Jakiego artykułu szukasz?

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi. Jednocześnie nie chcemy być tylko odbiorcami treści – chcemy je kreować.

​Influencer marketing - moda czy strategia sukcesu marek?

Kluczem do zrozumienia zjawiska Influencer marketing jest umiejętność znalezienia optymalnego źródła lub źródeł informacji, na bazie których zbudujemy swój przekaz, ale i poukładamy swój świat - komentuje dr Kinga Stopczyńska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - Sukces naszych działań mierzony będzie tym, jak zareagują na niego inni. Porażką będzie brak tej reakcji.

Jakie stawia to wyzwania przed firmami? W obliczu faktu, jakim jest silna potrzeba uzewnętrzniania przez ludzi swoich oczekiwań, myśli, uczuć, emocji, działania z zakresu standardowych rozwiązań komunikacyjnych nie mają szans na sukces. Jednocześnie, co najważniejsze, dziś każdy z nas potrzebuje czuć, iż uwaga firmy jest skupiona właśnie na nim. Mamy świadomość, iż to my jako klienci stanowimy centrum wszechświata, a nasze potrzeby powinny wyznaczać kierunki rozwoju firmy. Z drugiej strony to sama firma powinna dawać klientowi realne możliwości samorozwoju, zapewniając spektrum konkretnych wartości niematerialnych, które będą rozszerzały produkt.

Jak więc skupić uwagę klienta, którego nastroje, potrzeby, ale również światopogląd zmieniają się w sposób tak dynamiczny? Jak wyróżnić swoją markę i nie pozostawać jednymi z miliona, ale stać się jednym na milion w sercu klienta?

Portale społecznościowe

Spotkajmy się z nim tam, gdzie on sam uwielbia przebywać – w przestrzeni dla niego jak najbardziej naturalnej, w której nawiązywanie relacji z nim będzie procesem naturalnym, a nie próbą wymuszenia uwagi. Taką przestrzenią są dla wielu klientów są portale społecznościowe.

Podejmując działania komunikacyjne w ich obszarze (i całych nowych mediów), należy mieć świadomość potencjału, o jakim mówimy i jaki może zostać wykorzystany w celach komercyjnych. W tym miejscu należy podkreślić, iż rozwój portali społecznościowych jest ściśle związany z rozwojem samego Internetu, a także zwiększaniem się popularności jego wykorzystywania oraz nasileniem zachowań z tym związanych. Idąc za danymi Digital 2022 Global Overview Report, w kwietniu 2022 r. na całym świecie było pięć miliardów użytkowników Internetu, co stanowi 63% światowej populacji. Z tej liczby 4,65 miliarda, czyli ponad 93 %, stanowili użytkownicy mediów społecznościowych, a średni czas przebywania każdego z nich w przestrzeni social media to 2 godziny i 27 minut. Jak skłonić klienta do tego, by czas ten podarował naszej marce? To prawdziwe wyzwanie.

Skupmy się na tym, co tak naprawdę nasz klient robi w sieci? Co go fascynuje, jakich treści poszukuje, gdzie spędza najwięcej czasu. Wiedza ta będzie kluczem dla zbudowania przestrzeni komunikacyjnej, w której klient nie tylko będzie chciał bywać, ale ją współtworzyć, czując, iż jest to dokładnie to miejsce, w którym czuje się na tyle komfortowo, by chcieć się pochwalić tym innym.

Pamiętajmy, iż dziś podjęcie najprostszej decyzji urasta wielokrotnie do skomplikowanego procesu, począwszy od analiz opcji, jakimi dysponujemy, oceny potencjalnego ryzyka, jakie możemy ponieść, na rozważaniach, jak podjęta decyzja może wpłynąć na nasze życie.

Rola influencera

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy nasze decyzje możemy opierać na doświadczeniach innych osób, które dodatkowo stanowią dla nas źródło inspiracji. Co szczególnie istotne – kiedy osoby te lubimy, doceniamy i czujemy się częścią tworzonej przez nich społeczności, decyzje podejmujemy szybciej, pewniej, a jakikolwiek dysonans jest minimalizowany do zera. Samo posiadanie marki stanowić dla wielu będzie o przynależności do bardzo wyjątkowej społeczności. Pamiętajmy, iż większość decyzji, jakie dziś podejmujemy, swoje źródło ma w rekomendacjach i poleceniach – tym samym możemy stwierdzić „pokaż mi swojego influencera, a powiem Ci jak blisko sukcesu jest Twoja marka”. Dobry influencer to osoba angażująca, motywująca, inspirująca. Ktoś, kto buduje swoją społeczność wokół ważnych dla niego wartości. Ktoś, kto zaprasza do swojego życia, dla kogo marka, z jaką się wiąże, to znacznie więcej niż tylko produkt, a polecanie jej jest najbardziej naturalnym działaniem i tak jest odbierane.

Jeśli nadal ktokolwiek ma wątpliwości co do tego narzędzia lub wróży mu rychły koniec - przyjrzyjmy się faktom. Analizując dane Insider Intelligence szacuje się, że 74,5% amerykańskich marketerów będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 roku, a wydatki na takie działania wzrosną o 27,8% do 4,99 miliarda dolarów w tym roku. Obserwując rynek polski możemy jednoznacznie stwierdzić, iż siła influencer marketingu rośnie i mimo, iż czasami moglibyśmy dyskutować o poziomie profesjonalizmu w podejmowanych współpracach influencerów i markek, to bez wątpienia narzędzie to ma się doskonale. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż influencerem jest każdy z nas, kto dzieli się swoimi przemyśleniami, decyzjami, kto poleca marki, z których korzysta, taguje miejsca, w których bywa – o tym często firmy zapominają.

Marki działające kreatywnie, to te, które dostrzegają tak ogromny potencjał tkwiący w „zwykłym” kliencie, będącym dla grona swoich znajomych najlepszym influencerem. Przy tym wszystkim jednak warto mieć świadomość, iż nadal kluczem sukcesu marki jest to, co oferuje ona klientowi i jak bardzo jest ona dla niego inspirująca. Jeśli więc klient chce o niej mówić, czuje się jej częścią i chce być jej ambasadorem – to zawsze dobrze o niej świadczy i wróży na przyszłość.

Powiązane treści

​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
​Aromaterapia wsparciem zdrowia, dobrego samopoczucia, nauki, pracy
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Nie ulegaj fałszywym autorytetom!
Toksyczni ludzie są wsród nas
Toksyczni ludzie są wsród nas
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Numerologia, 1 czyli Inicjator
Afrodyzjaki wracają do łask
Afrodyzjaki wracają do łask
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Osobne sypialnie dla Niej i dla Niego
Trendsetterzy lansują markę
Trendsetterzy lansują markę
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 2 czyli Mediator
Numerologia, 3 czyli Optymista
Numerologia, 3 czyli Optymista
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Asertywność – klucz do szczęścia i sukcesu
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 5 czyli Podróżnik
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 6 czyli Nauczyciel
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 7 czyli Filozof
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 8 czyli Przywódca
Numerologia, 9 czyli Mistyk
Numerologia, 9 czyli Mistyk
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
100 książek must read, obowiązkowa lektura dla każdego
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Masoneria - fakty, mity, tajemnice, symbole
Numerologia, 4 czyli Reformator
Numerologia, 4 czyli Reformator

Komentarze (0)

brak komentarzy…
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Uczelnia Jana Wyżykowskiego, Filia w Lubinie
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Lublinie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Akademia Tarnowska
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Europejska Uczelnia w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Technik Komputerowych i Telekomunikacji w Kielcach
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Akademia Piotrkowska
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Uniwersytet Kaliski
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Szczecinie
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Poznaniu
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Uniwersytet WSB Merito Chorzów
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Uniwersytet Gdański
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Rzeszowie
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uniwersytet WSB Merito Szczecin
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Politechnika Częstochowska
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Zamojska
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia we Wrocławiu
  • Politechnika Łódzka
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uczelnia Jana Wyżykowskiego w Polkowicach
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Warszawska Uczelnia Biznesu i Psychologii "Moderna"
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu