Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
uczelnia publiczna, 91-726 Łódź, ul. Wojska Polskiego 121, (+42) 254 75 98, kancelaria@asp.lodz.plRekrutacja - Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
Studiuj na ASP w Łodzi
Zobacz jak w 12 krokach aplikować na studia w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Krok 1
oferta dydaktyczna
Zapoznaj się z ofertą dydaktyczną Akademii. Sprawdź, na jakie kierunki studiów uczelnia przeprowadza rekrutację i jakie umiejętności nabędziesz, studiując na danym kierunku.
Doskonałą okazją do tego jest przeprowadzana cyklicznie co roku akcja „Dni Otwarte” oraz szereg informacji na stronie internetowej uczelni.
Krok 2
konsultacje
Sprawdź zasady egzaminu wstępnego na wybrany kierunek studiów. Przygotuj portfolio swoich prac, zgodnie z wymaganiami egzaminacyjnymi. Przed egzaminem najlepiej skonsultować zawartość „teczki”. Podczas konsultacji poznasz opinię profesjonalistów, a także dowiesz się więcej o uczelni.
Krok 3
harmonogram rekrutacji
Zapoznaj się z harmonogramem rekrutacji, który określa terminy:
- rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji on-line
- kiedy odbędzie się egzamin wstępny
- składania dokumentów rekrutacyjnych
- ogłaszania wyników egzaminu wstępnego
- ogłaszania list osób zakwalifikowanych/przyjętych na studia
Krok 4
elektroniczna rejestracja na studia
Zarejestruj się w Systemie Elektronicznej Rekrutacji e-rekrutacja.asp.lodz.pl, podając adres e-mail oraz hasło.
Rejestracja on-line na studia zostanie uruchomiona w maju.
Prosimy nie rejestrować się w systemie przed wyznaczonym terminem.
Sprawdź potwierdzenie rejestracji wysłane na adres e-mail, który podałeś/aś podczas rejestracji.
Gdy nie otrzymasz wiadomości na podany adres e-mail, sprawdź czy nie znalazła się ona w skrzynce SPAM.
Zapamiętaj swoje hasło. Będziesz go używał/a przy każdym logowaniu do systemu.
Jeżeli zarejestrowałeś się w Systemie Elektronicznej Rekrutacji, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją, aby elektroniczna rekrutacja przebiegła pomyślnie.
Krok 5
wybór kierunku studiów
Wybierz kierunek studiów, na który chcesz kandydować. Należy to zrobić w module (Moje kierunki). Pamiętaj, że data podana jako koniec rekrutacji na studia jest ostatnim dniem, w którym możesz wybrać drogą elektroniczną dany kierunek studiów.
Krok 6
niezbędne dane w systemie
Uzupełnij swoje dane osobowe. Wpisz swoje imię/imiona i nazwisko w zgodnie z dokumentem tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Jeżeli posiadasz numer PESEL, to wpisz go obowiązkowo.
Pamiętaj, aby podać numer telefonu (najlepiej komórkowy), aby Dział Rekrutacji mógł się z Tobą kontaktować (dzwonić/wysyłać wiadomości sms).
Załaduj obowiązkowo swoje zdjęcie najpóźniej do dnia zakończenia elektronicznej rekrutacji na wybrany kierunek studiów. To zdjęcie będzie również zamieszczone w Twojej legitymacji studenckiej.
Wpisz informacje o swoim wykształceniu.
Uwaga! Tegoroczni maturzyści będą mogli wpisać w systemie numer swojego świadectwa dojrzałości po odbiorze świadectwa ze szkoły średniej.
Krok 7
opłata rekrutacyjna
Ureguluj opłatę rekrutacyjną najpóźniej do dnia zakończenia elektronicznej rekrutacji na wybrany kierunek studiów. Poczekaj cierpliwie na jej zaksięgowanie przez Akademię.
Krok 8
kandydat na studia
Gdy pomyślnie wykonasz czynności wymienione w krokach 6 i 7, otrzymasz w systemie status „KANDYDAT”, a uczelnia wyznaczy Ci w systemie termin egzaminu wstępnego.
Krok 9
termin egzaminu wstępnego
Sprawdź termin egzaminu na swoim indywidualnym koncie w Systemie Elektronicznej Rekrutacji.
Uczelnia nie wysyła do kandydata e-maila informującego o wyznaczonym terminie egzaminu wstępnego.
Krok 10
wyniki
Sprawdź w systemie swoje wyniki uzyskane z egzaminu wstępnego.
Oprócz wyniku otrzymasz również w systemie informację o aktualnym statusie.
Krok 11
dokumenty rekrutacyjne
Złóż dokumenty rekrutacyjne w miejscu i terminie wskazanym przez uczelnię.
Szczegóły sprawdź na stronie internetowej.
Podanie o przyjęcie na studia należy pobrać z Systemu Elektronicznej Rekrutacji (moduł Moje dokumenty). Wszystkie dane wpisane przez Ciebie w elektronicznym formularzu, zostaną automatycznie umieszczone w podaniu. Pamiętaj o podpisaniu podania we wszystkich wymaganych miejscach.
Krok 12
przyjęcie na studia
Sprawdź czy jesteś na liście studentów!
Koniecznie zapoznaj się z informacjami na stronie internetowej uczelni dla osób przyjętych na studia.
Rekrutacja na studia 2025/2026
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.
Typy studiów w Polsce













