Ambasador Turcji w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu
19 stycznia w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu odbędzie się seminarium polsko-tureckie.
Spotkanie organizuje Wydział Współpracy z Zagranicą Dział Kontaktów Pozaeuropejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego wspólnie z Polsko–Turecką Izbą Gospodarczą oraz Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu. Partnerem merytorycznym seminarium będzie bank Citi Handlowy. Seminarium dotyczy możliwości współpracy bilateralnej w obszarze gospodarki oraz turystyki i kultury.
Seminarium polsko-tureckie to pomysł na wsparcie dolnośląskich przedsiębiorstw zainteresowanych prezentacją kompleksowej i konkurencyjnej oferty na rynku tureckim oraz promocja atrakcji turystycznych Dolnego Śląska.
Wśród znakomitych prelegentów pojawią się dr Yusuf Ziya Ozcan – Ambasador Turcji, Jerzy Michalak – członek zarządu Urzędu Marszałkowskiego, Zbigniew Dynak – Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego w UMWD, Wojciech Biliński – Wicedyrektor ds. Sportu i Turystyki w UMWD, Rektor WSB we Wrocławiu prof. dr hab. Stefan Forlicz, Prezes Zarządu Polsko-Tureckiej Izby Gospodarczej – Marek Nowakowski.
Uczestnikami seminarium będą m.in. przedsiębiorcy z Dolnego Śląska oraz przedstawiciele stref ekonomicznych, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu.
Seminarium będzie się składało z dwóch paneli. Pierwszy będzie poświęcony możliwości współpracy z Turcją w obszarze gospodarki. Na drugim zostaną przedstawione możliwości współpracy z Turcją w obszarze turystki i kultury – mówi prof. dr hab. Stefan Forlicz, Rektor WSB we Wrocławiu.
-Wymiana handlowa Polski i Turcji, szczególnie w sektorach o największym udziale w obrotach bilateralnych, od lat charakteryzuje się dominacją dużych przedsiębiorstw oraz korporacji międzynarodowych. Widoczne jest to szczególnie w obszarze polskiego eksportu na rynek turecki bowiem w tureckim eksporcie na rynek polski w znacznie większej proporcji uczestniczą firmy sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) – mówi Barbara Kluza, Kierownik Działu ds. Kontaktów Pozaeuropejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
- Współpraca z międzynarodowymi partnerami i dostęp do usług bankowych za granicą to już norma - globalna sieć Citi i obecność w ponad 100 krajach daje coś więcej, bo relacje z lokalnym rynkiem oraz wiarygodność w oczach miejscowych partnerów . Na przykładzie Turcji i prężnie działającego tam oddziału Citi w segmencie zarówno lokalnych jaki i globalnych przedsiębiorstw widać, jak istotna dla klientów jest wiedza o warunkach rynkowych w danym kraj. Plus kwestie tak fundamentalne, jak wymiana walut czy zarządzanie środkami, co daje im Citi FX Pulse – powiedział Piotr Łaś, Dyrektor ds szkoleń w Sektorze Rynków Finansowych Citi Handlowy.
W 2014 roku eksport do Turcji wyniósł 3,13 mld a import 2,7 mld zł. Główne obszary polskiego eksportu do Turcji to przemysł elektromaszynowy w tym pojazdy samochodowe, statki, akcesoria samochodowe, maszyny żniwne i zmywarki. Polska importuje z Turcji głównie wyroby elektromaszynowe, pojazdy, statki sprzęt elektryczny, materiały i artykuły włókiennicze.
Seminarium odbędzie się w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 29-31 w bud. B w sali 102.
Na seminarium obowiązują zapisy online na stronie: http://www.wsb.pl/wroclaw/aktualnosci/seminarium-polsko-tureckie