Kultury mediów

Kultury mediów to interdyscyplinarny kierunek koncentrujący się na studiach nad multimedialnością, współczesnymi procesami komunikacyjnymi i nowymi kompetencjami związanymi z mediami cyfrowymi i tzw. kulturą uczestnictwa.

Kierunek Kultury mediów łączy elementy historii społecznej, politycznej i kulturowej, teorię kultury, mediów i komunikacji oraz sztuk wizualnych i praktykę kulturową z zakresu nowych mediów i komunikowania się za ich pośrednictwem oraz wiedzę o ścisłych związkach tej problematyki z technologią, tradycyjnymi sztukami i formami komunikowania, antropologią kultury, estetyką, sztuką słowa i widowiskami masowymi.

Studia pozwalają zrozumieć przemiany kultury pod wpływem nowych technologii, ukazują trendy w rozwoju gatunków medialnych i komunikacji medialnej, dają podstawy warsztatu do pracy w mediach i przemyśle kreatywnym.

W ramach wybranych seminariów studenci przygotowują prace licencjackie, a po zdaniu egzaminów dyplomowych uzyskują tytuł eksperta nowych mediów. Program studiów uwzględnia dostęp do nowych mediów i technologii komunikacyjnych, do najbardziej wartościowych i aktualnych badań naukowych i prac popularnonaukowych poświęconych tej tematyce oraz do warsztatów nowomedialnych.
Perspektywy zawodowe po kierunku Kultury mediów
Absolwenci Kultury mediów posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje, które umożliwiają pracę w mediach oraz w przemyśle kreatywnym, a także w tych instytucjach kultury czy administracji, które wymagają świadomości funkcjonowania mediów i nowych technologii oraz wiedzy ogólnokulturowej.
Pracodawcami absolwentów mogą być agencje interaktywne i reklamowe, media elektroniczne, agencje artystyczne, organizacje pozarządowe, działy współpracy z mediami, agencje PR i marketingu, instytucje kultury, firmy i instytucje zajmujące się organizacją imprez masowych, działy social media w firmach oraz działy kultury administracji publicznej.
Absolwenci mogą także podjąć własną aktywność w zakresie doradztwa medialnego i animacji kulturowej.

Uczelnie, na których możesz studiować wybrany kierunek

Komentarze (1)

  • MISHowiec

    Jestem studentem MISH (teraz ISM) i jednym z trzech kierunków, jakie wybrałem, są kultury mediów. Kierunek to tak naprawdę okrojone kulturoznawstwo. Jest po prostu mniej przedmiotów, zaś wiele z nich - bez koniecznego przygotowania (np. filozofia techniki; teksty opracowywane na zajęciach w pierwszym semestrze o silnie filozoficzno-filologicznej bazie). Wiele przedmiotów mami "fajną, nowoczesną" nazwą i opisem, a okazują się czymś bardzo klasycznym i opierającym się na analizie tekstów literackich (np. strategie autokreacji, teoria gier, kulturowe mity współczesności). ALE! Bardzo mi to odpowiada :) Jest to, moim zdaniem, świetne uzupełnienie takich kierunków jak filozofia, filologia lub socjologia. Wiele tekstów, które omawiałem na filozofii, prezentowanych jest z innej perspektywy i w szerszym ujęciu. Mając najpierw za sobą jeden rok filozofii, byłem już przygotowany na niektóre trudniejsze teksty (np. autorstwa prof. Gwoździa
    07.02.2016