Jakiego artykułu szukasz?

Rozmowa z Marią Ekielską, studentką unikatowego kierunku Digital Entrepreneurship

Posłuchajcie rozmowy z Marią Ekielską, która studiowała kierunek Digital Entrepreneurship realizowany wspólnie przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie nad Odrą.

Rozmowa z Marią Ekielską, studentką unikatowego kierunku Digital Entrepreneurship

Czy mogłabyś krótko przedstawić się? Jakie studia ukończyłaś przed rozpoczęciem kierunku Master of Digital Entrepreneurship (MoDE)?

Mam na imię Maria, wychowałam się na przedmieściach Warszawy, ale od około 7 lat mieszkam w Niemczech. Ukończyłam studia licencjackie ekonomia biznesu międzynarodowego (international business) na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą, a obecnie mieszkam w Berlinie.

Skąd dowiedziałaś się o nowym kierunku Master of Digital Entrepreneurship i dlaczego go wybrałaś?

Pierwszy raz usłyszałam o nim naprawdę przypadkiem. Pracowałam w przestrzeni coworkingowej BLOK O we Frankfurcie nad Odrą, gdzie European New School of Digital Studies nagrywała swój spot reklamowy. Szczerze mówiąc, nie planowałam kontynuować studiów po licencjacie – czułam, że nie ma tam nic, co by mnie naprawdę interesowało i co mogłoby mnie przybliżyć do miejsca, w którym chciałabym się znaleźć. Kiedy dowiedziałam się o European New School of Digital Studies, wiedziałam, że to jest właśnie „ten” program. Kierunek Digital Entrepreneurship oferuje przedmioty, które są bardzo ważne na dzisiejszym rynku pracy – od tematów związanych z polityką prywatności po digitalizację przedsiębiorstw. Poza tym, uczelnia daje możliwość kontaktu z ludźmi o podobnych zainteresowaniach, którzy pracują nad indywidualnymi, interesującymi projektami co sprawia, że doświadczenie to jest o wiele bardziej ciekawe.

Jak pierwsze wrażenia i studiowanie w trakcie pandemii?

Jestem bardzo zadowolona ze studiów. Zajęcia online były dla nas wszystkich (zarówno dla studentów, jak i wykładowców) bardzo trudnym doświadczeniem, ale teraz czuję, że stało się to „nowym standartem”. Technologia bardzo ułatwiła nawiązywanie znajomości z innymi studentami – oczywiście nie jest to to samo, co w przypadku „tradycyjnych” zajęć na miejscu, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację, jestem zaskoczona, jak wiele znajomości udało mi się nawiązać.

Czy masz pomysły, projekt, które chciałabyś zrealizować w ramach studiów magisterskich?

W 2019 roku założyłam własną firmę (good-socks.de) z pomysłem wspierania osób bezdomnych na ulicach Berlina. Pomysł jest bardzo prosty: z każdą sprzedaną parą skarpetek, jedna jest przekazywana osobie bezdomnej. Choć projekt jest w tej chwili bardzo mały, misją i wizją firmy jest budowanie nowego sposobu dystrybucji zasobów – budowanie świata, w którym dobroczynność nie jest aktem heroizmu, ale częścią naszej codziennej rutyny.

Twój ulubiony przedmiot?

„Managing Digital Transformation” – ten przedmiot pomógł mi w sposób teoretyczny zrozumieć proces przedsiębiorczości.

Co jest wyjątkowego w kierunku Master of Digital Entrepreneurship i jak opisałabyś go potencjalnym studentom?

Ludzie. Zarówno studenci, jak i pracownicy naukowi. To naprawdę rzadki przywilej być otoczoną przez tak wiele ambitnych i interesujących osób. Oprócz tego międzynarodowość czyni go wyjątkowym: u mnie na roku są studenci z 19 różnych krajów z całego świata, więc wymiana międzykulturowa jest również częścią naszych codziennych studiów!

Co było dla Ciebie szczególnie trudne i czy coś Cię zaskoczyło?

Niekoniecznie jest to związane z samym programem studiów, ale uważam, że zarządzanie czasem jest bardzo ważne. Zwłaszcza żonglowanie pomiędzy pracą a uczelnią. Zaskoczyła mnie otwartość profesorów, jeśli chodzi o poświęcanie czasu na dyskusje i konsultacje dotyczące moich indywidualnych projektów – pomimo ich napiętych grafików. To jest naprawdę niesamowite.

Jaka jest główna różnica, której doświadczyłaś na studiach magisterskich w porównaniu ze studiami licencjackimi?

Te studia sprawiają mi o wiele więcej radości niż licencjat. Kierunek Digital Entrepreneurship daje dużą dowolność oraz zapewnia narzędzia i informacje, których będą potrzebne, jeśli planuje się samodzielnie wprowadzić coś nowego na rynek.

Jakieś rady, których chciałbyś udzielić przyszłym studentom?

Jeśli czujesz, że ten program jest dla Ciebie, po prostu aplikuj – wspaniale będzie móc spotkać w następnym semestrze!


Więcej informacji: https://www.europeannewschool.eu/
Zobacz także Prezentację Collegium Polonicum w portalu

Powiązane treści

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Gdański
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • WIT Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Akademia Wojsk Lądowych im. generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Mazowiecka Uczelnia Medyczna w Warszawie
  • Wydział Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechnika Krakowska
  • Politechnika Gdańska
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie