Traffic manager
Traffic manager to osoba zajmująca się dostarczeniem ruchu na strony internetowe lub w aplikacjach. Chodzi o to, by przyciągnąć do serwisu internetowego użytkowników, zwłaszcza tych, którzy są potencjalnie najbardziej zainteresowani treściami lub zakupami.
Ruch dostarczany jest zazwyczaj za pomocą odpowiednio przygotowanych kampanii promocyjnych, a traffic manager odpowiada za to, żeby kampanie te trafiły do właściwych osób. Do zadań traffic managera należy także analiza zachowania odwiedzających i dostosowanie działań do ciągle zmieniającej się sytuacji. Z jego analiz wynikają także poprawki, które należy wprowadzić na stronie, aby zwiększyć ilość odsłon lub zachęcić odwiedzających do wykonania na stronie określonych czynności.
Na czym polega zawód traffic managera?
Codzienne zadania traffic managera:
- zarządzanie kampaniami (od ich zaplanowania, poprzez rozpoczęcie, analizę skuteczności, ewentualne korekty, do zakończenia i podsumowania),
- obsługa kont w systemach, poprzez które prowadzone są kampanie i analizowany jest ruch na stronach,
- monitorowanie wejść na stronę,
- raportowanie o stanie projektów klientom lub innym zainteresowanym stronom,
- pilnowanie budżetu przeznaczonego na konkretne działania,
- pilnowanie harmonogramów,
- kontakt z działami kreatywnymi przygotowującymi kampanie w celu ich optymalizacji,
- analizowanie kampanii w celu raportowania o odwiedzających i ich doświadczeniach.
Ze względu na to, że praca wykonywania jest głównie przy pomocy komputera podłączonego do Internetu, może być ona w znaczącym zakresie wykonywana zdalnie.
Kto może zostać traffic managerem?
Ważny jest zmysł analityczny i łatwość pracy z liczbami. Na tym stanowisku sprawdzą się osoby, które nie boją się częstej reorientacji i na bieżąco potrafią śledzić zmieniającą się technologię oraz algorytmy odpowiedzialne za pozycje stron w wyszukiwarkach.
Traffic manager powinien lubić się uczyć. Specyfika tej pracy polega na korzystaniu z nowych i stale zmieniających się narzędzi oraz dobierania ich pod konkretnie projekty. W tej pracy niezbędne jest bieżące śledzenie trendów technologicznych i społecznych, które wpływają na zachowanie użytkowników w Internecie. Dostosowywanie się do tych trendów często decyduje o skuteczności traffic managera.
Kolejna pożądaną cechą jest umiejętność współpracy. Przydaje się ona podczas kontaktu z innymi działami odpowiadającymi za sprzedaż, marketing czy kreację, a czasami także z klientami.