najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku. Ciągły postęp w tej dziedzinie bez wątpienia wymaga coraz to większej liczby osób, które płynnie będą mogły działać w jej zakresie. Dlatego tak ważne jest, by osoby takie były nie tylko przygotowane do działania, ale wyposażone zostały w duży zakres wiedzy oraz praktycznego potencjału inspiracyjnego i kreatywnego, który umożliwi im skuteczne działanie. Kierunek Digital Communication and Social Media for Management to przede wszystkim treści unikatowe w skali innych uczelni państwowych, ale i uczelni prywatnych. Kierunek realizowany jest w języku angielskim.

Dotychczas podejmowane próby stworzenia przestrzeni do nauczania zagadnień związanych z komunikacją cyfrową i mediami społecznościowymi dotyczą wyłącznie małych specjalizacji w wąsko pojętym obszarze lub kursów, treningów i szkoleń poświęconych wybranym zagadnieniom. Tym razem powstał kierunek zorientowany na najszerzej pojętą komunikację cyfrową (digital communication) z naciskiem na social media, tak by przygotować absolwenta, który myśląc o działaniach prowadzonych w mediach społecznościowych, nie będzie ograniczał się tylko do wąskiego spojrzenia na nie, ale wyposażony w wiedzę i umiejętności będzie potrafił w sposób analityczny nimi zarządzać. Kierunek powstał w wyniku rozmów z ekspertami kierunkowymi, jak też analizy zarówno rynku pracodawców, jak i oferty rynku edukacyjnego - polskiego i zagranicznego.

Zaproponowane treści kształcenia są wypadkową tych działań. Należy podkreślić ogromny walor praktyczny kierunku, który z pewnością podnosi nie tylko wartość samych zajęć, czyniąc je jeszcze ciekawszymi, ale pozwoli na utrzymywanie cały czas poziomu wysokiej aktualności przekazywanej wiedzy.

Praktyczny wymiar studiów

Do projektu zaprosiliśmy wybitnych ekspertów, na co dzień zajmujących się działalnością w przestrzeni cyfrowej, jak również osoby będące specjalistami w dziedzinie mediów społecznościowych. Przy kierunku działa aktywnie Rada Programowa (Gremium Praktyków) składająca się z przedstawicieli wiodących firm z branży digital i social media – osób, które biorą czynny udział nie tylko w zajęciach jako zaproszeni prowadzący, ale których opinie są cennymi wskazówkami dla dalszego rozwoju kierunku. Ich rolą jest także objęcie studentów mentoringiem, tak by kontakt z wybitną praktyką i doświadczeniami mentorów, był dla każdego ze studentów niemal na wyciągnięcie ręki.

Pierwszych kilka miesięcy działania kierunku na Wydziale Zarządzania UŁ potwierdza w opiniach studentów, jak trafną decyzją było stworzenie go, oto dwie z nich:

„ - Jest rzeczą oczywistą, że komunikacja jest jedną z najważniejszych rzeczy, przed którymi stoimy dzisiaj. Poza tym żyjemy w epoce cyfrowej, w której media społecznościowe są uważane za ważne narzędzia marketingowe dla rozwoju każdego biznesu. To jest główny powód, dla którego wybrałem ten kurs. Traktuję to jako świetną okazję do poznania nowych ludzi i zdobycia wiedzy z zakresu biznesu, handlu, zarządzania i reklamy. Co więcej, aktywność w grupie jest istotną częścią naszych studiów, co jest bardzo ważne. Niewątpliwie cieszę się, że mogę być częścią tego programu studiów i ogólnie tego Wydziału!”

„- Wybrałam kierunek Digital Communication and Social Media for Management, ponieważ spodobał mi się jego program. Wydawał się inny i ciekawszy niż zwyczajne polskie studia. Dawał wrażenie jakby w Polsce można było studiować tak, jak studiuje się za granicą. Na zajęciach nie ma przytłaczającej ilości kolokwiów, tylko praktycznie zadania, które pomagają w faktycznej nauce. Oprócz tego, plan zajęć pozostawia dużo czasu wolnego, sprzyjając tym samym samodzielnej nauce oraz umożliwiając pracę zawodową.”

Kierunek realizowany jest we współpracy z wykładowcami z uczelni zagranicznych, co z pewnością wpływa w dużym stopniu na poziom umiędzynarodowienia procesu kształcenia, podnosząc tym samym atrakcyjność kierunku w oczach studentów. Wyjątkowa energia podczas zajęć doceniana jest przez naszych studentów, czyniąc czas spędzony na Wydziale naprawdę unikalnym.

Efektem ukończenia kierunku będzie wyposażenie studenta w umiejętności, wiedzę i kwalifikacje pozwalające mu na podjęcie pracy w sektorze rynku, będącym przedmiotem kształcenia i czyniące go konkurencyjnym w stosunku do innych zatrudnionych. W toku prowadzenia studiów ważne jest, oprócz pozyskania wiedzy z zakresu danych obszarów tematycznych, ciągłe rozwijanie pasji studenta i rozbudzanie jego uwagi w sferze trendów i nowości z obszarów mediów społecznościowych i digital communication.


Właśnie takie podejście winno potem towarzyszyć absolwentom w dalszej karierze zawodowej. Absolwent wyposażony zostanie nie tylko w twarde umiejętności analityczne, ale przede wszystkim będzie potrafił płynnie połączyć je z obszarami miękkimi.

Nasz absolwent to osoba, która wyposażona będzie w wiedzę z zakresu nie tylko szeroko pojętych mediów społecznościowych, ale przede wszystkim w umiejętności pozwalające mu na zarządzanie nimi w sposób profesjonalny, właśnie dzięki szerokiemu spektrum obszarów poruszanych w ramach poszczególnych bloków tematycznych. Będzie płynnie poruszał się w środowisku digital communication i mediów społecznościowych, potrafiąc zaplanować, przygotować i dokonać audytu prowadzonych działań. Wykorzystywał będzie przy tym najnowsze trendy rynku, opierając się na pogłębionej ich analizie, dostosowując je do wybranej branży – mając jednocześnie świadomość ograniczeń i możliwości, jakie ona stawia. Wiedza i praktyka absolwenta pozwolą mu optymalizować działania komunikacyjno-wizerunkowe marek, jak również radzić sobie z potencjalnymi kryzysami, jakie są naturalnym elementem przestrzeni biznesowej.

Pozyskana wiedza będzie miała charakter multidyscyplinarny, tym samym osoba ta doskonale odnajdzie się i jako twórca treści, i osoba współpracująca z ich twórcami. Będzie to osoba, która bez żadnych ograniczeń będzie mogła zająć się funkcjonowaniem, np. jako influencer, z drugiej strony będzie w stanie poprowadzić współpracę marki z influencerami w sposób profesjonalny.

Zdecydowaną wartością absolwenta będzie jego umiejętność pracy w zespole osób prowadzących media społecznościowe marek, jak również poprowadzenie ich w sposób niezależny. W związku z tym duży nacisk w czasie prowadzonych zajęć położony jest na budowanie poczucia pewności i samodzielności studenta. Absolwent będzie więc miał możliwość pozyskania praktycznej wiedzy, a przez to jego wejście na rynek profesjonalny będzie dla niego naturalną konsekwencją i wypadkową jego wiedzy i umiejętności.

Zobacz także Prezentację Wydziału Zarządzania UŁ w portalu

Powiązane treści

Studia geograficzne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia geograficzne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia historyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia historyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia chemiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia chemiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia rolnicze i przyrodnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia rolnicze i przyrodnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia sportowe w Łodzi i woj. łódzkim
Studia sportowe w Łodzi i woj. łódzkim
Studia prawnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia prawnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia turystyczne i hotelarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia turystyczne i hotelarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia aktorskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia aktorskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia psychologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia psychologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia społeczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia społeczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia medyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia medyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia inżynierskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia inżynierskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia dziennikarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia dziennikarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia architektoniczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia architektoniczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia informatyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia informatyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia pedagogiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia pedagogiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia filologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia filologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia logistyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia logistyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia ekonomiczne w Łodzi i województwie łódzkim
Studia ekonomiczne w Łodzi i województwie łódzkim

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Tarnowska
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Collegium Humanum w Katowicach
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Akademia Katolicka w Warszawie, Collegium Bobolanum
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Politechnika Białostocka
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Kaliski
  • Akademia Medyczna Humanum w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Collegium Humanum w Warszawie
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Politechnika Poznańska
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Collegium Humanum w Lublinie
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej HORYZONT
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Gdańsku
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Uniwersytet Gdański
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Kielcach
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Collegium Humanum w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Rzeszowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Wałczu
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uniwersytet WSB Merito Szczecin
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Politechnika Częstochowska
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Akademia Nauk Stosowanych im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Collegium Humanum w Szczecinie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Akademia Zamojska
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Collegium Humanum we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Politechnika Łódzka
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Politechnika Śląska