Specjalista sprzedaży internetowej
Specjalista sprzedaży internetowej odpowiada za kompleksową obsługę procesu sprzedaży przez Internet.
Zajmuje się przyjmowaniem zgłoszeń klientów składanych przez stronę internetową, w tym także prowadzeniem dokumentacji związanej z procesem zakupu i sprzedaży usług / produktów przez Internet.
Osoba trudniąca się sprzedażą internetową powinna być specjalistą w zakresie e-commerce, posiadać wiedzę na temat marketingu internetowego. W tym zawodzie doskonale sprawdzi się duża komunikatywność, kreatywność.
Obowiązki specjalisty sprzedaży internetowej:
- obsługa sklepu internetowego, strony internetowej oraz sprzedaży poprzez serwisy aukcyjne, tj.: administrowanie sklepem internetowym lub kontem w portalu aukcyjnym;
- opracowywanie i wdrażanie strategii działu e-commerce w ramach pracy z produktami znajdującymi się w portfolio firmy;
- wprowadzanie artykułów lub usług do sprzedaży internetowej;
- nadzorowanie sprzedaży w sklepie internetowym;
- opracowywanie opisów produktów / usług do sprzedaży internetowej;
- wstawianie opisanego produktu / usługi do oferty sklepu i wdrażanie rozwiązań zwiększających efektywność sprzedaży online;
- utrzymywanie dobrych relacji z klientami oraz dbałość o pozytywny wizerunek sklepu internetowego;
- doradzanie klientom w procesie zakupu przez Internet;
- pozyskiwanie nowych klientów internetowych poprzez prowadzone działania marketingowe;
- realizowanie zamówień i przygotowywanie produktów do wysyłki oraz monitorowanie przesyłek;
- obsługa klientów w procesie sprzedaży w formule: telefonicznej i e-mailowej, obejmująca m.in.: udzielanie klientom informacji o wszelkich sprawach związanych z realizacją zamówień, prowadzenie negocjacji i rozmów handlowych, zapewnianie wysokiej jakości obsługi;
- dokonywanie analiz sprzedażowych;
- zamawianie towarów od dostawców i dbałość o bieżące zaopatrzenie sklepu internetowego.
Jak zostać specjalistą sprzedaży internetowej?
Aby wykonywać tę pracę, musisz mieć odpowiednie predyspozycje, lubić sprzedaż, reklamę, informatykę, grafikę komputerową.
Studia nie są w tym przypadku najważniejsze, choć pożądane. Warto wybrać kierunki ekonomiczne, związane z zarządzaniem, handlem, reklamą i marketingiem lub informatyką, jak choćby e-commerce, e-biznes, marketing i biznes elektroniczny, e-biznes: e-marketing & e-commerce, marketing. Na wybranych z nich oferowane specjalności przygotowują stricte do pracy w e-commerce. Można także ukończyć studia podyplomowe o takim profilu.
Ile zarabia specjalista sprzedaży internetowej?
Zarobki specjalisty sprzedaży internetowej są bardzo zróżnicowane i zależą od wielu czynników, takich jak doświadczenie, wielkość firmy, branża, a także region Polski, ale wynagrodzenie zazwyczaj mieści się w przedziale od 5 000 zł do 10 000 zł brutto miesięcznie, a dla starszych specjalistów i menedżerów może być znacznie wyższe.
***
Interesują Cię studia ekonomiczne?
Poznaj kierunki ekonomiczne.
Nie wiesz, w jakim mieście studiować? - wybierz swój ośrodek akademicki.
Wyszukiwarka uczelni, kierunków, typów studiów ułatwi decyzje wszystkim niezdecydowanym kandydatom.
Wybiegaj w przyszłość, zaplanuj Studia podyplomowe.
Fot. Freepik
Powiązane zawody
Badacz rynku (Specjalista ds. badań rynkowych)
Coolhunter
E-commerce manager
Ekonomista
Handlowiec on-line
Przedstawiciel handlowy (handlowiec)
Specjalista UX
Specjalista ds. marketingu


















































































































































