Pedagogika małego dziecka

Absolwent kierunku pedagogika małego dziecka kończąc studia powinien prezentować następujące kompetencje:

  • posiada wiedzę na temat miejsca pedagogiki małego dziecka w systemie nauk społecznych i dyscyplin pokrewnych oraz zna podstawową terminologię z zakresu nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych obejmującą wiedzę o dziecku w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego;
  • posiada wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych i kulturowo-społecznych uwarunkowań rozwoju człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego;
  • zna wybrane psychologiczne teorie rozwoju człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dotyczących rozwoju poznawczego, społeczno-emocjonalnego i moralnego dziecka w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego;
  • posiada wiedzę na temat współczesnych teorii kształcenia, wychowania i socjalizacji dzieci w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego oraz ich filozoficznych, historycznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw;
  • posiada wiedzę psychologiczno-pedagogiczną o dzieciach ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi oraz wiedzę na temat zróżnicowania środowisk ich życia, specyfiki procesów w nich zachodzących oraz konsekwencji edukacyjnych;
  • potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w pracy z dziećmi w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego;
  • posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji dzieci ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi: opracowywanie wyników, formułowanie wniosków i opracowanie indywidualnych programów wspierania rozwoju dzieci w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego w zależności od zróżnicowanych potrzeb i możliwości edukacyjnych;
  • potrafi zaprojektować zajęcia wychowawcze i edukacyjne dla dzieci w wieku od urodzenia do końca I etapu edukacyjnego, ocenić przydatność metod, środków, materiałów i dobrych praktyk do realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych;
  • podejmuje indywidualne i zespołowe działania na rzecz podnoszenia jakości pracy.

Uczelnie, na których możesz studiować wybrany kierunek

Razem 2 rekordy.
00-927 Warszawa , ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
+48 (22) 552 40 41,
45-040 Opole , pl. Kopernika 11
+48 (77) 541 59 88,

Komentarze (0)

Brak komentarzy