Postaw na kreatywność i zrób karierę w firmie
Prawie każdy marzy o karierze zawodowej. Chcemy mieć wysokie stanowisko, cieszyć się uznaniem szefa, szacunkiem podwładnych, zarabiać duże pieniądze i korzystać z lichych przywilejów, zarezerwowanych dla najlepszych w branży.
Łatwo marzyć, trudniej wcielić marzenia w życie. Na pytanie, jak osiągnąć zawodowy, spektakularny sukces, odpowiedzi mogą być różne. Jednak najprostszą drogą zdobycia kierowniczego stanowiska i wysokiego wynagrodzenia jest udowodnienie, że masz innowacyjne, przyszłościowe pomysły, które przyniosą korzyści firmie.
Pracownicy, którzy bazują na starych, wieloletnich przyzwyczajeniach, boją się nowego, niechętnie odnoszą się do zmian, są skazani na porażkę. Aby poczuć smak zwycięstwa, musisz wykazać się kreatywnością. To właśnie kreatywność jest czynnikiem generującym nowe rozwiązania, koncepcje produktów, udogodnienia.
Przeciętny pracownik nie odniesie sukcesu
Sumienne wykonywanie wszystkich obowiązków to w większości firm obecnie za mało, aby móc osiągnąć awans. Taki pracownik utrzyma swoją posadę przez długie lata, na pewno jednak nie zrobi kariery. Aby utrzymać się na rynku, przedsiębiorstwa muszą ciągle się rozwijać i dlatego stale potrzebują świeżych pomysłów na nowe produkty, usługi czy obszary działalności. Z tej potrzeby wynika wciąż rosnący popyt na pracowników, którzy takie pomysły generują. Kto stoi w miejscu, ten traci. Najbardziej poszukiwani i najwyżej cenieni są ci, którzy samodzielnie lub w zespole rozwijają nowe pomysły. Aby zdobyć ciekawe stanowisko, nowe zadania, awansować w firmie musisz pokazać, że masz głowę pełną nowatorskich pomysłów. Dlatego warto, byś zastosował się do poniższych wskazówek.
Co tydzień stwórz nowy pomysł
Poświęć cztery godziny tygodniowo na rozwijanie nowych pomysłów. Przejrzyj dokładnie swój kalendarz i skróć do minimum czas, który tracisz na wykonywanie zbędnych czynności, nie przynoszących żadnego pożytku ani Tobie, ani Twojej firmie.
Rozwiąż problem, który spędza sen z powiek szefowi
Każdy szef boryka się z problemami, których rozwiązanie ciągle odkłada na potem. Przysłuchuj się dobrze temu, co mówi i szukaj konkretnych rozwiązań. Nigdy nie przedstawiaj szefowi swoich pomysłów „w biegu”. Poczekaj na odpowiedni moment, kiedy jest on w dobrym nastroju i znajdzie dziesięć minut na spokojną rozmowę.
Zabłyśnij pomysłem na nowy produkt lub usługę
Zastanów się, jak możesz przyczynić się do rozwoju firmy. Pomyśl nad nowymi produktami i usługami. Może istnieją rozwiązania pomagające oszczędzić czas i pieniądze przy wykonywaniu codziennych zadań? Może wpadniesz na nowy pomysł zdobywania klientów? Najważniejsze jest to, aby opracowane przez Ciebie rozwiązanie przynosiło większy zysk niż kosztować będzie jego wdrożenie. Wtedy prawdopodobieństwo, że Twój pomysł zostanie wykorzystany, jest zdecydowanie większe.
Wykaż się oszczędnością dla firmy
Rozwijaj pomysły, które sprawią, że firma poczyni oszczędności. Jeśli umiejętnie je zaprezentujesz i wcielisz w życie, to przekonanie szefa, że zasługujesz na podwyżkę nie powinno być trudne.
Zapomnij o skromności
Skromność jest cnotą, ale w firmie się nie sprawdza. Kiedy prezentujesz swoje pomysły, rób to z przekonaniem i pewnością siebie. Nie daj się odsunąć na dalszy plan. Bądź przebojowy, pokazuj siebie jako pracownika kompetentnego, kreatywnego, z potencjałem na przyszłość. Zapomnij o fałszywej skromności. W końcu chcesz osiągnąć sukces i wysoką pozycję zawodową.
Źródło: Nf.pl