Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
uczelnia niepubliczna, 61-895 Poznań, ul. Powstańców Wielkopolskich 5, (+61) 655 33 33, rekrutacja@wsb.poznan.plRekrutacja - Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
- https://www.merito.pl/poznan/studia-i-szkolenia/studia-i-stopnia/zasady-rekrutacji
- https://www.merito.pl/poznan/studia-i-szkolenia/studia-ii-stopnia/zasady-rekrutacji
Zasady naboru na studia w WSB Merito
Rekrutacja na studia w Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu rusza w marcu i potrwa do końca września.
Studentem studiów I stopnia (licencjackich lub inżynierskich) możesz zostać po ukończeniu szkoły średniej, zdaniu matury i odebraniu świadectwa dojrzałości.
Studentem studiów II stopnia może zostać każda osoba, która ukończyła studia I stopnia (licencjackie, inżynierskie) lub jednolite studia magisterskie.
Studia podyplomowe możesz podjąć, jeśli masz wykształcenie wyższe (licencjackie, inżynierskie lub magisterskie). Oznacza to, że nie musisz posiadać dyplomu magistra i już po studiach I stopnia zacząć studia podyplomowe.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz złożenie kompletu dokumentów i spełnienie wymogów wynikających z zasad rekrutacji. Im wcześniej się zapiszesz, tym większą zniżkę w czesnym otrzymasz!
Warto wiedzieć:
Na wszystkie studia w WSB Merito możesz zapisać się online, dzięki czemu cały proces rekrutacyjny przejdziesz bez wychodzenia z domu.
Na studia I stopnia możesz zapisać się jeszcze przed maturą. Nasz system przypomni Ci o dołączeniu skanu dyplomu po ogłoszeniu wyników matur.
Również na studia II stopnia możesz zapisać się przed obroną, a dyplom ukończenia studiów dostarczysz później.
Studiuj na Uniwersytecie WSB Merito
Rekrutacja na studia 2025/2026
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.