Nowe kierunki studiów na Uczelni Nauk Społecznych
Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi poszerzyła swoją ofertę edukacyjną o dwa nowe kierunki, realizowane w systemie studiów jednolitych magisterskich. Szczegóły poniżej.
Z przyjemnością informujemy, że w roku akademickim 2019/2020 Uczelnia Nauk Społecznych uruchomiła dwa nowe kierunki studiów w trybie jednolitych studiów magisterskich:
Jest to odpowiedź na zmiany w przepisach, wprowadzone ustawą z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, a które wchodzą w życie z dniem 1 października 2019 roku.
Poniżej prezentujemy szczegółowe oba kierunki studiów.
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – jednolite studia magisterskie
Studia magisterskie, trwające 10 semestrów, kończące się uzyskaniem tytułu magistra
Jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna umożliwiają zdobycie kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej. Podstawowym celem według przyjętej koncepcji kształcenia jest wyposażenie studentów w wiedzę pedagogiczną, psychologiczną, filozoficzną i aksjologiczną wspomagającą rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się, wykorzystywaną w codziennej pracy nauczycielskiej do efektywnego organizowania i wspierania integralnego rozwoju dziecka/ucznia oraz udzielania pomocy rodzicom/opiekunom w wychowaniu dziecka.
Kwalifikacje i kariera
Proces kształcenia kompleksowo przygotowuje do realizacji zadań nauczyciela: obejmuje zarówno przekazanie wiedzy merytorycznej, jak i metodycznej warunkującej podejmowanie efektywnej działalności edukacyjnej w obszarze poszczególnych metodyk, w tym nauczania języka obcego. Program bazując na współczesnych koncepcjach edukacyjnych, podejmuje zagadnienie integracji treści kształcenia w praktyce szkolnej oraz nowych trendów w edukacji, w tym działań innowacyjnych. Po zakończeniu 5-letniego kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej absolwent uzyskuje pełne kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w:
- przedszkolach,
- punktach i oddziałach przedszkolnych
- w klasach I – III szkoły podstawowej (z uwzględnieniem modelu edukacji zintegrowanej),
- w tym również w przedszkolach i szkołach podstawowych z oddziałami/klasami integracyjnymi oraz w ramach realizacji idei edukacji włączającej.
Pedagogika specjalna – jednolite studia magisterskie
Studia magisterskie, trwające 10 semestrów, kończące się uzyskaniem tytułu magistra
Na kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA oferujemy 3 specjalności:
- Terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju
- Resocjalizacja i socjoterapia
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Celem kształcenia na kierunku jednolitych studiów magisterskich pedagogika specjalna o profilu praktycznym, jest przygotowanie absolwentów do wspierania potencjału rozwojowego jednostek, projektowania działań umożliwiających im realizację indywidualnych potrzeb gwarantujących satysfakcjonującą jakość życia w wymiarze indywidualnym i społecznym; a także zdobycie kwalifikacji oraz kompetencji kluczowych do realizacji profesjonalnych zadań zawodowych w obszarze opieki, wychowania, edukacji, terapii, rehabilitacji czy resocjalizacji, w zależności od wybranej specjalności. Kształcenie na kierunku “pedagogika specjalna” gwarantuje nabycie wiedzy z zakresu problematyki pedagogiki osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak również kluczowych umiejętności i kompetencji warunkujących efektywne posługiwanie się interdyscyplinarną wiedzą w działaniach profesjonalnych – rozumienia, diagnozowania możliwości, potrzeb, trudności rozwojowych oraz specjalnych zdolności, osób o rozwoju atypowym bądź nieprzystosowanych społecznie oraz dobierania odpowiednich strategii pomocy i tworzenia systemów wsparcia. Istotą kształcenia jest wyposażenie absolwentów w kluczowe umiejętności umożliwiających wspomaganie indywidualnej drogi człowieka w realizacji jego potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i życiowych oraz personalizacji procesów opieki, wychowania, kształcenia, terapii, rehabilitacji i resocjalizacji – zgodnie ze współczesnymi trendami europejskiej myśli edukacyjnej oraz współczesnych paradygmatów pedagogiki specjalnej.