Jakiego artykułu szukasz?

ESE w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

Czy zauważyłeś, że uczelnie też się zmieniają? Wybierz uczelnię, która kształci zgodnie z Europejskimi Standardami Edukacyjnymi

Jeśli uczysz się według Europejskich Standardów Edukacyjnych, przygotowujesz się na wyzwania rynku pracy i oczekiwania pracodawców.

ESE w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

OBUDŹ SIĘ W NOWEJ SZKOLE!

Czy zauważyłeś, że uczelnie też się zmieniają? Wybierz uczelnię, która kształci zgodnie z Europejskimi Standardami Edukacyjnymi.

Jeśli uczysz się według Europejskich Standardów Edukacyjnych, przygotowujesz się na wyzwania rynku pracy i oczekiwania pracodawców. Już w czasie studiów uczestniczysz w realnym życiu firm i pomagasz im w rozwiązywaniu problemów.

Nowoczesny model kształcenia według zaleceń Unii Europejskiej

Wprowadzone przez Unię Europejską standardy edukacyjne, które są realizowane w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, to wynik innego postrzegania miejsca i roli człowieka, a tym samym studenta w świecie. Student w trakcie nauki ma nabyć kompetencje i umiejętności, a nie być jedynie biernym odbiorcą otaczającego świata. Europejskie standardy kształcenia charakteryzuje zmiana treści, metod kształcenia oraz roli nauczyciela i ucznia, a także zmodernizowany system nadzoru pedagogicznego oraz aktywna współpraca z otoczeniem.

Treść kształcenia

Według modelu europejskiego, który został wdrożony w Akademii, proces kształcenia ma na celu rozwój umiejętności, kompetencji i wiedzy, które zwykle uzyskuje się, ćwicząc je. Wiedza jest przekazywana poprzez zastosowanie jej w trakcie rozwiązywania problemów, ćwiczeń i projektów. W modelu europejskim uczelnia jest zobowiązana do samodzielnego kształtowania treści i metod kształcenia, tak aby uzyskać założone efekty.

Metody kształcenia

Metody kształcenia z modelu podawczego uległy zmianie na metody aktywne, charakterystyczne dla modelu podmiotowego. Obok wykładów i ćwiczeń szeroko stosowana jest metoda warsztatów i projektów. Metoda warsztatów jest szczególnie pomocna w rozwoju umiejętności personalnych i społecznych, natomiast projekt stosuje się do rozwoju kompetencji. Wykonując projekt, student ćwiczy równocześnie pożądane postawy odpowiedzialności, decyzyjności, sprawczości, itp.

Nowa rola studenta i dydaktyka

Europejskie Standardy Edukacyjne, które zostały wdrożone w Akademii, spowodowały, że „obudziliśmy się” w nowej szkole. Uczelnia stała się miejscem twórczego rozwoju, w którym dydaktyk jest mentorem i coachem, służącym wsparciem i gotowym do współpracy ze studentem na zasadzie partnerstwa i kooperacji. Student przyjmuje aktywną postawę w procesie uczenia się: jest odpowiedzialny za jakość procesu edukacyjnego i efekty, jakie uzyskuje, samodzielnie organizuje swoją pracę i formułuje projekty. Dzięki temu zdobywa kompetencje i ma możliwość wykorzystania wiedzy, ćwicząc rozwiązywanie realnych problemów na rzecz firm i innych instytucji.

Nadzór nad procesem kształcenia

Nadzór nad procesem kształcenia został przekształcony z kontroli treści na nadzór nad systemem zapewnienia jakości. Uczelnia samodzielnie przeprowadza proces ewaluacji i oceny swoich dokonań, natomiast instytucja zewnętrzna jedynie monitoruje ten proces. Wieloletnie doświadczenie Akademii w prowadzeniu audytów wewnętrznych jest pozytywnie oceniane przez Polską Komisję Akredytacyjną, co gwarantuje wysoką ich jakość.

Współpraca z otoczeniem

Uczelnia nawiązuje współpracę z instytucjami i firmami zewnętrznymi, aby student mógł rozwiązywać faktycznie pojawiające się w nich problemy. Rozwiązywanie problemów z życia gospodarczego i administracyjnego gwarantuje z jednej strony nabycie przez studenta umiejętności zmagania się z realnymi problemami, a z drugiej przygotowuje go do stawienia czoła rynku pracy. Według Europejskich Standardów Edukacyjnych uczelnia zobowiązana jest przygotować ucznia i studenta do pokonywania trudności, które napotka zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Absolwent naszej uczelni potrafi więc wykonywać projekty, począwszy od etapu projektowania, a skończywszy na realizacji zadania i uzyskaniu efektów wyższych niż standardowe.

Porównanie modelu tradycyjnego z modelem według Europejskich Standardów Edukacyjnych

Student wykształcony w modelu tradycyjnym wyposażony zostaje w wiedzę teoretyczną i system reguł, do których ma się dostosować. Kształci się w przekonaniu o niezmienności świata, w braku wiary we własne możliwości i w odtwórczym podejściu do powierzonych zadań. Student, który uczy się w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, w modelu nowoczesnym, zgodnie z Europejskimi Standardami Edukacyjnymi, nabywa kompetencje i umiejętności, dzięki czemu potrafi samodzielnie realizować projekty. Te nowe umiejętności pozwalają mu zmieniać i kreować rzeczywistość, odważnie stawiać czoła wyzwaniom, tworzyć nowe zasady, szukać własnych dróg. Student potrafi przy tym przezwyciężać swoje słabości, ograniczenia i rozwiązywać problemy. Nie boi się porażek - wykorzystuje je jako kolejny etap na drodze wewnętrznego rozwoju.

Student AHE jest przygotowany do kreowania rzeczywistości, a absolwent uczelni o tradycyjnym modelu kształcenia potrafi jedynie do tej rzeczywistości się dostosować, gdyż uczy się działania według schematów.

STUDIUJ I REALIZUJ SIĘ W NOWOCZESNYM MODELU EDUKACJI

Komentarze (1)

Iga_Naciągnięta przez AHE
Tragedia!!! Wszytko tylko nie AHE Łódź!!! To nie jest uczelnia to maszynka do zarabiania pieniędzy. Rozpoczęłam studia online z filologii angielskiej i po miesiącu zrezygnowałam a za to musiałam zapłacić 1600.!!! Oszukują w umowach! Uważajcie to są naciągacze!!! Wszystkim odradzajcie!!. Szkoda czasu i pieniędzy. Są obstawieni prawnikami i prawują się o kasę z ludźmi, którzy nieświadomie zaraz na dzień dobry podpisali umowę.
08.06.2016