Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Kielcach
uczelnia niepubliczna, 25-410 Kielce, ul. Staffa 7, (+41) 368 60 77 , sekretariat@wsap-kielce.edu.plRekrutacja - Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Kielcach
Zasady rekrutacji do WSAP w Kielcach
Studia pierwszego stopnia
Studentami WSAP mogą zostać osoby mające wykształcenie średnie /świadectwo dojrzałości/ i pragnące zdobyć wiedzę i umiejętności przydatne w szczególności do pracy w administracji publicznej lub gospodarczej.
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Kielcach kształci na poziomie studiów pierwszego stopnia w systemie niestacjonarnym na kierunku: Administracja.
Studia trwają trzy lata i kończą się uzyskaniem tytułu licencjata administracji. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele.
Uczelnia prowadzi nabór dwa razy do roku: w semestrze zimowym oraz letnim.
Absolwent WSAP może kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia, może również dalej kształcić się na studiach podyplomowych.
Termin składania dokumentów
W semestrze zimowym dokumenty należy składać do 15 września, w semestrze letnim do 15 marca.
Wymagane dokumenty
Na adres Uczelni należy przesłać lub osobiście złożyć w sekretariacie Uczelni następujące dokumenty:
- Podanie o przyjęcie na studia
- Kwestionariusz osobowy
- Świadectwo dojrzałości lub jego notarialne potwierdzenie
- 2 zdjęcia dowodowe
Rekrutacja na studia 2025/2026
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.