Studenci UAM znowu w czołówce!
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza szczyci się wieloma naukowymi sukcesami, których autorami są zarówno pracownicy naukowi, jak i sami studenci. Tym razem chwalimy się dokonaniami studentów UAM z Poznania.
Niedawno informowaliśmy o sukcesach studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w konkursie organizowanym przez Microsoft. Dziś z radością przekazujemy wiadomość o laurach zdobytych w konkursie Google.
Drużyna studentów Wydziału Fizyki UAM znalazła się w Top 5 Europy w konkursie Google Online Marketing Challenge 2012! Kolejny zespół z Wydziału Fizyki UAM znalazł się w Top 15 Europy. Oba były prowadzone przez dra Wojciecha Czarta.
Studenci przygotowywali się do konkursu w ramach zajęć "Technologie E-Commerce - Marketing Internetowy" prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM dla studentów Informatyki Stosowanej (obecnie Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską.
W skład tegorocznego zespołu finalistów (Top 5 Europy) weszli: Marianna Wiśniewska (kapitan), Norbert Leśniewski, Milena Sobolewska, Mateusz Guliński, Łukasz Szymaniak, Robert Manysiak (CID zespołu 880-964-2983). Drużyna prezentuje się na zdjęciu powyżej.
Skład zespołu Top 15 Europy: Adrian Gasiński (kapitan), Sebastian Cymek , Tymoteusz Hossa, Karol Fabisz, Bartłomiej Łukaszewski, Jakub Rekwirowicz (CID zespołu 700-761-9185). Drużyna na zdjęciu poniżej.
W tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge wzięło udział ok. 11 000 studentów wchodzących w skład 2874 zespołów z 86 krajów. W pierwszej fazie wyborem najlepszych zajął się specjalnie przygotowany algorytm analizujący 35 charakterystyk kampanii. Algorytm automatycznie wybrał po piętnaście najlepszych zespołów z czterech regionów świata (regionalne Top 15). Spośród nich międzynarodowe jury, składające się z autorytetów z renomowanych uczelni z całego świata, wybrało po pięć zespołów finałowych (regionalne Top 5). Z nich wyłoniono zwycięzcę światowego i regionalnych.
Zespoły studentów biorące udział w konkursie miały wcielić się w rolę firmy marketingowej, której zadaniem było przygotowanie oraz przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej dla swojego klienta - wybranej firmy prowadzącej rzeczywistą działalność online. Do realizacji zadania Google udostępnił uczestnikom system Google AdWords – wysoce zaawansowane narzędzie do zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie. Tym samym studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami biorącymi udział w konkursie, ale również z firmami z danej branży prowadzącymi kampanie marketingowe w systemie Google AdWords.
Gratulujemy sukcesu wszystkim wyróżnionym!
Więcej informacji na stronie Wydziału Fizyki UAM