Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Collegium Humanum w Lublinie
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Akademia Tarnowska
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Collegium Humanum w Gdańsku
  • Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych w Wałczu
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Politechnika Łódzka
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Akademia Medyczna Humanum w Warszawie
  • Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Collegium Humanum we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Collegium Humanum w Warszawie
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Collegium Humanum w Rzeszowie
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Akademia Katolicka w Warszawie, Collegium Bobolanum
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Politechnika Częstochowska
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Collegium Humanum w Katowicach
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Akademia Zamojska
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uniwersytet Kaliski
  • Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Politechnika Śląska
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Collegium Humanum w Szczecinie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Akademia Nauk Stosowanych im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej HORYZONT
  • Collegium Humanum w Kielcach
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Politechnika Poznańska
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Collegium Humanum w Poznaniu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Uniwersytet Gdański
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu