Zarządzanie
Niezależnie, czy mowa o gruntownym posprzątaniu domu czy wprowadzeniu przez korporację nowej usługi na rynek, sukces każdego z przedsięwzięć zależy od kwalifikacji menedżerów: tych domowych, jak i tych najwyższego szczebla.
Powodzenie jakiegokolwiek przedsięwzięcia zależy od sprawnego nim pokierowania: wytyczenia celu, określenia planu działania, rozdzielenia kompetencji, zmotywowania uczestników do działania, skontrolowania kolejnych etapów działań i efektu finalnego, czyli od zarządzania.
Niezależnie, czy mowa o posprzątaniu domu czy wprowadzeniu przez korporację nowej usługi na rynek, sukces każdego z przedsięwzięć zależy od kwalifikacji menedżerów: tych domowych, jak i tych najwyższego szczebla. Studia przygotowują oczywiście specjalistów do zadań bardziej skomplikowanych niż na poziomie gospodarstw domowych, jednak jak widać, mechanizmy są podobne.
Zarządzanie można studiować na uczelniach ekonomicznych, technicznych, uniwersytetach, a także w niepublicznych szkołach wyższych. Zakres specjalizacji w ramach zarządzania jest bardzo szeroki.
Zarządzanie - specjalności
Wybrane specjalności oferowane przez uczelnie to:
- marketing na rynkach krajowych i międzynarodowych,
- handel i marketing
- komunikacja w biznesie
- konsulting gospodarczy
- logistyka krajowa i międzynarodowa
- organizacja i zarządzanie w biznesie
- zarządzanie inwestycjami i nieruchomościami
- zarządzanie produkcją
- zarządzanie przedsiębiorstwami
- zarządzanie usługami
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- przedsiębiorczość
- zarządzanie finansowe
- controlling i zarządzanie finansami przedsiębiorstw
- funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw
- marketing
- marketing międzynarodowy
- rachunkowość
- zarządzanie firmą
- zarządzanie sprzedażą w produkcji i handlu
- zarządzanie turystyką i hotelarstwem
- psychologia w zarządzaniu
- zarządzanie zasobami niematerialnymi
Zarządzanie - przedmioty na studiach
Przedmioty nauczania na kierunku zarządzanie:
matematyka, podstawy zarządzania, mikroekonomia, prawo, technologia informacyjna, finanse, informatyka w zarządzaniu, marketing, nauka o organizacji, statystyka, badania marketingowe, rachunkowość finansowa, zarządzanie jakością, zarządzanie projektami, zarządzanie zasobami ludzkimi, marchandising, komunikacja społeczna i marketingowa, innowacje w zarządzaniu organizacją, analiza ekonomiczno-finansowa, inwestycje kapitałowe, procesy restrukturyzacji przedsiębiorstw, oceny pracownicze, business plan.
Studia łączą wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu (planowania, kierowania, koordynowania i kontrolowania procesów zachodzących w przedsiębiorstwie), przygotowują specjalistów gotowych rozpoznawać, diagnozować i rozwiązywać problemy gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi oraz finansowymi, potrafiących skutecznie komunikować się, negocjować i pracować w zespole.
„ - Studia na specjalności to pierwsze kroki w zdobyciu uprawnień zawodowych potrzebnych do wykonywania zawodu na rynku nieruchomości. Na pewno uzyskałam dobre podstawy merytoryczne do swojej dzisiejszej pracy, związanej oczywiście z nieruchomościami, w moim przypadku pośrednika w obrocie nieruchomości. Po kilku latach pracy w jednym z największych biur obrotu nieruchomościami w Polsce, zdecydowałam się założyć własne, co okazało się trafnym wyborem pozwalającym godzić obowiązki rodzinne z pracą zawodową dającą dużą satysfakcję. Polecam studiowanie na tej specjalności” - entuzjastycznie ocenia wybór kierunku i specjalności absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Praca po Zarządzaniu
Ukończenie studiów na kierunku zarządzanie otwiera drogę do kariery na stanowiskach kierowniczych, menedżerskich na poziomie małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji, przykładowo brand manager w firmie produkcyjnej, sales manager w firmie handlowej czy account manager w agencji reklamowej.
Absolwenci kierunku są przygotowani do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pracy w charakterze doradcy, konsultanta lub eksperta w zakresie zarządzania, analityka w agencji badań marketingowych, sprawdzą się na stanowiskach związanych z organizacją działalności, wprowadzaniem zmian, marketingiem, public relations w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych różnych branż, instytucjach państwowych, instytucjach europejskich, działach analiz, instytucjach finansowych.
Kandydaci na studia - przyszli menedżerowie - powinni być osobami łatwo podejmującymi decyzje, odpornymi na stres, komunikatywnymi, charyzmatycznymi, racjonalnymi, ale też wizjonerami i kreatorami.