Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Politechnika Łódzka
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Politechnika Częstochowska
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Akademia Zamojska
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Akademia Tarnowska
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Gdański
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J.A. Komeńskiego w Lesznie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Uniwersytet Kaliski
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska