SKM SAR gwarantem jakości „Studiów z Przyszłością”
Uczelnia Collegium Civitas z Warszawy otrzymała znak Jakości „Studia z Przyszłością” jako wyróżnienie wyróżnienie dla kierunków, które odpowiadają na zapotrzebowania i oczekiwania współczesnego rynku pracy. Czytaj więcej poniżej.
16 marca 2016 roku niezależna Komisja Certyfikacyjna Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego przyznała dwóm programom edukacyjnym Collegium Civitas Znak Jakości „Studia z Przyszłością”.
To wyróżnienie dla kierunków, które odpowiadają na zapotrzebowania i oczekiwania współczesnego rynku pracy.
Partnerem jednej z wyróżnionych specjalności „Komunikacja zintegrowana. Reklama, public relations, branding” jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Zaproszone do współpracy Stowarzyszenie zadbało o udział doświadczonych specjalistów z branży jako wykładowców i jest opiekunem merytorycznym modułów nauczania praktycznego na zajęciach.
Certyfikat i Znak Jakości „Studia z Przyszłością przyznawany jest programom kształcenia istotnym dla gospodarki oraz zapewniającym absolwentom dobry początek kariery. W skład Komisji Eksperckiej, która ocenia zgłoszone kierunku studiów, wchodzą specjaliści w zakresie zarządzania szkolnictwem wyższych i jakości kształcenia oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz reprezentanci środowisk gospodarczych.
Jeden z nagrodzonych kierunków to socjologia o specjalności „Komunikacja zintegrowana – reklama, public relations, branding”.
Drugi kierunek to podyplomowe studia „Manager CSR”.
W trakcie tych programów edukacyjnych słuchacze otrzymują dawkę wiedzy, ale przede wszystkim są w stałym i bliskim kontakcie z praktykami i doświadczonymi pracownikami szeroko rozumianego sektora usług marketingowych. SKM SAR, jako merytoryczny partner uczelni, zapewnia udział doświadczonych specjalistów z branży – m.in agencji PR, agencji full service, przedstawicieli domów mediowych, agencji brand design, interaktywnych i event marketingowych.
„SKM SAR chce wpływać na realny kształt rynku usług marketingowych. Jesteśmy w stanie przekazać młodym ludziom niezbędną wiedzę do funkcjonowania w branży, wyposażyć w narzędzia ułatwiające start w karierze zawodowej, ale także przyczyniać się do poprawy jakości posiadanych przez nich umiejętności. Lepiej wykształceni studenci, którzy posiadają praktyczną wiedzę, to lepsi i bardziej efektywni pracownicy swoich specjalizacji w przyszłości” - powiedział Marcin Olkowicz, Chief Knowledge Officer SKM SAR.
Stowarzyszenie zostało zaproszone do współpracy z uczelnią ze względu na swoje doświadczenie w licznych projektach edukacyjnych w branży. Ponadto, w szeregach SKM SAR skupiają się specjaliści o najbogatszym w Polsce know-how usług marketingowych. Ta kooperacja trwa od ubiegłego roku akademickiego 2014/2015.
***
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, są to obecnie 94 podmioty – agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne, event marketingowe i ambientowe. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR koncentruje się na tworzeniu, wdrażaniu i popularyzowaniu standardów przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkoleń, seminariów i edukowaniu kadr, a także na badaniach rynkowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovationa AD i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Oprócz tego współpracuje z międzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA, ADC*E. W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions oraz kreatywnej platformy medialnej Shots.
www.skmsar.org