Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Politechnika Częstochowska
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Gdański
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Politechnika Białostocka
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Akademia Tarnowska
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Akademia Zamojska
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Uniwersytet Kaliski
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Politechnika Łódzka
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej