Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku
uczelnia niepubliczna, 15-875 Białystok, ul. Krakowska 9, (+85) 749 94 30, biuro@wsmed.plRekrutacja - Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku
Proces rekrutacji do WSM w Białymstoku
Rekrutacja elektroniczna na studia krok po kroku
Kandydaci przystępujący do rekrutacji na studia dokonują kolejno następujących czynności:
- Wypełnienie formularza w systemie IRK
Formularz online wypełnia się na stronie https://wsmed.edu.pl zakładka Rekrutacja- Internetowa Rekrutacja Kandydatów - IRK (podanie).
- Wprowadzenie danych niezbędnych w postępowaniu kwalifikacyjnym
Kandydat wypełnia znajdujący się w koncie IRK formularz z danymi osobowymi oraz informacjami o posiadanym wykształceniu.
- Dokonanie rejestracji na wybrane studia
W celu dokonania elektronicznej rejestracji na studia kandydat wybiera w dostępnym katalogu interesujące go studia, na które prowadzony jest aktualnie nabór.Potwierdzenie rejestracji na studiaPotwierdzenie rejestracji na studia polega na wniesieniu opłaty rekrutacyjnej (dla wszystkich studiów za wyjątkiem studiów trzeciego stopnia) oraz dostarczenie do Uczelni wypełnionego kwestionariusza i wymaganych dokumentów.
- Dokonanie wpisu na studia
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia zobowiązany jest w wyznaczonym do tego terminie dostarczyć zaświadczenie lekarskie i potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej.
Rekrutacja na studia 2025/2026
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.