Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
uczelnia publiczna, 40-055 Katowice, ul. Poniatowskiego 15, (+32) 208 36 32, rekst@slam.katowice.plRekrutacja - Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
Terminy rekrutacji na SUM
Studia stacjonarne I stopnia i jednolite magisterskie
Termin rejestracji elektronicznej, dokonania opłaty rekrutacyjnej oraz uzupełnienia wyników z matury na wszystkie kierunki studiów:
od 29 kwietnia 2022 r. do 13 lipca 2022 r. do godz. 12:00
Termin dokonania opłaty rekrutacyjnej uważa się za dotrzymany w przypadku wpływu środków na konto uczelni
najpóźniej do dnia 15 lipca 2022 roku.
Zapoznaj się z aktualną ofertą edukacyjną Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na rok 2022/2023
1. Proces rejestracji składa się z kilku kroków, które muszą być wykonane w sposób ciągły.
2. Nie zamykaj okna przeglądarki. Proces rejestracji kończy się poleceniem - ZATWIERDŹ DANE.
3. Wypełnij elektroniczny formularz rejestracyjny.
4. Bardzo dokładnie czytaj wszystkie polecenia, jakie będą wyświetlane podczas rejestracji.
5. Postępuj zgodnie z nimi krok po kroku.
6. Zapamiętaj login i hasło, będziesz z nich wielokrotnie korzystać.
7. Wpisując dane pamiętaj o polskich znakach.
8. Sprawdź dokładnie, czy poprawnie wpisałeś wyniki ze świadectwa maturalnego/dyplomu.
W sprawach merytorycznych prosimy o kontakt z członkami Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej bądź pracownikami Sekcji Rekrutacji i Świadczeń.
W razie problemów technicznych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: u10@sum.edu.pl
Studiuj na SUM
Rekrutacja na studia 2023/2024
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Każdego roku tysiące kandydatów biorą udział w procesie rekrutacji na wybraną uczelnię. Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Niemal wszystkie szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest zatem rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wzniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiów na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych (zwanych prywatnymi) fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna. Zalecamy, aby szczegółowe informacje na temat naboru sprawdzić na stronie www wybranej uczelni.
Typy studiów w Polsce













