Fenomen Fashion blogów
Coraz częściej możemy natknąć się w internecie na blogi. Zakładają je celebryci, politycy, a także młodzi ludzie. Na zwykłym blogu opisywane są przemyślenia, uczucia, rozważania, prowadzone są dyskusje na bieżące tematy. Fashion blog posiada coś więcej.

Sztandarowym przykładem jednego z najpopularniejszych blogów modowych jest www.makelifeeasier.pl prowadzony przez córkę premiera, Katarzynę Tusk. Młoda studentka psychologii założyła go razem z dziewczyną swojego brata. Każdego dnia dodają wpisy na temat mody, stylizacji, trendów i rzeczy must have w nadchodzącym sezonie oraz przepisy kulinarne.
Jej blog ma tyle samo fanów, co krytyków. Nie trzeba było długo czekać, aby pojawiła się ironiczna odmiana bloga o przewrotnej nazwie makelifeharder, który na fanpage`u facebooka ma dziewięć razy więcej fanów. Dwóch studentów założyło blog, w którym parodiują Kasię Tusk, opisując swoje posiłki i outfity.
Co daje młodym dziewczynom prowadzenie blogu o modzie?
Zapewne dzięki temu czują się bardziej dowartościowane i pewne siebie. Dodając swoje kreacje na bloga, mogą potem w komentarzach przeczytać masę pochwał i zachwytów. Właścicielki bardziej znanych i czytanych blogów zyskują jednak dużo bardziej wymierne korzyści. Ich profity są całkiem materialne.
Często są zapraszane na eventy modowe, choćby na fashion week w Łodzi! Dostają także bony do sklepów sieciowych czy organizowane są dla nich dni zakupowe ze sławnymi stylistami. Pisze się o nich w prasie czy Internecie.
Co zyskują przez współpracę z autorkami blogów sklepy?
Pryede wsyzstkim bardzo tanią formę reklamy. Dając młodej blogerce kilka ubrań, telefon komórkowy czy nowy kosmetyk, oczekują jednego. Otóż musi ona dany produkt opisać na swoim blogu. Dziewczyny chętnie korzystają z takich okazji, bo któżby nie wziął za darmo sukienki, która normalnie kosztuje na pryzkad 500 zł?
Atutem fashion blogów jest to, że ich autorki są normalnymi dziewczynami. Kupują nie tylko w ekskluzywnych sklepach, ale głównie na wyprzedażach, outletach czy second handach, które często są zachwalane jako miejsca, gdzie za dosłownie grosze można znaleźć naprawdę niepowtarzalne rzeczy, dzięki którym nasz ubiór nabierze wyrazistości.
Dlaczego internauci czytają blogi o modzie?
Głównie szukają tam inspiracji, pomysłu na siebie, ściągawki dotyczącej obecnych trendów. Mogą sprawdzić, co jest na topie, a także jak można wykorzystać rzeczy, które w naszej szafie leżą już od kilku lat. Często autorki organizują konkursy dla czytelników, w których można wygrać bony na zakupy, biżuterię czy ubrania z kolekcji młodej fashionelki.
Prowadzenie bloga tematycznego może być świetną zabawą zarówno dla autorki, jak i czytelników. Jeśli jest się w tym dobrym, można zyskać konkretne profity lub nawet zaistnieć w świecie mody, który jak wiadomo jest bardzo krytyczny i wymagający.
(god)