Ruszyła akcja "Młodzi w Łodzi" zachęcająca do studiów w tym mieście
180 billboardów zachęcających do studiowania w Łodzi zawisło w całej Polsce w maju w ramach kampanii promocyjnej programu „Młodzi w Łodzi” - poinformowała dyr. Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy łódzkiego magistratu Agnieszka Sińska-Głowacka.
"Łódź jest fajnym miejscem do studiowania, mamy liczne uczelnie wyższe, znakomitą kadrę naukową, ale chcemy też pokazać, że jednocześnie jest to miasto radosne i pozytywne" – powiedziała Sińska-Głowacka w poniedziałek na spotkaniu z mediami.
Ponad 100 tys. obecnych studentów nie może się mylić, że w Łodzi warto studiować. Hasło przewodnie kampanii to "studenci i studentki z Łodzi pozdrawiają maturzystów". Oprócz billboardów, na ulicach największych miast w ramach programu, zainstalowano 71 citylightów w szkołach ponadgimnazjalnych, na których wyświetlane są spoty zachęcające do studiowania w Łodzi. Udostępniono także aplikację internetową "kompetencjometr" – test predyspozycji zawodowych wskazujący łódzkie uczelnie, jako najlepsze miejsca do studiowania oraz grę komputerową "Łódź Czelendż".
Wartość projektu "Młodzi w Łodzi" wynosi ok. 920 tys. zł, z czego 85 proc. jest finansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pozostałe pieniądze pochodzą z kasy miasta. Pogram "Młodzi w Łodzi" realizowany jest przez łódzki magistrat przy współpracy z wieloma firmami oraz największymi łódzkimi uczelniami publicznymi.
W ramach programu uruchomiono portal praktyk i staży, prowadzone są bezpłatne szkolenia, staże wakacyjne czy konkurs dla młodych przedsiębiorców na najlepszy biznesplan.
Jest też finansowany przez firmy program stypendialny, dotyczący kierunków, których absolwenci są najbardziej poszukiwani przez pracodawców, dotowane są z niego akademiki, a także dodatkowe lektoraty języków obcych.