Wydział Nauk Społecznych
Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Wydział Nauk Społecznych ChAT powstał w 2012 roku (wówczas jako Wydział Pedagogiczny), choć kształcenie w obszarze pedagogiki było obecne w Akademii już od 1989 roku. Obecnie w strukturze organizacyjnej Wydziału znajdują się następujące katedry:
- Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej,
- Katedra Pedagogiki Dorosłych i Socjologii Edukacji,
- Katedra Pedagogiki Religii i Teorii Wychowania,
- Katedra Pedagogiki Społecznej i Kultury,
- Katedra Pedeutologii i Psychologii Wychowania,
- Katedra Prawa Publicznego i Polityki Społecznej.
Dodatkowo w strukturze Wydziału funkcjonuje
- Pracownia Języków Obcych i Sportu.
Obszar zainteresowań naukowych pracowników Wydziału jest rozległy tematycznie i interdyscyplinarny. Współpracują oni z zespołami badawczymi, instytutami, uniwersytetami w kraju i za granicą: m.in. z instytucjami z Czech, Słowacji, Izraela i Niemiec.
W 2019 roku Wydział uzyskał ponownie pozytywną ocenę Polskiej Komisji Akredytacyjnej (bez jakichkolwiek zaleceń), posiada naukową kategorię B+ (ewaluacja 2022). W Wydziale Nauk Społecznych afiliowane jest czasopismo naukowe „Studia z Teorii Wychowania”, wydawane pod patronatem KNP PAN, znajdujące się na liście czasopism punktowanych MEN (100 punktów).
Wydział Nauk Społecznych ChAT rozwija współpracę naukową i dydaktyczną z ośrodkami zagranicznymi w ramach programów Erasmus+, DAAD, umów bilateralnych.
Wydział Nauk Społecznych charakteryzuje się otwartością i wsparciem inicjatyw studenckich, organizuje dodatkowe zajęcia metodyczne dla studentów m.in. w zakresie biblioterapii, edukacji inkluzyjnej, międzykulturowej, antydyskryminacyjnej. Wydział jest otwarty na współpracę z otoczeniem zewnętrznym – zaprasza gości prowadzących wykłady, warsztaty i szkolenia dla studentów, organizuje i pomaga w wyborze praktyk i staży studenckich w sprawdzonych instytucjach wychowawczych, oświatowych, pomocy społecznej.
WNS to miejsce dla osób otwartych na świat i jego różnorodność, które dba o wysoki poziom dydaktyczny i naukowy prowadzonych zajęć, wspiera i rozwija zainteresowania studentów, utrzymuje stałe i dobre relacje z otoczeniem zewnętrznym.