Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie
uczelnia niepubliczna, 42-200 Częstochowa, ul. 1 Maja 40, (+34) 368 30 53, 368 06 08, rektorat@wsz.edu.plRekrutacja - Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie
Nabór na studia do WSZ
Studentem Wyższej Szkoły Zarządzania może zostać każdy obywatel Polski, a także osoba nie będąca obywatelem polskim, legitymująca się świadectwem dojrzałości lub równorzędnym świadectwem ukończenia szkoły w innym kraju. Warunkiem przyjęcia w poczet studentów Wyższej Szkoły Zarządzania jest dostarczenie wymienionych dokumentów.
w przypadku studiów licencjackich:
- kwestionariusz osobowy
- kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu)
- kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej (oryginał do wglądu)
- zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (skierowanie na badania lekarskie dla kandydata )
- dowód osobisty do wglądu
- 3 zdjęcia w formacie 4,5 cm. / 3,5cm. oraz jedno zdjęcie „dowodowe”
- potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej
w przypadku studiów podyplomowych:
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu)
- 2 fotografie o wymiarze 35×45 mm (bez nakrycia głowy na jasnym tle, takie które obowiązuje na dowodzie osobistym)
- dowód osobisty do wglądu
- potwierdzenie wpłaty rekrutacyjnej
- Kwestionariusz osobowy
Biuro Rekrutacji WSZ
ul. 1-go Maja 40
42-200 Częstochowa
telefony kontaktowe:
(34) 368 30 53
(34) 368 06 08
Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00
Rekrutacja na studia 2025/2026
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.