Psychologia w biznesie na Akademii Nauk Stosowany TWP w Szczecinie
Psychologia w biznesie to kierunek praktyczny, którego absolwenci będą potrafili analizować i oceniać zachowania różnych grup społecznych, wykorzystując do tego celu wiedzę psychologiczną oraz nauk o zarządzaniu i ekonomii.
Psychologia w biznesie - studia w Szczecinie
Absolwenci studiów psychologicznych będą przygotowani do prowadzenia badań o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących zachowań konsumenckich i ich zależności ekonomicznych. Będą określali wpływ przekazów reklamowych na postawy i decyzje konsumentów oraz wpływali na odbiorców i świadomie kreowali wizerunek firm, instytucji, organizacji. Wykorzystają w praktyce wiedzę na temat procesów budowania marki, włącznie z opracowaniem systemu identyfikacji wizualnej, ocenią preferencje potencjalnych klientów dotyczące określonej marki, produktu czy usługi.
Jako specjaliści w zakresie psychologii w biznesie będą potrafili zwrócić uwagę konsumentów na prezentowaną ofertę, odpowiadać na potrzeby klientów związane z nabywaniem produktów lub tworzyć te potrzeby. Zapoznają się z technikami wywierania wpływu społecznego, przyczyniającymi się bezpośrednio do wzrostu sprzedaży. Kierunek jest zgodny z „Klasyfikacją zawodów i specjalności” Ministerstwa Pracy, Rozwoju i Technologii, będąc połączeniem zawodów z obszaru psychologii (m.in. Psycholog biznesu, Psycholog organizacji, Negocjator biznesowy) oraz z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości (m.in. Specjalista do spraw konsultingu, Dyrektor rozwoju biznesu, Analityk biznesowy, Kierownik projektu).
Czego się nauczysz na studiach?
- Zrozumiesz, że to mechanizmy psychologiczne mają bezpośredni wpływ na postrzeganie pieniądza, wartości, inwestycji oraz na zachowania w biznesie.
- Nauczysz się analizować i oceniać zachowania różnych grup społecznych, wykorzystując do tego celu wiedzę psychologiczną i ekonomiczną.
- Nauczysz się wykorzystywać mechanizmy wywierania wpływu, także do skutecznych negocjacji i mediacji oraz tworzenia wizerunku narzędziami PR.
- Zdobędziesz umiejętność projektowania działań marketingowych, stosując odpowiednie techniki sprzedaży i wywierania wpływu.
- Zrozumiesz emocjonalne, poznawcze i społeczne determinanty podejmowania decyzji.
- Będziesz umiał w praktyce wykorzystywać wiedzę na temat procesów budowania marki, włącznie z opracowaniem systemu identyfikacji wizualnej.
- Nauczysz się prowadzić szkolenia i prezentacje biznesowe.
Przykładowe przedmioty na Psychologii w biznesie:
- Komunikacja społeczna
- Psychologia emocji, motywacji
- Psychologia decyzji
- Zarządzanie kapitałem ludzkim
- Warsztat pracy z grupą
- Zarządzanie kompetencjami
- Psychologia zachowań konsumenckich
Specjalność: Psychologia w zarządzaniu projektami
Specjalność kierowana jest szczególnie do osób, które są zainteresowane pogłębieniem wiedzy i zdobyciem umiejętności w zakresie zarządzania projektami oraz zespołem projektowym. Kwalifikacje w tym zakresie umożliwią absolwentom kompleksowe, a przede wszystkim efektywne zarządzanie projektami od fazy pomysłu do zakończenia projektu.
Stosowanie podejścia projektowego zdobywa coraz większą popularność nie tylko na stanowiskach związanych z zarządzaniem projektami, ale w każdej organizacji i na każdym stanowisku. Ponadto wiedza zdobyta na tym kierunku znajduje przełożenie w życiu codziennym, np. przy planowaniu organizacji wyjazdów, dużych imprez okolicznościowych itp. Studenci będą mieli możliwość zapoznać się z podstawami dotyczącymi zarządzania projektami, ale także z analizą biznesową, budżetowaniem projektu czy też zarządzaniem zmianą. Wpływ przedmiotów psychologicznych sprawi, że studenci będą potrafili świadomie połączyć umiejętności twarde (zarządzanie projektami) z umiejętnościami miękkimi (psychologicznymi) i dzięki temu zintensyfikować szanse na pomyślne realizacje projektów z zachowaniem dobrych relacji z członkami zespołu projektowego.
Wśród przedmiotów pozwalających zdobyć niezbędną wiedzę, a także umiejętności i kompetencje społeczne, znajdują się m.in.:
- metody i techniki zarządzania projektami
- planowanie projektów i zarządzanie ich realizacją
- zarządzanie zespołem projektowym
- zarządzanie ryzykiem i zmianą, budżetowanie projektu
- narzędzia informatyczne w zarządzaniu projektami
Absolwenci powyższej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie na takich stanowiskach jak m.in.:
- specjalista ds. relacji społecznych (corporate social responsibility)
- specjalista w działach sprzedaży i handlowych
- specjalista ds. rozwiązywania konfliktów
- specjalista ds. zarządzania projektem
- specjalista ds. public relations
- specjalista ds. HR
Specjalność: Psychologia HR i customer experiens
Specjalność skierowana jest szczególnie do osób, które zainteresowane są pogłębieniem wiedzy i zdobyciem umiejętności w zakresie psychologii HR oraz zarządzania doświadczeniem i budowaniem lojalności klienta względem organizacji, w celu budowania wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego przedsiębiorstwa. Znajomość działań związanych z jakością pracy pracowników, prowadzenie rekrutacji, zatrudnianie odpowiednich pracowników, zapewnienie możliwości rozwoju zawodowego, kształcenie ustawiczne to niektóre aspekty ważne w pracy HR. Doskonała obsługa klienta to dzisiaj warunek konieczny, ale niewystarczający dla zbudowania silnej marki. To lojalność klientów, rekomendacje i pozytywny marketing szeptany są elementami sukcesu, wyróżniającymi organizację na rynku.
W ramach specjalności student pozna narzędzia i procesy, które pomogą mu przybliżyć organizację do klientów, dowie się, jak planować i wdrażać wiedzę o potrzebach klientów. Pozna strategie zarządzania zasobami ludzkimi, analizę i opis stanowisk pracy i ról zachowania w organizacji. Dowie się jak zarządzać kanałami sprzedaży i realizować strategie customer experience.
W ramach tego modułu specjalnościowego studenci zdobędą również wiedzę i umiejętności w zakresie analizy biznesowej i projektowania modeli biznesowych.
Wśród przedmiotów pozwalających zdobyć niezbędną wiedzę, a także umiejętności i kompetencje społeczne, znajdują się m.in.:
- projektowanie modeli biznesowych
- warsztat mapowania podróży klienta
- strategie HR i customer experience (CX)
- zarządzanie relacjami z klientem
- wprowadzenie do HR i customer experience design
- metodologia badań HR
Absolwenci powyższej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie na takich stanowiskach jak m.in.:
- specjalista ds. HR
- specjalista ds. relacji społecznych (corporate social responsibility)
- specjalista w działach sprzedaży i handlowych
- specjalista ds. rozwiązywania konfliktów
- specjalista ds. zarządzania projektem
- specjalista ds. public relations
Zobacz także profil Akademii Nauk Stosowany TWP w Szczecinie w portalu.