Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Politechnika Częstochowska
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Kaliski
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Collegium Humanum w Warszawie
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej HORYZONT
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Collegium Humanum w Szczecinie
  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Akademia Medyczna Humanum w Warszawie
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Akademia Nauk Stosowanych w Wałczu
  • Akademia Tarnowska
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Collegium Humanum we Wrocławiu
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Akademia Katolicka w Warszawie, Collegium Bobolanum
  • Collegium Humanum w Rzeszowie
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Politechnika Poznańska
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Akademia Zamojska
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Collegium Humanum w Kielcach
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Collegium Humanum w Katowicach
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Politechnika Łódzka
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Collegium Humanum w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Uniwersytet Gdański
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Collegium Humanum w Lublinie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Politechnika Śląska
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Collegium Humanum w Gdańsku
  • Uniwersytet Wrocławski
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie