Jest wielu zwolenników teorii, że talent, zaangażowanie i praca, praca, praca wystarczą, aby zyskać szlify i praktykę w zawodzie.

Mimo tego kierunki dziennikarskie cieszą się niemalejącym zainteresowaniem. Powstają nowe specjalności, wychodzące naprzeciw potrzebom nowych mediów, nowych środków przekazu, dotarcia informacji, komunikacji.

Studia dziennikarskie pozwalają uzyskać dyplom wyższej uczelni, kontakt z osobami związanymi z mediami, praktykami z branży. Akademickie podstawy, interdyscyplinarną wiedzę, rozwój osobowości. Jeśli do tego dodamy zaangażowanie, wytrwałość i trochę pokory na początku, to może to być dobry start w karierze dziennikarskiej.

Które uczelnie w Poznani i woj. wielkopolskim rekrutują na studia dziennikarskie?

Są to:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu

Jaka jest oferta studiów dziennikarskich w Poznaniu i Wielkopolsce?

Uczelnie z tego regionu proponują studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w następujących specjalnościach:

  • dziennikarstwo
  • marketing online
  • reklama i promocja
  • dziennikarstwo sportowe i zarządzanie w sporcie
  • nowe media
  • zarządzanie i komunikowanie w biznesie
  • dziennikarstwo modowe
  • marketing internetowy i nowe media
  • krytyka filmowa
  • psychologia komunikacji
  • dziennikarstwo dla służb mundurowych
  • Japonia kultura i język
  • Skandynawia kultura i język szwedzki

Jak zostać studentem studiów dziennikarskich?

UAM przyjmuje kandydatów w oparciu o wyniki uzyskane na maturze. Pod uwagę brana jest punktacja z języka polskiego, języka obcego oraz do wyboru historii, wos lub innego przedmiotu dowolnie wybranego.

WSUS rekrutuje według kolejności zgłoszeń, na podstawie złożenia wymaganych dokumentów.

A co po studiach?

Możliwości jest wiele. Biorąc pod uwagę, że absolwenci studiów dziennikarskich to osoby oczytane, komunikatywne, kreatywne, zaradne, otwarte, obszarów na zagospodarowanie takich kompetencji nie brakuje. Wymieńmy przykładowe zawody czy stanowiska:

  • dziennikarze
  • managerowie kreatywni
  • redaktorzy czasopism branżowych
  • pracownicy instytucji kultury i sztuki
  • specjaliści ds. PR
  • event managerowie
  • reporterzy
  • reportażyści
  • dokumentaliści
  • prezenterzy radiowi i telewizyjni
  • trenerzy komunikacji
  • copywriterzy.

Absolwentka studiów licencjackich na specjalności marketing online oraz magisterskich na specjalności nowe media opowiada o przebiegu swoich studiów. Podkreśla, jak ważna jest pozauczelniana aktywność dziennikarska, pisanie, nagrywanie.

Posłuchajcie: