Laboratorium Nowoczesnych Środków Transportu w UTH
Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej oddaje do dyspozycji studentów oraz dydaktyków nowe zaplecze badawcze w postaci Laboratorium Nowoczesnych Środków Transportu. Więcej informacji poniżej.
Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej oddaje do dyspozycji studentów oraz dydaktyków nowe zaplecze dydaktyczno-badawcze - Laboratorium Nowoczesnych Środków Transportu.
Nowa pracownia to unikatowa w skali rynku edukacyjnego Warszawy i Mazowsza przestrzeń do prowadzenia zajęć dydaktycznych i badań laboratoryjnych z dziedziny transportu.
W nowym laboratorium studenci mają do dyspozycji m.in.:
Stanowisko do badania systemu sterowania silnikiem Diesla typu Common Rail:
a) Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail
b) Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail
Stanowisko przeznaczone jest do prezentowania działania elementów elektronicznych, mechanicznych i hydraulicznych wchodzących w skład systemu sterowania i zasilania paliwem współczesnych silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym typu CR/EDC.
Stanowisko do badania zintegrowanego systemu typu Motronic (badania wtrysków paliwa silników z zapłonem iskrowym).
Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i innych parametrów.
Stanowiska (zestawy) panelowe służące do:
a) badania aktoryki pojazdu
Zestaw panelowy uczy umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów mechanizmów wykonawczych pojazdowych systemów elektronicznego sterowania. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia, np. badanie charakterystyk, parametrów danego typu aktoryki, lub wykorzystanie podzespołów zestawu poza stelażem stanowiska.
b) badania sensoryki systemów pojazdów
Zestaw panelowy do badania sensoryki systemów pojazdowych uczy łączenia, weryfikacji i ocenę parametrów czujników stosowanych w pojazdowych systemach elektronicznego sterowania. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia, np. badanie charakterystyk, parametrów danego typu czujnika, lub ich zespołów, a także wykorzystanie modułów zestawu poza stelażem stanowiska.
c) badania elektroniki i elektrotechniki pojazdowej
Zestaw uczy łączenia i pomiaru podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej.
Laboratorium powstało w ramach projektu „Nowoczesny Inżynier Transportu - dostosowanie programu kształcenia na Wydziale Inżynieryjnym na Kierunku Transport” i jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.