Absolwent wspiera studenta. Pierwszy „give away” na uczelni wyższej
Co trzeba zrobić, żeby dostać semestr studiów prywatnych zupełnie za darmo? Mieć bardzo wysokie wyniki egzaminu maturalnego? Być mistrzem Polski w siatkówce? Być szczególnie uzdolnionym muzykiem? Nie tym razem.
Absolwent Uczelni Łazarskiego wpadł na nietypowy pomysł wparcia jednego z kandydatów na studia. Zorganizował konkurs, w którym do wygrania był grant na 4000 zł do wykorzystania na opłacenie czesnego na wybranym kierunku studiów. Aby wygrać, trzeba było polubić konkretne profile na Instagramie i oznaczyć osoby, z którymi chciałoby się studiować na Uczelni Łazarskiego.
Tak, tylko tyle!
Postanowiliśmy poznać bliżej pomysłodawcę konkursu – Aksena Semaka – i zapytać go o szczegóły przeprowadzenia rozgrywki, a także o jego relacje z samą Uczelnią Łazarskiego.
Aksen, skąd wziął się pomysł przeprowadzenia takiego konkursu?
- Ta historia wcale nie jest taka krótka i prosta, na jaką wygląda. Wszystko zaczęło się od projektu filmu, który moja agencja realizowała wspólnie z Uczelnią Łazarskiego. Razem z zespołem wpadliśmy na pomysł stworzenia spotu promocyjnego, opierającego się na technice POV.
Czy możesz nam powiedzieć bliżej, na czym polega POV?
- To skrót od „point of view” – są to ujęcia z kamery, które mniej więcej odpowiadają pozycji, na jakiej znajdują się oczy bohatera. To technika często wykorzystywana w grach wideo i nasz spot trochę do nich nawiązuje. Wciągamy kandydata w świat wirtualny Uczelni Łazarskiego.
Czy wprowadzenie do filmu elementów VR ma coś wspólnego z obecną sytuacją pandemii na świecie?
- Zdecydowanie tak. Uczelnia przeniosła w kilka dni nauczanie i całe życie akademickie do online’u. Podczas rekrutacji nie mogły i wciąż nie mogą być organizowane tradycyjne dni otwarte - spotkania z wykładowcami i studentami. Postanowiliśmy więc zaprosić kandydatów na spotkanie z Uczelnią poprzez film w konwencji VR.
No dobrze, ale co ma film do konkursu i fundowania grantu?
- Odzew, z jakim spotkaliśmy się po publikacji filmu, przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Setki tysięcy wyświetleń na Facebooku, Instagramie, Youtubie, setki polubień, komentarzy i udostępnień. Zamieściłem film także na swoim prywatnym profilu, a że jestem obcokrajowcem, to zainteresowały się nim również duże profile na Instagramie, które koncentrują wokół siebie cudzoziemców mieszkających w Polsce lub planujących przeprowadzkę.Zupełnie się tego nie spodziewałem, więc pomyślałem: „Ok, odwdzięczymy się im, a jednocześnie wesprzemy finansowo jednego z kandydatów na studia, którym przecież niedawno sam jeszcze byłem”. Konkurs wygrał chłopak z Ukrainy – Ivan Tsaregradski, z którym mieliśmy przyjemność - wraz z przedstawicielem z Uczelni Łazarskiego - spotkać się i osobiście pogratulować.
Dlaczego wybrałeś taką formę konkursu. Zwykle, aby wybrać grant, trzeba coś przygotować, zaprezentować.
- No właśnie – słowo „zwykle” jest tutaj kluczem. W mojej pracy staram się nie robić tego, co inni robią „zwykle”. Zawsze próbuję osiągnąć efekt zaskoczenia i pewnej innowacyjności.
Jak doszło do rozpoczęcia Twojej współpracy z uczelnią?
- Z Działem Marketingu Uczelni Łazarskiego współpracuję już od czasów studenckich, kiedy to realizowałem swoje pierwsze autorskie projekty, takie jak np. Warsaw Business Game - międzyuczelniany konkurs dla osób interesujących się ekonomią, finansami oraz biznesem. Od tamtej pory mamy świetne relacje, które owocują ciekawymi projektami. Poza tym Uczelnia Łazarskiego to moja Alma Mater – mam do niej sentyment i mnóstwo pozytywnych wspomnień i skojarzeń. Ponadto w projektach najczęściej biorą udział studenci i absolwenci UŁa – a więc także moi znajomi, których zarówno ja, jak i Uczelnia chcemy angażować w różnorodne, ciekawe inicjatywy. Już same spotkania z tymi ludźmi sprawiają, że praca staje się także przyjemnym, wspólnym spędzaniem czasu.
Dziękujemy za rozmowę.
***
Aksen Semak to 22-letni absolwent Uczelni Łazarskiego, CEO Warsaw Business Youth , CEO startupu Socium.Media.
***
Zobacz także Prezentację Uczelni Łazarskiego w portalu