Trendsetter
Trendsetter to osoba, której zadaniem jest promowanie konkretnej marki. Firma ubiera go w modne i atrakcyjne ubrania, wyposaża w najnowszy model telefonu komórkowego, czasami również w inne, drogie akcesoria.
Rzecz polega na tym, aby inni ludzie nie zorientowali się, że mają do czynienia z „żywą reklamą”. Taka forma promocji wymaga dużego wyczucia. Trendsetter eksponuje w towarzystwie samego siebie, tak aby inni myśleli o nim jak najlepiej. Otoczenie ma pozostawać w przekonaniu, że ma do czynienia ze świetnie ubranym, stylowym człowiekiem. Zamierzony efekt ma polegać na tym, byśmy chcieli wyglądać i zachowywać się tak, jak trendsetter. Cel zostanie osiągnięty wówczas, gdy podczas zakupów mimowolnie skojarzymy pewne marki z konkretną osobą i dokonamy ich wyboru.
Predyspozycje
Trendsetterami zostają zazwyczaj osoby młode, atrakcyjne, aktywne, pozytywnie nastawione do życia. Aby dobrze wypaść w tej roli, trzeba mieć wiarę we własne siły, być przebojowym, nastawionym na sukces. Trzeba lubić siebie, własne ciało, innych ludzi.
Na czym polega praca?
Z pozoru mogłoby się wydawać, że bycie trendsetterem to czysta przyjemność. Bo czyż może być coś trudnego w byciu żywą reklamą firmy odzieżowej, producenta telefonów komórkowych, konkretnej marki samochodu czy browaru?
Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości to intensywna, często wyczerpująca fizycznie i stresująca praca. W ciągu dnia należy skontaktować się z kilkoma osobami, uczestniczyć w imprezach klubowych, poznawać nowe osoby. Trendsetter musi ciągle wyszukiwać potencjalnych klientów. Wykorzystuje wcześniej przygotowane teksty, które mają sprawić, że kupimy coś polecanego.
Trendsetterzy nie tracą kontaktu z upatrzonymi osobami. Zbierają numery telefonów, udają zainteresowanie, pragną bliżej poznać klienta. Podtrzymują kontakt, by w odpowiednim momencie wtrącić coś o nowym modelu telefonu, świetnych butach sportowych, czy rewelacyjnych rolkach. Swoje zabiegi adresują do ludzi młodych, lubiących się lansować. Oni są najbardziej podatni na ich wpływy. Jeśli trendsetter jest bardzo skuteczny, może liczyć na uznanie firmy.
Jak zdobyć pracę?
Pozyskiwaniem trendsetterów zajmują się konkretne firmy. Kandydaci są rekrutowani na bieżąco. Po wysłaniu formularza rejestracyjnego, odpowiadający za nabór analizują przedstawione w nim dane. Znaczenie mają ostatnio kupione ubrania, ulubione marki, ilość kontaktów w telefonie komórkowym i na Facebooku, styl danej osoby.
Zarobki trendsetterów
Brak danych rynkowych na temat wynagrodzenia trendsetterów. W prasie oraz internecie pojawiają się ogłoszenia firm, które oferują pracę w charakterze trendsetterów na pełen etat, oferując przy tym „atrakcyjne wynagrodzenie”.