Trendsetter
Trendsetter to osoba, której zadaniem jest promowanie konkretnej marki. Firma ubiera go w modne i atrakcyjne ubrania, wyposaża w najnowszy model telefonu komórkowego, czasami również w inne, drogie akcesoria.
Rzecz polega na tym, aby inni ludzie nie zorientowali się, że mają do czynienia z „żywą reklamą”. Taka forma promocji wymaga dużego wyczucia. Trendsetter eksponuje w towarzystwie samego siebie, tak aby inni myśleli o nim jak najlepiej. Otoczenie ma pozostawać w przekonaniu, że ma do czynienia ze świetnie ubranym, stylowym człowiekiem. Zamierzony efekt ma polegać na tym, byśmy chcieli wyglądać i zachowywać się tak, jak trendsetter. Cel zostanie osiągnięty wówczas, gdy podczas zakupów mimowolnie skojarzymy pewne marki z konkretną osobą i dokonamy ich wyboru.
Predyspozycje
Trendsetterami zostają zazwyczaj osoby młode, atrakcyjne, aktywne, pozytywnie nastawione do życia. Aby dobrze wypaść w tej roli, trzeba mieć wiarę we własne siły, być przebojowym, nastawionym na sukces. Trzeba lubić siebie, własne ciało, innych ludzi.
Na czym polega praca?
Z pozoru mogłoby się wydawać, że bycie trendsetterem to czysta przyjemność. Bo czyż może być coś trudnego w byciu żywą reklamą firmy odzieżowej, producenta telefonów komórkowych, konkretnej marki samochodu czy browaru?
Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości to intensywna, często wyczerpująca fizycznie i stresująca praca. W ciągu dnia należy skontaktować się z kilkoma osobami, uczestniczyć w imprezach klubowych, poznawać nowe osoby. Trendsetter musi ciągle wyszukiwać potencjalnych klientów. Wykorzystuje wcześniej przygotowane teksty, które mają sprawić, że kupimy coś polecanego.
Trendsetterzy nie tracą kontaktu z upatrzonymi osobami. Podtrzymują kontakt, by w odpowiednim momencie wtrącić coś o nowym modelu telefonu, świetnych butach sportowych, czy rewelacyjnych rolkach. Swoje zabiegi adresują do ludzi młodych, lubiących się lansować. Oni są najbardziej podatni na ich wpływy. Jeśli trendsetter jest bardzo skuteczny, może liczyć na uznanie firmy.
Zarobki trendsetterów
Zarobki trendsettera są bardzo zróżnicowane i zależą głównie od jego popularności, zasięgów i liczby współprac z markami. Mediana miesięcznych zarobków to około 7 650 zł brutto, ale widełki są bardzo szerokie – od kilkuset złotych za post u nanoinfluencerów do nawet ponad 100 000 zł za miesiąc współpracy dla topowych graczy.
***
Nie wiesz, w jakim mieście studiować? - wybierz swój ośrodek akademicki.
Wyszukiwarka uczelni, kierunków, typów studiów ułatwi decyzje wszystkim niezdecydowanym kandydatom.
Wybiegaj w przyszłość, zaplanuj Studia podyplomowe.
Fot. Freepik
Powiązane zawody
Ankieter
Badacz rynku (Specjalista ds. badań rynkowych)
Coolhunter
Handlowiec on-line
Hostessa
Osoba do towarzystwa
Specjalista ds. PR
Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. mediów społecznościowych
Specjalista sprzedaży internetowej


















































































































































