Jakiego artykułu szukasz?

Digital Communication and Social Media for Management na Wydziale Zarządzania UŁ

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oferuje unikalne studia z zakresu komunikacji cyfrowej i social media realizowane w języku angielskim - Digital Communication and Social Media for Management.

Digital Communication and Social Media for Management na Wydziale Zarządzania UŁ

Kierunek Digital Communication and Social Media for Management

Przestrzeń komunikacji w świecie cyfrowym i social media (performance marketing) to obszary, które należą od wielu lat do najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku. Ciągły postęp w tej dziedzinie bez wątpienia wymaga coraz to większej liczby osób, które płynnie będą mogły działać w jej zakresie. Dlatego tak ważne jest, by osoby takie były nie tylko przygotowane do działania, ale wyposażone zostały w duży zakres wiedzy oraz praktycznego potencjału inspiracyjnego i kreatywnego, który umożliwi im skuteczne działanie. Kierunek Digital Communication and Social Media for Management to przede wszystkim treści unikatowe w skali innych uczelni państwowych, ale i uczelni prywatnych. Kierunek realizowany jest w języku angielskim.

Dotychczas podejmowane próby stworzenia przestrzeni do nauczania zagadnień związanych z komunikacją cyfrową i mediami społecznościowymi dotyczą wyłącznie małych specjalizacji w wąsko pojętym obszarze lub kursów, treningów i szkoleń poświęconych wybranym zagadnieniom. Tym razem powstał kierunek zorientowany na najszerzej pojętą komunikację cyfrową (digital communication) z naciskiem na social media, tak by przygotować absolwenta, który myśląc o działaniach prowadzonych w mediach społecznościowych, nie będzie ograniczał się tylko do wąskiego spojrzenia na nie, ale wyposażony w wiedzę i umiejętności będzie potrafił w sposób analityczny nimi zarządzać. Kierunek powstał w wyniku rozmów z ekspertami kierunkowymi, jak też analizy zarówno rynku pracodawców, jak i oferty rynku edukacyjnego - polskiego i zagranicznego.

Zaproponowane treści kształcenia są wypadkową tych działań. Należy podkreślić ogromny walor praktyczny kierunku, który z pewnością podnosi nie tylko wartość samych zajęć, czyniąc je jeszcze ciekawszymi, ale pozwoli na utrzymywanie cały czas poziomu wysokiej aktualności przekazywanej wiedzy.

Praktyczny wymiar studiów

Do projektu zaprosiliśmy wybitnych ekspertów, na co dzień zajmujących się działalnością w przestrzeni cyfrowej, jak również osoby będące specjalistami w dziedzinie mediów społecznościowych. Przy kierunku działa aktywnie Rada Programowa (Gremium Praktyków) składająca się z przedstawicieli wiodących firm z branży digital i social media – osób, które biorą czynny udział nie tylko w zajęciach jako zaproszeni prowadzący, ale których opinie są cennymi wskazówkami dla dalszego rozwoju kierunku. Ich rolą jest także objęcie studentów mentoringiem, tak by kontakt z wybitną praktyką i doświadczeniami mentorów, był dla każdego ze studentów niemal na wyciągnięcie ręki.

Pierwszych kilka miesięcy działania kierunku na Wydziale Zarządzania UŁ potwierdza w opiniach studentów, jak trafną decyzją było stworzenie go, oto dwie z nich:

„ - Jest rzeczą oczywistą, że komunikacja jest jedną z najważniejszych rzeczy, przed którymi stoimy dzisiaj. Poza tym żyjemy w epoce cyfrowej, w której media społecznościowe są uważane za ważne narzędzia marketingowe dla rozwoju każdego biznesu. To jest główny powód, dla którego wybrałem ten kurs. Traktuję to jako świetną okazję do poznania nowych ludzi i zdobycia wiedzy z zakresu biznesu, handlu, zarządzania i reklamy. Co więcej, aktywność w grupie jest istotną częścią naszych studiów, co jest bardzo ważne. Niewątpliwie cieszę się, że mogę być częścią tego programu studiów i ogólnie tego Wydziału!”

„- Wybrałam kierunek Digital Communication and Social Media for Management, ponieważ spodobał mi się jego program. Wydawał się inny i ciekawszy niż zwyczajne polskie studia. Dawał wrażenie jakby w Polsce można było studiować tak, jak studiuje się za granicą. Na zajęciach nie ma przytłaczającej ilości kolokwiów, tylko praktycznie zadania, które pomagają w faktycznej nauce. Oprócz tego, plan zajęć pozostawia dużo czasu wolnego, sprzyjając tym samym samodzielnej nauce oraz umożliwiając pracę zawodową.”

Kierunek realizowany jest we współpracy z wykładowcami z uczelni zagranicznych, co z pewnością wpływa w dużym stopniu na poziom umiędzynarodowienia procesu kształcenia, podnosząc tym samym atrakcyjność kierunku w oczach studentów. Wyjątkowa energia podczas zajęć doceniana jest przez naszych studentów, czyniąc czas spędzony na Wydziale naprawdę unikalnym.

Efektem ukończenia kierunku będzie wyposażenie studenta w umiejętności, wiedzę i kwalifikacje pozwalające mu na podjęcie pracy w sektorze rynku, będącym przedmiotem kształcenia i czyniące go konkurencyjnym w stosunku do innych zatrudnionych. W toku prowadzenia studiów ważne jest, oprócz pozyskania wiedzy z zakresu danych obszarów tematycznych, ciągłe rozwijanie pasji studenta i rozbudzanie jego uwagi w sferze trendów i nowości z obszarów mediów społecznościowych i digital communication.


Właśnie takie podejście winno potem towarzyszyć absolwentom w dalszej karierze zawodowej. Absolwent wyposażony zostanie nie tylko w twarde umiejętności analityczne, ale przede wszystkim będzie potrafił płynnie połączyć je z obszarami miękkimi.

Nasz absolwent to osoba, która wyposażona będzie w wiedzę z zakresu nie tylko szeroko pojętych mediów społecznościowych, ale przede wszystkim w umiejętności pozwalające mu na zarządzanie nimi w sposób profesjonalny, właśnie dzięki szerokiemu spektrum obszarów poruszanych w ramach poszczególnych bloków tematycznych. Będzie płynnie poruszał się w środowisku digital communication i mediów społecznościowych, potrafiąc zaplanować, przygotować i dokonać audytu prowadzonych działań. Wykorzystywał będzie przy tym najnowsze trendy rynku, opierając się na pogłębionej ich analizie, dostosowując je do wybranej branży – mając jednocześnie świadomość ograniczeń i możliwości, jakie ona stawia. Wiedza i praktyka absolwenta pozwolą mu optymalizować działania komunikacyjno-wizerunkowe marek, jak również radzić sobie z potencjalnymi kryzysami, jakie są naturalnym elementem przestrzeni biznesowej.

Pozyskana wiedza będzie miała charakter multidyscyplinarny, tym samym osoba ta doskonale odnajdzie się i jako twórca treści, i osoba współpracująca z ich twórcami. Będzie to osoba, która bez żadnych ograniczeń będzie mogła zająć się funkcjonowaniem, np. jako influencer, z drugiej strony będzie w stanie poprowadzić współpracę marki z influencerami w sposób profesjonalny.

Zdecydowaną wartością absolwenta będzie jego umiejętność pracy w zespole osób prowadzących media społecznościowe marek, jak również poprowadzenie ich w sposób niezależny. W związku z tym duży nacisk w czasie prowadzonych zajęć położony jest na budowanie poczucia pewności i samodzielności studenta. Absolwent będzie więc miał możliwość pozyskania praktycznej wiedzy, a przez to jego wejście na rynek profesjonalny będzie dla niego naturalną konsekwencją i wypadkową jego wiedzy i umiejętności.

Zobacz także Prezentację Wydziału Zarządzania UŁ w portalu

Powiązane treści

Studia geograficzne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia geograficzne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia historyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia historyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia chemiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia chemiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia rolnicze i przyrodnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia rolnicze i przyrodnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia sportowe w Łodzi i woj. łódzkim
Studia sportowe w Łodzi i woj. łódzkim
Studia prawnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia prawnicze w Łodzi i woj. łódzkim
Studia turystyczne i hotelarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia turystyczne i hotelarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia aktorskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia aktorskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia psychologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia psychologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia społeczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia społeczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia medyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia medyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia inżynierskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia inżynierskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia dziennikarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia dziennikarskie w Łodzi i woj. łódzkim
Studia architektoniczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia architektoniczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia informatyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia informatyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia pedagogiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia pedagogiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia filologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia filologiczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia logistyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia logistyczne w Łodzi i woj. łódzkim
Studia ekonomiczne w Łodzi i województwie łódzkim
Studia ekonomiczne w Łodzi i województwie łódzkim

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Politechnika Łódzka
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Politechnika Częstochowska
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Politechnika Białostocka
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Uniwersytet Gdański
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia Tarnowska
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Akademia Zamojska
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Kaliski
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet Wrocławski