Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet Gdański
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Politechnika Łódzka
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Akademia Tarnowska
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Politechnika Częstochowska
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Politechnika Białostocka
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Uniwersytet Kaliski
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Akademia Zamojska
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku