Podyplomowe Studia Reklama i Marketing Medialny na Uniwersytecie Gdańskim
Uniwersytet Gdański zaprasza na podyplomowe studia z zakresu Reklamy i Marketingu Medialnego. To już dziewiąta edycja tego typu studiów.
Podyplomowe Studia Reklama i Marketing Medialny
Na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu Gdańskiego po raz dziewiąty uruchomiona zostaje edycja Studiów Podyplomowych Reklama i Marketing Medialny. Propozycja Uniwersytetu skierowana jest do osób legitymujących się dyplomem studiów magisterskich lub licencjackich, które zainteresowane są zdobywaniem bądź pogłębianiem wiedzy na temat marketingu i reklamy oraz uzyskaniem praktycznych umiejętności koniecznych dla tworzenia własnych projektów.
Reklamę przedstawia się tutaj przez pryzmat różnych ujęć badawczych, których podstawę stanowią badania marketingowe, analizy psychologiczne, wiedza na temat mediów, studia lingwistyczne, studia kulturoznawcze, projektowanie graficzne, sztuka komunikacji wizualnej oraz precedensy z zakresu prawa i etyki. Dzięki takiemu charakterowi studiów absolwent uzyskuje specjalistyczne wieloaspektowe przygotowanie zawodowe do zarządzania projektami reklamowymi oraz zdobywa wiedzę na temat współpracy z biurem projektowym, drukarnią, domami mediowymi oraz innymi instytucjami zajmującymi się wykonywaniem reklam.
Oferta kształcenia obejmuje wiedzę na temat mechanizmów tworzenia reklam, strategii ich odbioru, możliwości doboru nośników reklamowych oraz celowości wyboru środków perswazji w różnych typach komunikacji reklamowej. Tak skonstruowany program zapewnia absolwentom zdobycie wiedzy przydatnej w pracy działów marketingu i promocji mediów oraz w wyspecjalizowanych agencjach reklamowych, domach mediowych oraz działach public relations.
Interdyscyplinarna oferta studiów wypełnia pewną lukę na rynku jeśli chodzi o charakter studiów dotyczących samej reklamy, która dotychczas traktowana była głównie poprzez pryzmat ekonomii. Specyfika zjawiska jakim jest reklama wymaga jednak szerszej wiedzy i umiejętności, które zyskać można podczas toku studiów. W programie znajdują się wykłady, ćwiczenia i zajęcia warsztatowe prowadzone przez specjalistów praktyków, osoby zajmujące się sztuką kształtowania wizerunku, pracowników agencji reklamowych i prasowych, działów public relations oraz dziennikarzy. Coraz bardziej popularną praktyką studiów jest pośredniczenie w kontaktach z pracodawcami i ułatwianie absolwentom zdobycia wymarzonej pracy. Oferta skierowana jest jednak również do osób, które w przyszłości same chciałyby prowadzić firmę i odpowiedzialnie podejmować strategiczne dla jej działania decyzję.
Więcej informacji znajduje się na stronie: http://psrimm.pl/pl
Stały kontakt i informacja codzienna:
mgr Anna Jabłecka, Sekretariat kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu Gdańskiego: tel./fax (058) 523-44-44, e-mail: dziensek@univ.gda.pl