Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Uniwersytet Gdański
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Collegium Humanum w Warszawie
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Politechnika Poznańska
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Uniwersytet Kaliski
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Akademia Tarnowska
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Collegium Humanum w Rzeszowie
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
  • Collegium Humanum w Gdańsku
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Akademia Medyczna Humanum w Warszawie
  • Collegium Humanum w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Lublinie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej HORYZONT
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Collegium Humanum w Katowicach
  • Uniwersytet WSB Merito Szczecin
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Wałczu
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Akademia Katolicka w Warszawie, Collegium Bobolanum
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Collegium Humanum we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
  • Politechnika Łódzka
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Szczecinie
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Politechnika Śląska
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Akademia Nauk Stosowanych im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Akademia Zamojska
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Collegium Humanum w Kielcach
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Politechnika Białostocka
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Politechnika Częstochowska
  • Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku