Jakiego zawodu szukasz?

Key Account Manager

Polskim odpowiednikiem Account Managera jest kierownik ds. kluczowych klientów.

Key Account Manager

Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiada za obsługę najważniejszych, największych, najbardziej wymagających klientów firmy. Zadania account managera zależą od charakteru przedsiębiorstwa, ale z reguły sprowadzają się do zarządzaniem projektem, badania otoczenia konkurencyjnego, raportowania przełożonemu wyników sprzedażowych, nadzorowania prac podległego zespołu. Nieco inna będzie specyfika pracy accounta w branży dóbr szybkozbywalnych, a inna w sektorze bankowym.

Charakter pracy

Do głównych zadań account managera należy opieka nad klientami korporacyjnymi, doradztwo, prezentacja, negocjacje oraz sprzedaż. Account przygotowuje umowy, koordynuje ich realizację, monitoruje i analiza dane rynkowe dotyczących konsumentów i działań konkurencji. Prowadzi raporty marketingowe, nadzoruje akcje promocyjne, czasami prowadzi szkolenia dla podległego zespołu.

Jak zostać account managerem?

Firmy najczęściej poszukują na to stanowisko pracowników z dwu- trzy-letnim doświadczenie w zakresie sprzedaży. Preferowane jest wykształcenie wyższe, a nawet dodatkowe studia podyplomowe czy MBA. Bardzo ważna jest znajomość produktów i usług z danego sektora, a w przypadku firm IT i sektora telekomunikacyjnego liczy się wykształcenie kierunkowe oraz doświadczenie techniczne. Coraz częściej niezbędna okazuje się znajomość języka angielskiego, a wręcz niezbędne są rozwinięte kompetencje prezentacyjne i negocjacyjne. Account powinien posiadać także umiejętność analizowania, pracy w zespole, być dyspozycyjny i odporny na stres.

Wynagrodzenie account managera

Według analiz portalu wynagorodzenia.pl. mediana zarobków Key Account Managera wynosi 9510 zł. Oznacza to, że połowa badanych uzyskuje wyższe zarobki, pensja drugiej połowy osób zatrudnionych na tym stanowisku jest niższa. Pracownik otrzymuje dodatkowo samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy. Może liczyć na prywatną opiekę medyczną oraz szkolenia.


Powiązane zawody

Badacz rynku (Specjalista ds. badań rynkowych)
Badacz rynku (Specjalista ds. badań rynkowych)
Badacz rynku, zwany czasami analitykiem rynku lub specjalistą ds. badań rynkowych, zajmuje się w uproszczeniu zdobywanie...
Brand Manager, opiekun marki
Brand Manager, opiekun marki
Brand Manager, zwany także opiekunem marki lub menedżerem ds. produktu to stanowisko kierownicze, wiążące się bardziej z...
E-commerce manager
E-commerce manager
E-commerce to sprzedaż produktów za pośrednictwem elektronicznych narzędzi. Mówiąc innymi słowami, to e-handel, sprzedaż...
Ekonomista
Ekonomista
Ekonomista zajmuje się analizą porównawczą systemów ekonomicznych, podstaw, mechanizmów i efektywności ich funkcjonowani...
Handlowiec on-line
Handlowiec on-line
O handlowcu zwykło się różnie mawiać: sprzedawca, account manager czy przedstawiciel handlowy. Cel pracy jest zawsze ten...
PR manager, kierownik ds. public relations
PR manager, kierownik ds. public relations
PR Manager odpowiada za wizerunek firmy. Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa odbywa się poprzez kontakty z mediami,...
Project Manager
Project Manager
Project Manager to specjalista dowolnej dziedziny, zarządzający konkretnym projektem. Można powiedzieć, że jest to praco...
Przedstawiciel farmaceutyczny (medyczny)
Przedstawiciel farmaceutyczny (medyczny)
Przedstawiciel farmaceutyczny to zawód bardzo podobny do przedstawiciela handlowego. Jego zadaniem także jest sprzedaż i...
Przedstawiciel handlowy (handlowiec)
Przedstawiciel handlowy (handlowiec)
Handlowiec jest specjalistą prowadzącym sprzedaż produktów lub usług firmy. W zależności od stanowiska w firmie może być...
Sales Director, dyrektor ds. sprzedaży
Sales Director, dyrektor ds. sprzedaży
Sales Director to kierownik zarządzający procesem sprzedaży i nadzorujący pracę podległych mu handlowców (specjalistów d...
Specjalista ds. PR
Specjalista ds. PR
Specjalista ds. PR jest osobą, która dba o wizerunek swojego klienta w mediach, społeczeństwie oraz wśród pracowników. J...
Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. marketingu odpowiada w firmie za działania marketingowe. Zajmuje się ich planowaniem, koordynacją oraz r...
Specjalista ds. mediów społecznościowych
Specjalista ds. mediów społecznościowych
Specjalista ds. mediów społecznościowych, specjalista social media, social media ninja - to różne nazwy tej samej profes...

Komentarze (6)

engladdog
Интересно:)
14.11.2017
28.10.2012
say
Nim się obejrzymy ten zawód będzie bardzo potrzebny i na porządku dziennym. W tej chwili wszystko co związane z zarządzaniem, z obrotem finansów jest pożądane. Trzeba tylko kształcić się i poznawać zasady rynku, różne oferty, żeby być dobrym w tego typu pracy. Pieniądze płynące z tytułu wykonywania takiego zawodu powinny zachęcać ;)
perspektiv
Dokładnie tak, jak mówisz. Biorąc jednak pod uwagę, że gonimy zachód i rozwijamy się bardzo prężeni, a dużo korporacji rozszerza swoją działalność na Polskę warto zainteresować się tym tematem, gdyż w momencie, kiedy przyjdzie odpowiedni czas taki zawód będzie bardzo pożądany, a fachowców będzie niewielu.
27.10.2012
23.08.2012
revengor
tez zawód w Polsce chyba nie jest dość często spotykany, przynajmniej tak m się wydaje, bo chyba tylko duże korporacje potrzebują ludzi do kontaktów z kluczowymi klientami
dumn
Jedno z bardziej stresogennych zajęć, ale właściwie całkiem do polubienia. Człowiek czuje się taki.. ważny? Ma zadania specjalne jak 007 :) W ogóle nie wiedziałem, że w Polsce takie stanowisko istnieje.. tzn. wiedziałem, że istnieje, ale myślałem o pojedynczych przypadkach raczej, a nie pełnej charakterystyce na stronie o uczelniach
30.04.2012
18.04.2012
Martin
Co to za zawód? nigdy o nim nie słyszałem... To coś w stylu jakiegoś telemarketera czy co? Jak już słysze klienci kluczowi to tylko mi się to kojarzy z moja poprzednią pracą - telemarketing, to jakaś masakra. Manager to niby coś innego, więc dość ciekawie brzmi