Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Akademia Tarnowska
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Kaliski
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej
  • Akademia Zamojska
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Politechnika Częstochowska
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Uniwersytet Gdański
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Politechnika Białostocka
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Politechnika Łódzka
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu