Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Uniwersytet Gdański
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Kaliski
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Politechnika Łódzka
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Politechnika Częstochowska
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Politechnika Białostocka
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Akademia Zamojska
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Akademia Tarnowska
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku