Studia dziennikarskie w Poznaniu i Wielkopolsce

Jest wielu zwolenników teorii, że talent, zaangażowanie i praca, praca, praca wystarczą, aby zyskać szlify i praktykę w zawodzie.

Mimo tego kierunki dziennikarskie cieszą się niemalejącym zainteresowaniem. Powstają nowe specjalności, wychodzące naprzeciw potrzebom nowych mediów, nowych środków przekazu, dotarcia informacji, komunikacji.

Studia dziennikarskie pozwalają uzyskać dyplom wyższej uczelni, kontakt z osobami związanymi z mediami, praktykami z branży. Akademickie podstawy, interdyscyplinarną wiedzę, rozwój osobowości. Jeśli do tego dodamy zaangażowanie, wytrwałość i trochę pokory na początku, to może to być dobry start w karierze dziennikarskiej.


Studia dziennikarskie - które uczelnie?


Są to:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu


Studia dziennikarskie w Poznaniu i Wielkopolsce?


Uczelnie z tego regionu proponują studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w następujących specjalnościach:

  • dziennikarstwo
  • marketing online
  • reklama i promocja
  • dziennikarstwo sportowe i zarządzanie w sporcie
  • nowe media
  • zarządzanie i komunikowanie w biznesie
  • dziennikarstwo modowe
  • marketing internetowy i nowe media
  • krytyka filmowa
  • psychologia komunikacji
  • dziennikarstwo dla służb mundurowych
  • Japonia kultura i język
  • Skandynawia kultura i język szwedzki


Rekrutacja na studia dziennikarskie


UAM przyjmuje kandydatów w oparciu o wyniki uzyskane na maturze. Pod uwagę brana jest punktacja z języka polskiego, języka obcego oraz do wyboru historii, wos lub innego przedmiotu dowolnie wybranego.

WSUS rekrutuje według kolejności zgłoszeń, na podstawie złożenia wymaganych dokumentów.


Co po studiach dziennikarskich?


Możliwości jest wiele. Biorąc pod uwagę, że absolwenci studiów dziennikarskich to osoby oczytane, komunikatywne, kreatywne, zaradne, otwarte, obszarów na zagospodarowanie takich kompetencji nie brakuje. Wymieńmy przykładowe zawody czy stanowiska:

  • dziennikarze
  • managerowie kreatywni
  • redaktorzy czasopism branżowych
  • pracownicy instytucji kultury i sztuki
  • specjaliści ds. PR
  • event managerowie
  • reporterzy
  • reportażyści
  • dokumentaliści
  • prezenterzy radiowi i telewizyjni
  • trenerzy komunikacji
  • copywriterzy.

Absolwentka studiów licencjackich na specjalności marketing online oraz magisterskich na specjalności nowe media opowiada o przebiegu swoich studiów. Podkreśla, jak ważna jest pozauczelniana aktywność dziennikarska, pisanie, nagrywanie.

Posłuchajcie: