Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uczelnia Jana Wyżykowskiego, Filia w Lubinie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Akademia Tarnowska
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Akademia Piotrkowska
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Politechnika Częstochowska
  • Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Politechnika Białostocka
  • Uniwersytet WSB Merito Szczecin
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Kaliski
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Uniwersytet WSB Merito Chorzów
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Akademia Zamojska
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Szczecinie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Uniwersytet Gdański
  • Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Politechnika Łódzka
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uczelnia Jana Wyżykowskiego w Polkowicach
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia we Wrocławiu
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Rzeszowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Gdańsku
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku