Ponad 300 godzin warsztatów w instytucjach sportowych na WSZiC
Struktura kształcenia w Wyższej Szkole Zarządzania i Coachingu we Wrocławiu jest na tyle specyficzna i nowatorska, że warto poświęcić jej kilka słów.
Pierwsze trzy semestry są wspólne dla wszystkich studentów i mają na celu jak najlepsze przygotowanie ich do kształcenia specjalnościowego. Studenci nabywają wiedzę i umiejętności z zakresu:
- biologicznych podstaw sportu,
- społecznych podstaw sportu,
- ekonomicznych podstaw sportu,
- podstaw zarządzania i marketingu,
- podstaw coachingu,
- teorii sportu i treningu sportowego.
Od IV semestru studenci zostają podzieleni na pięć, atrakcyjnych z perspektywy rynku sportowego i fitness, specjalności:
- Marketingowe zarządzania sportem,
- Marketingowe zarządzanie fitness,
- Menedżer sportu lokalnego,
- Coach – dyscypliny sportu,
- Coach fitness.
W ramach każdej z nich realizują już tylko przedmioty specjalnościowe, a każdy z nich ma strukturę 3-semestralną. Co to oznacza?
W IV semestrze każdy z tych przedmiotów jest realizowany w formie wykładów, wprowadzających studentów do danego zagadnienia, i podczas których wykładowcy przekazują im narzędzia dydaktyczne i analityczne, które będą wykorzystywane w dalszym toku studiów.
W V semestrze studenci realizują te same przedmioty specjalnościowe, teraz już jednak w formie warsztatów w instytucjach sportowych (lub firmach fitness). Oznacza to, że praktycznie cały semestr spędzają oni w danej instytucji wykonując zadania, zlecone im przez wykładowców, z wykorzystaniem poznanych wcześniej narzędzi.
W VI semestrze przedmioty specjalnościowe odbywają się w formie seminariów, podczas których studenci, wspólnie z wykładowcami, podsumowują i dyskutują warsztaty oraz tworzą różnego rodzaju projekty czy rozwiązują case studies, związane z tematyką danego przedmiotu.
Taka struktura studiów daje programowi kształcenia bardzo interdyscyplinarny charakter, a także w pełni odpowiada najnowszym tendencjom w szkolnictwie wyższym oraz oczekiwaniom, stawianym uczelniom o profilu praktycznym.
Ponadto, ponad 300 godzin praktyk i warsztatów daje studentom WSZiC możliwość dokładnego poznania specyfiki funkcjonowania różnych instytucji sportowych, czy też firm fitness, a także jak najlepszego pokazania się, być może, potencjalnym pracodawcom.
Kolejnym, istotnym elementem kształcenia w naszej Uczelni jest formuła egzaminu dyplomowego. Studenci III roku, zamiast pisać pracę licencjacką, dostają zadanie rozplanowania i zorganizowania eventu sportowego, w ramach projektu egzaminacyjnego, o roboczej nazwie Young Masters in Sport Games. Daje on możliwość weryfikacji praktycznych umiejętności studentów, związanych m.in. z promocją, organizacją rozgrywek, zapewnieniem finansowania, ale też współpracą i komunikacją w zespole. Dzięki takiej formule, nabywają też kolejnego doświadczenia, związanego z realizacją tego typu przedsięwzięć, co może okazać się ich przewagą konkurencyjną o oczach potencjalnych pracodawców.