II Ogólnopolska Konferencja Naukowa Creative Vibes
Kreatywnością napędzają biznes
Zbliża się II Ogólnopolska Konferencja Naukowa Creative Vibes
Już 6 - 7 maja czekają nas dwa dni przepełnione kreatywnością, dyskusjami i warsztatami. Konferencja Creative Vibes to spotkanie praktyków, przedstawicieli biznesu i studentów, którzy pragną wdrażać innowacje, a także rozwijać własne kompetencje na bazie nieszablonowego myślenia. Nie zabraknie gier symulacyjnych oraz warsztatów dla studentów i osób zainteresowanych start upami.
Celem konferencji jest poszukiwanie przejawów kreatywności w biznesie oraz efektów jej wykorzystywania w tym obszarze. Pierwszego dnia konferencji, 6 maja, zaplanowane są panele dyskusyjne, podczas których wystąpią przedstawiciele biznesu. Na swoim przykładzie opowiedzą o roli kreatywności w ich życiu zawodowym oraz rozwoju firm, które stworzyli lub dla których pracują.
Uczestnicy poznają między innymi jasne i ciemne strony kreatywnego działania w firmie doradczo - szkoleniowej, przepis na nieschematyczną kreację ścieżki zawodowej, a także dowiedzą się, jak przejść od pomysłu do produktu czy jak zamienić pasję w biznes. Czeka na nich również zabawa integracyjna w postaci gry, której formuła zapewni niezapomnianą i kreatywną rozrywkę. Dzień zakończy Creative Party - spotkanie, które będzie okazją do integracji oraz nawiązania nowych kontaktów.
- Miarą kreatywności nie jest tylko oryginalność, ale także użyteczność nowych rozwiązań. Zależy nam na tym, żeby mówić o kreatywności jako o pragmatycznej wartości w biznesie. Podczas konferencji będziemy wspólnie z uczestnikami poszukiwać argumentów, dlaczego warto wychodzić poza schemat, tworzyć innowacje oraz realizować swoje pasje w życiu zawodowym – mówi Jolanta Bieńkowska, kierownik konferencji Creative Vibes.
Drugi dzień konferencji będzie prawdziwą gratką dla studentów pragnących rozwijać swoją kreatywność i kompetencje zawodowe, u podstaw których leży nieszablonowe myślenie.
Organizatorzy przygotowali 10 warsztatów, których uczestnicy dowiedzą się więcej o nowoczesnych metodach zarządzania organizacjami oraz ludźmi w sposób rozwijający w nich potencjał i zaangażowanie do wykorzystywania pojawiających się szans rozwoju. W programie znalazły się np. warsztaty poświęcone grom symulacyjnym z zakresu zarządzania zmianą oraz komunikacji i negocjacji. Studenci poznają modele BMC i LC, poszerzą swoją wiedzę o crowdfundingu i crowdsourcingu, wezmą udział w interaktywnych ćwiczeniach z zakresu semantyki i autoprezentacji oraz będą mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności myślenia narracyjnego. Dowiedzą się także, gdzie tak naprawdę kryje się kreatywność.
Konferencja Naukowa Creative Vibes odbędzie się na Wydziale Zarządzania UŁ już po raz drugi. Relacje uczestników i sukces pierwszej edycji, podczas której odbyło się ponad 20 wystąpień podczas paneli dyskusyjnych oraz 10 warsztatów rozwoju kompetencji, potwierdziły, że warto pokazywać, jak sprawnie wykorzystywać potencjał kreatywności w biznesie.
Szczegóły i rejestracja na konferencję i warsztaty na stronie: http://bizaktywne.wz.uni.lodz.pl/konferencja/