Teleankieter
Teleankieter zajmuje się przeprowadzaniem badań ankietowych przez telefon.

Odpowiada za właściwe gromadzenie i kodowanie materiału badawczego uzyskanego w rozmowie telefonicznej z respondentami.
Wykonywanie zawodu wymaga przede wszystkim dużej cierpliwości i samodyscypliny. Przeprowadzanie niemal identycznych rozmów z często niechętnie nastawionymi respondentami może być niekiedy wyzwaniem. Bardzo istotna jest wysoka kultura osobista teleankietera. Trzeba być przygotowanym na wiele zaskakujących sytuacji. Teleankieter musi lubić kontakty z ludźmi, być osobą opanowaną.
Praca teleankietera to:
- realizowanie badań rynkowych, marketingowych, społecznych i innych przez telefon z wykorzystaniem formularza ankiety;
- realizowanie badań ankietowych zgodnie z koncepcją danego projektu badawczego;
- prowadzenie badania zgodnie z obowiązującymi procedurami w tym zakresie, tj.: właściwe zadawanie pytań, szybkie i płynne czytanie, szybkie notowanie odpowiedzi;
- obsługa oprogramowania komputerowego zawierającego skrypt ankiety;
- sporządzanie raportu ze zrealizowanych ankiet, zgodnie z wymogami danego projektu badawczego;
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z respondentami biorącymi udział w badaniu;
- dbanie o dobry wizerunek firmy prowadzącej badania
- uczestniczenie w procesie doboru respondentów do badania (rekrutacji).
Zarobki teleankietera
Stawka wynagrodzenia uzależniona jest od ilości wykonanych wywiadów. Średnia to 30 - 55 zł brutto za jedną ankietę. Niektóre firmy nie płacą od ilości przeprowadzonych badań, ale od całego zrealizowanego zlecenia. Praca teleankietera jest dobrym rozwiązaniem dla studentów, uczniów i innych osób, które chcą sobie dorobić.
Średnia płaca w call center to ok. 2600 zł na rękę.
Powiązane zawody

Ankieter

Badacz rynku (Specjalista ds. badań rynkowych)

Broker informacji

Cukiernik

Fotograf

Grabarz

Hostessa

Instruktor nauki jazdy

Intendent

Kelner

Kremator

Krupier

Listonosz, doręczyciel

Prezenter

Recepcjonista hotelowy
Socjolog

Specjalista ds. PR

Specjalista ds. marketingu

Specjalista ds. mediów społecznościowych

Specjalista helpdesk
