Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet Wrocławski
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Kościerzynie
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Uniwersytet Vizja w Warszawie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Akademia Tarnowska
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Warszawska Szkoła Filmowa
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Lubelska Akademia WSEI, Filia  w Warszawie
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Politechnika Łódzka
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Kaliski
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Zamojska
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Politechnika Białostocka
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Akademia Humanitas w Sosnowcu
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Wrocławska Akademia Biznesu, Filia Akademii Techniczno-Artystycznej
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. J. A. Komeńskiego w Lesznie
  • Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uczelnia Państwowa im. Jana Grodka w Sanoku
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Powiślańska Akademia Nauk Stosowanych Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Państwowa Uczelnia Zawodowa im. prof. E. Szczepanika w Suwałkach
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Politechnika Częstochowska
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie