Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

uczelnia publiczna, 31-157 Kraków, pl. Matejki 13, (+12) 299 20 00,

Rekrutacja - Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

Terminy i etapy rekrutacji

1. Założenie konta w systemie

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia w ASP w Krakowie są zobowiązani do elektronicznej rejestracji w systemie rekrutacji online.

Rejestracja w systemie rekrutacji online na studia prowadzone jako studia stacjonarne oraz niestacjonarne odbędzie się w terminie:
od 26 maja do 10 czerwca 2025 r. do godz. 12:00.

Kandydaci, którzy posiadają konto w systemie Akademus, ale jest ono nieaktywne (absolwenci oraz osoby, które utraciły status studenta ASP w Krakowie), przed rozpoczęciem rejestracji muszą ponownie aktywować konto. W tym celu na adres: it@asp.krakow.pl należy przesłać maila z prośbą o ponowną aktywację konta w terminie od 26 maja do 9 czerwca 2025 r. do godz. 23:59. Aktywacja konta będzie wykonywana w terminie od 26 maja do 10 czerwca 2025 r. do godz. 10:00, ponieważ należy uwzględnić czas na rejestrację wraz z przesłaniem dokumentów. System zamyka możliwość edycji danych przez kandydata 10 czerwca 2025 r. o godz. 12:00.

Zarejestrowany w systemie kandydat może aplikować wyłącznie na jeden kierunek studiów stacjonarnych z oferty ASP w Krakowie.

Osobiste konto kandydata w systemie jest wyposażone w skrzynkę odbiorczą (widoczną w panelu po lewej stronie). Prosimy o regularne sprawdzanie swojego konta i skrzynki odbiorczej. Kandydaci będą otrzymywać na nią szczegółowe informacje od Sekretarzy Zespołów Rekrutacyjnych, m. in. dotyczące formy, godziny i miejsca odbywania poszczególnych etapów egzaminów wstępnych.

Osoby które mają już założone konto w systemie Akademus (dotyczy to studentów ASP oraz absolwentów studiów pierwszego stopnia, którzy chcą aplikować na studia drugiego stopnia) nie zakładają ponownie konta. W swoim profilu w zakładce kandydatury w w/w terminach wybierają kierunek studiów na jaki chcą aplikować

2. Dokonanie wpłaty za egzamin wstępny

3. Przesyłanie dokumentów w okresie trwania rejestracji online od 26 maja do 10 czerwca 2025 r. do godz. 12:00

4. Przystąpienie do egzaminu wstępnego

5. Ogłoszenie wyników egzaminów wstępnych 11 lipca 2025 r. o godz. 14:00

Rekrutacja na studia 2025/2026

Informacje ogólne na temat naboru kandydatów

Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.

Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.

W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.

Typy studiów w Polsce

Najczęściej czytane