• WSKZ - Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • UTH im. Chodkowskiej Warszawa
  • Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Uniwersytet SWPS Katowice

uczelnia niepubliczna, woj. śląskie, 40-326 Katowice, ul. Techników 9, (+22) 103 26 30, rekrutacja.katowice@swps.edu.pl

Wydział Psychologii Uniwersytetu SWPS w Katowicach jest jednym z ważniejszych ośrodków akademickich w województwie śląskim. Został założony w 2010 roku i od tamtego momentu stale poszerza swoją ofertę edukacyjną.

Uczelnia realizuje studia licencjackie, jednolite magisterskie i podyplomowe. Oferuje kształcenie na kierunkach z zakresu psychologii oraz psychokryminalistyki. Szkoła cechuje się zróżnicowanym, dostosowanym do obecnych standardów programem, który gwarantuje studentom swobodne wejście na rynek pracy. Uniwersytet SWPS został wyróżniony w rankingu szkół wyższych miesięcznika edukacyjnego “Perspektywy” jako jedna z dwóch najlepszych polskich szkół realizujących studia na kierunku psychologicznym. Otrzymał pozytywną opinię Polskiej Komisji Akredytacyjnej odpowiedzialnej za nadzór kształcenia w polskich uczelniach.

Dowiedz się, w jaki sposób przebiega rekrutacja i sprawdź wszystkie dostępne kierunki oraz specjalizacje.


Ocena uczelni

5.74 / 10
105 głosów

Opinie (131)
Uniwersytet SWPS Katowice, SWPS Katowice

Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Załamana z dnia 17.12.2024
Dziękujemy za podzielenie się opinią. Kierunek psychokryminalistyka został opracowany jako interdyscyplinarne studia łączące nauki prawne, socjologię i komunikację społeczną. Przygotowują one do dalszej edukacji i pracy w zawodach wymagających wszechstronnej wiedzy. Zdobycie tytułu licencjata na kierunku psychokryminalistyka ustawowo nie uprawnia do wykonywania niektórych zawodów związanych z wymiarem sprawiedliwości, do których przygotowują studia z zakresu psychokryminalistyki, takich jak kurator zawodowy, asystent rodziny, koordynator rodzinnej pieczy zastępczej, pracownik placówki wsparcia dziennego, mediator w sprawach nieletnich, pracownik młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Właściwe ustawy wymagają do pracy we wskazanych zawodach studiów magisterskich z zakresu m.in. psychologii, pedagogiki czy socjologii. Absolwenci studiów pierwszego stopnia na kierunku psychokryminalistyka mogą kontynuować studia i zdobyć tytuł magistra na studiach drugiego stopnia, a następnie rozpocząć pracę we wspomnianych zawodach. Wówczas będą mogli w pełni wykorzystać specjalistyczne kompetencje zdobyte podczas studiów z psychokryminalistyki. Na Uniwersytecie SWPS obowiązuje procedura doboru kadry dydaktycznej do prowadzenia zajęć zgodnie z kompetencjami i dorobkiem akademickim. Nasze zespoły spełniają wysokie standardy merytoryczne i dydaktyczne, o co nieustannie dbamy poprzez m.in. regularne ewaluacje, które pomagają podnosić jakość nauczania. Czy zgłaszałaś wcześniej swoje uwagi do koordynatora kierunku, bądź innej odpowiedniej jednostki uczelni? Zachęcamy Cię do kontaktu z nami na social@swps.edu.pl, gdzie możesz bardziej szczegółowo opisać swoją sytuację.
19.12.2024
17.12.2024
Załamana
Czy jest to najgorsza decyzja jaką podjęłam, nie. Jest nieudana. Zostałam okłamana na temat mojego kierunku jakim jest psychokryminalistyka, że potem mogę zrobić dwuletnia psychologię sądową i pracować w takim zawodzie. Nie prawda, nie mogę wykonywać żadnego zawodu. Ilość fałszywych informacji i bardzo skomplikowany oraz na niekorzyść studenta regulamin również nie pomagają. Jak znalazłam praktyki? Jedna placówka chętnie przyjmuje do pomocy, ale nikt nas nie chce. 480 godzin praktyk w zawodzie, którego nie można wykonywać to absurd, ale cóż. Stypendium? Zapomnij. Niecałe 40 tysięcy za trzy lata. Poziom niektórych wykładowców to dno, ale na szczęście da się coś z tym zrobić, jakiś plus. WF na siłowni, która jest w gorszym stanie niż można sobie to wyobrazić, brak kontaktu z koordynatorem. Opiekun mało przyjazny. Mam nagranie, że jestem na siłowni, ale otrzymałam nieobecność. Gdy się odwołałam, to odpowiedź dotarła chyba półtora miesiąca później "Zaliczyła pani, więc podanie uważam za niezasadne". jesteście chorzy? Uczelnia przyjmuje takie l4, ale na WF już nie. Na 3 piętrze jest lodowato, nie da się ustawić temperatury, by nie wiało po studentach. Mieliśmy otrzymać przydatne fakultety, aby móc coś zrobić po tych studiach - bardzo fajny żart z tego wyszedł. Na plus, że CSS, promotor i część wykładowców i prowadzących dają z siebie (tak się oczywiście wydaje) 100%. Czy polecam? Konkretnym osobom. Znalezienie pracy na trybie dziennym jest ciężkie, bo plan jest chaotyczny i losowy i pracodawcy raczej nie tego oczekują. Więc obyś miał idealna pracę do takiego chaosu, bogatych rodziców, dużo czasu, aby dorobić sobie punkty, i szczęście, że nie zwariujesz. Nie trzeba mi pisać, że popełniłam błąd z tym kierunkiem, wiem to. Ale wsparcia psychologicznego nie dostanę w kosztach za uczelnię, a zapłacenie jednej wizyty i za to wszystko przewyższa moje możliwości. Zrezygnować też nie za bardzo z tych studiów, a na przepisanie było za późno, gdy się zorientowaliśmy, że nasz statek jest na dnie. Może psychologia ma więcej szczęścia.
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Rozgoryczenie z dnia 15.12.2024
Dziękujemy za Twój komentarz. Sprawa została skierowana do wyjaśnienia odpowiednim podmiotom katowickiego Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS.
17.12.2024
15.12.2024
Rozgoryczenie
Jestem bardzo rozczarowana po wielu obietnicach na pierwszym roku, że SWPS gwarantuje świetną komunikację i sprawny proces decyzyjny. Niestety, muszę stwierdzić, że to kłamstwo na kółkach za ogromne pieniądze. Ciągle rosnące czesne, najwyższe w Polsce, miało być gwarancją jakościowych studiów, co faktycznie miało miejsce na pierwszym roku. Drugi rok to już rozczarowanie. CSS w ogóle nam nie pomoga – odsyłają nas z kwitkiem. Ale największą czarę goryczy przelała postawa profesora Stąpor. CSS źle zaplanowało plan – cały dzień zdalnych zajęć poza jednym wykładem ze statystyki (15 minut czasu na dojazd – mieszkając 100 km od uczelni). Niestety, uczelnia nie wyposażyła nas w skrzydła, więc cały rok nie miał możliwości pojawienia się na wykładzie, po którymmieliśmy obowiązkowe ćwiczenia online (wybraliśmy obecność na nich). Pani prowadząca Stąpor mimo wielu prób kontaktu nie odpisała na nasze maile, a CSS jak zwykle nie zareagowało na swój błąd i napisał, że mamy kontaktować się z prowadzącą. Prowadząca nie przeczytała maili, mimo że przedstawiano nam to jako jej obowiązek, ale jak zawsze, CSS nic nie zrobił. Prowadząca zaczęła wprost mówić, że jesteśmy manipulatorami, że wyciągnie z tego konsekwencje przy okazji sesji - zdzwoniła się z nami na chwilę online, ale wykład z przedmiotu za który płacimy się nie odbył. Nie mieliśmy nawet możliwości wyjaśnienia, dlaczego nasza nieobecność miała miejsce. Natomiast szczytem wszystkiego była reakcja pani z dziekanatu, która, nie dopytując o przyczynę sytuacji, pozwoliła sobie na stwierdzenie: „To nie róbmy im tego wykładu, skoro ich nie ma.” Za studia płacimy 15 tysięcy rocznie i zapewniam, że nasza nieobecność, dotyczyła braku możliwości pojawienia się, a nie niechęci. Jesteśmy bardzo rozgoryczeni sytuacją na uczelni, gdzie jakość studiów na drugim roku spadła, a CSS nic nie robi z naszymi potrzebami i zastrzeżeniami, podczas gdy czesne wciąż rośnie. Uważam, że uczelnia w ciągu ostatnich kilku lat stała się komercyjna, a dobro studenta i nasz rozwój przestały być dla nich priorytetem. Jako uczelnia psychologiczna nie potrafią konstruktywnie rozmawiać, zaczynając rozmowy od nazywania nas manipulatorami i wyciągania konsekwencji, gdzie wina leży po stronie braku komunikacji CSS-prowadząca i brak przeczytania przez prowadzącą maila. Szkoda, bo statystyka to jeden z najważniejszych przedmiotów, a chciałam podzielić się moją opinią, bo uczelnia nadal nie odniosła się do tej sytuacji. Jeśli zastanawiacie się nad studiami tutaj, to tak będzie wyglądało zgłaszanie problemów. Brak chęci rozwiązywania problemów. Szkoda, bo przez takie zachowanie cierpią inni wspaniali wykładowcy, a jest ich trochę. Nie wspomnę o zajęciach od 8:30 do 21:00 – ćwiczenia zostały przeniesione z dnia na dzień bez konsultacji ze studentami i jakiejkolwiek chęci komunikacji. Może tutaj uczelnia zechce zabrać głos
Uniwersytet SWPS
Zdegustowany, dziękujemy za Twoją opinię, jednak nie możemy się z nią zgodzić. Jednolite studia magisterskie na kierunku Psychologia na Uniwersytecie SWPS to studia o profilu ogólnoakademickim, podobnie jak na innych wiodących uczelniach wyższych. Statystyka, psychometria i metodologia to trzonowe przedmioty, które są obowiązkowymi przedmiotami dla tego kierunku na każdej uczelni, gdyż osiągnięcie efektów uczenia się w tym zakresie stanowi fundament dla późniejszej pracy psychologa w każdym obszarze (nie tylko naukowym). Zrozumienie metodologii i statystyki jest podstawą do krytycznej analizy wyników badań, a dobry psycholog-praktyk oczywiście aktualizuję swoją wiedzę na bieżąco, również po ukończeniu studiów. Bez znajomości psychometrii, nie można właściwie stosować testów psychologicznych w diagnozie, Dlatego przedmioty te są tak ważne w toku studiów psychologicznych. W ramach aż dwunastu przedmiotów specjalnościowych oraz licznych przedmiotów trzonowych (realizowanych przez wszystkich studentów) takich, jak m.in.: Psychologia kliniczna i zdrowia, Psychopatologia, Diagnoza psychologiczna: studium przypadku, Rozmowa psychologiczna: projekt indywidualny, Podstawowe umiejętności psychologiczne czy Etyka w zastosowaniach psychologii przygotowujemy naszych absolwentów do efektywnego wejścia na rynek pracy zaraz po studiach, a część z naszych studentów już w trakcie ostatnich lat studiów podejmuje prace w zawodzie psychologa, np. otrzymując ofertę pracy od praktykodawców. W badaniach z udziałem pracodawców (np.: osób kierujących poradniami zdrowia psychicznego, ordynatorów oddziałów zatrudniających psychologów) podkreślają oni, że absolwenci psychologii na Uniwersytecie SWPS wyróżniają się pod względem ich ponadprzeciętnego przygotowania do pracy w zawodzie psychologa. Jednak żadne studia magisterskie z psychologii nie są tożsame z czteroletnią specjalizacją z psychologii klinicznej, którą można dopiero zrealizować po ukończeniu wcześniej studiów magisterskich z psychologii. Podobnie jak absolwenci medycyny muszą realizować po studiach wybraną kilkuletnią specjalizację. Program studiów magisterskich na kierunku Psychologia i sposób jego realizacji jest cyklicznie doskonalony z uwzględnieniem wymogów prawa o szkolnictwie wyższym, ale również opinii pracodawców i absolwentów. Bardzo wysoką jakość studiów na kierunku Psychologia potwierdzają rozliczne rankingi ogólnopolskie, raporty z wizytacji PKA, opinie pracodawców, a także wyniki ewaluacji zajęć przez studentów. Rozumiemy, że Twoje doświadczenia mogą być różne, dlatego zapraszamy do bezpośredniego kontaktu, aby móc wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązania: social@swps.edu.pl.
14.11.2024
13.11.2024
Zdegustowany
Moje wrażenia po kilku latach na psychologii na SWPS - WIELKIE ROZCZAROWANIE. Uczelnia to sprawnie działająca korporacja, gdzie najbardziej liczy się zysk, a nie dobro studentów. Absurdalna wysokość czesnego, z każdym rokiem coraz większa. Ale co najsmutniejsze - kierunek nie przygotowuje do bycia dobrym psychologiem-praktykiem. Nacisk jest położony na oderwane od życia przedmioty badawczo-statystyczne (statystyka, psychometria, metodologia), z których tak naprawdę skorzystają tylko osoby planujące ścieżkę naukową i prowadzenie badań (to bardzo niewielki procent studentów). Praca z pacjentem i konkretne umiejętności psychologiczne? Te obszary traktowane są zupełnie po macoszemu, często wręcz symbolicznie. Psychologia na SWPS to dobra opcja dla osób, które chcą skończyć studia z głową napakowaną akademicką teorią, ale nie zależy im na praktycznych umiejętnościach ani solidnym warsztacie psychologa. W skrócie - wielki przerost formy nad treścią i groteskowy stosunek jakości do ceny.
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Michał z dnia 17.09.2024
Michale, dziękujemy za Twój komentarz. Rozumiemy, że zaawansowany poziom angielskiego może być wyzwaniem, szczególnie na początku studiów. Chcemy jednak podkreślić, że psychologia jest dziedziną globalną, a wiele najnowszych badań i literatury jest dostępnych głównie w języku angielskim. Dzięki temu nasi studenci mają dostęp do aktualnych i międzynarodowych zasobów, co przygotowuje ich lepiej do pracy w różnych środowiskach zawodowych. Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna, dlatego przekażemy ją odpowiednim jednostkom na uczelni.
18.09.2024
17.09.2024
Michał
Zgadzam się w pełni z poprzednimi opiniami. To nie psychologia tylko Filologia Angielska. Poziom kosmos. Zależało mi bardzo na studiowaniu psychologii. Musiałem niestety wybrać formę niestacjonarną aby opłacić czesne i naprawdę nie mogę sobie pozwolić jeszcze na branie tylu korepetycji ile bym potrzebował aby biegle czytać artykuły w tym języku. Zamiast skupić się na np wstępie do psychologii, emocjach i motywacjach czy innymi ważnymi przedmiotami tu kluczową rolę odgrywa angielski. Nie każdy ma talent do języków. Biologia czy chemia oraz fizyka były moją mocną stroną ale języki już nie. Zmarnowałem rok. Teraz wybrałem inną uczelnie i już widzę zupełnie inne podejście( ostro dopytywałem tamtejszych studentów). Niestety nie polecam
Karola
Filologia Angielska. Nie ma mowy o psychologii. Stracony rok i puste obietnice
06.09.2024
04.01.2024
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Klaudia z dnia 17.12.2023
Klaudio, dziękujemy, że podzieliłaś się z nami swoimi doświadczeniami. Czy zgłaszałaś swoje uwagi do koordynatora Centrum Językowego na swoim Wydziale? Wymogi zaliczenia zajęć z języka angielskiego, sprowadzają się do zaliczenia 2 testów w ciągu trwania semestru, części e-learningowej oraz pracy własnej, którą w sylabusie określa lektor. Może się tak zdarzyć, że w celu uatrakcyjnienia zaliczenia, zwłaszcza na wyższych poziomach, lektorzy wprowadzają bardziej wymagające formy, ale nie powinny one przysparzać trudności w ich realizacji studentom. Prosimy też pamiętać, że są Państwo kwalifikowani do grup w oparciu o wynik testu poziomującego, ale jeśli poziom zajęć jest zbyt trudny, student może złożyć podanie o zmianę grupy na odpowiednią. Można również zgłosić się do lokalnego koordynatora Centrum Językowego, aby omówić problem, który z pewnością zostanie rozwiązany.
Klaudia
Proponuję zmienić nazwę na Szkoła Wyższa Filologii Angielskiej. To przykre, że przyszłam studiować tutaj psychologię, a przedmiotem, który stawiany jest na pierwszym miejscu jest język angielski. Wymagania na ten przedmiot są niczym wyrwane z kosmosu. Zaliczenie semestralne składające się z kilku egzaminów (pisemnych i ustnych), nagrywanie filmu (???). Niestety, nie pozdrawiam Pana Grzegorza, który takie właśnie wymogi ma oraz czysto szkolne podejście do przedmiotu. Nie każdy dysponuje taką ilością czasu, umiejętnościami oraz sprzętem, aby taki materiał przygotować. Przypominam, że część studentów ciężko pracuje aby opłacić edukację na tej uczelni i nie posiada na tyle wolnego czasu, aby poświęcać go nagrywanie filmów. W przeciwieństwie do przedmiotów kluczowych - psychologicznych, angielski ma dużo większe wymogi i tak naprawdę najwięcej czasu muszę poświęcać jemu, przez co brakuje mi go na naukę przedmiotów, na których naprawdę mi zależy. Wykładowcy wychodzą z założenia, że każdy ze studentów ma opanowany angielski na biegłym poziomie - udostępniane nam są materiały, podręczniki, książki w języku angielskim. W prawdzie każdy z nas trafiał w swoim życiu na różne szkoły, przez co nie u każdego poziom znajomości języka jest taki sam. Tym bardziej, że w grę wchodzą specjalistyczne pojęcia i sformułowania. Osobiście nie jestem w stanie przyjmować wiedzy w obcym języku, tym bardziej, jeśli nie znam go biegle. W końcu to nie uczelnia anglojęzyczna.
17.12.2023
23.07.2023
Magda
Dzień dobry, Czy jeżeli dochód na osobę w mojej rodzinie nie przekracza ustalonego progu to jest możliwe, że stypendium socjalne nie zostanie mi przyznane czy jeśli złożę wniosek to na pewno je otrzymam? Czy uczelnia ma jakieś "limity"? Proszę o odpowiedź osób które ubiegały się o stypendium socjalne
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Martyna z dnia 22.04.2023
Dzień dobry! W Warszawie próg wynosi 130 pkt, a w innych miastach 120.
27.04.2023
24.04.2023
Uniwersytet SWPWS
odpowiedź dla Martyna z dnia 22.04.2023
To zależy, o które miasto pytasz. W Warszawie próg minimalny to 130 pkt, w pozostałych miastach 120, w tym dokumencie znajdziesz szczegółowe informacje: https://swps.pl/images/DOKUMENTY/REKRUTACJA/2023/2023-2024-Szczegolowe-zasady-rekrutacji-kierunki-polskojezyczne.pdf . Polecamy równie rozważenie aplikowania na kierunek "Życie publiczne" (ma w programie dużo psychologii, a próg punktowy jest dużo niższy). Pozdrawiamy
Martyna
Witam, chciałabym się zapytać jaki był rok temu realny próg punktowy, aby dostać się na psychologię? Czy w tym roku osoba z progiem minimalnym (120 pkt) ma szanse się dostać?
22.04.2023
08.03.2023
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Karol z dnia 08.03.2023
Dzień dobry! Wysokość czesnego ustalona na początku roku nie ulega zmianie, poza wyrównaniem inflacyjnym zapisanym w § 5 umowy o warunkach odpłatności za studia, która podpisywana jest przy rozpoczynaniu nauki na uczelni.
Karol
Witam. Czy opłata za studia - psychologia, jest stała przez cały okres studiów?
08.03.2023
14.09.2022
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla ??? z dnia 14.09.2022
W Katowicach nie mamy kierunku dziennikarstwo. Zapraszamy do Warszawy lub Wrocławia: https://swps.pl/studia-i-szkolenia/oferta/studia-wyzsze
???
W Katowicach na SWPS nie ma szansy studiowania dziennikarstwa?
14.09.2022
29.06.2022
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Kinga z dnia 18.06.2022
Studia z psychologii na naszej uczelni są wymagające, ale również bardzo satysfakcjonujące. Polecamy przekonać się o tym osobiście.
Kinga
Ciezko jest to na psychologii?
18.06.2022
03.06.2022
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Elena z dnia 01.06.2022
Eleno, na naszej uczelni studiują osoby o różnym statusie materialnym. Studia są płatne, ale dla naszych studentów przygotowaliśmy szereg stypendiów i grantów (https://bit.ly/3M9P65L), które pozwalają na bezpłatne studiowanie na wielu kierunkach, pod warunkiem utrzymania odpowiednio dobrych wyników w nauce. Pozdrawiamy!
Elena
A jak jest z ludźmi na tej uczelni? Nie są to jakieś bogate snoby?
01.06.2022
07.07.2021
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Milena z dnia 06.07.2021
Mileno, o tym dlaczego warto studiować psychokryminalistykę wyjaśnia dr Joanna Kabzińska - kierownik studiów na kierunku psychokryminalistyka w katowickim wydziale naszego Uniwersytetu. Polecamy ten materiał Twojej uwadze, być może okaże się pomocny: https://www.swps.pl/katowice/aktualnosci/16784-dlaczego-warto-studiowac-psychokryminalistyke. Polecamy również lekturę naszej oferty, którą znajdziesz pod tym linkiem: https://www.swps.pl/oferta/katowice/studia-pierwszego-stopnia/psychokryminalistyka - we wspomnianej ofercie opisujemy, jakie są perspektywy zawodowe po psychokryminalistyce :) Gdybyś miała dodatkowe pytania, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu. Pozdrawiamy serdecznie!
Milena
Hej, kto mi powie jakie są możliwości po psychokryminalistyce na SWPS? Jaki zawód mogę wykonywać? :D
06.07.2021
26.03.2021
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Ewa z dnia 25.03.2021
Ewo, nowe warunki przyjęć na rok 2021/2022 będą dostępne już na początku kwietnia. W tym roku zasady rekrutacji na Psychologię ulegają zmianie, natomiast na Psychologię I stopnia oraz 5-letnie studia magisterskie obowiązuje lista rankingowa. Szczegóły będą dostępne już wkrótce. :) Serdecznie zapraszamy Cię również na webinar online "ABC Rekrutacji", który odbędzie się 7.04. Zachęcamy Cię też do udziału w naszym webinarze typu Q&A, który odbędzie się 15.04 i będzie poświęcony właśnie liście rankingowej. Szczegóły dotyczące tych webinarów znajdziesz w naszym wydarzeniu na Facebooku: https://www.facebook.com/events/470550040963066/ :)
Ewa
Jak jest z rekrutacją na psychologię? Czy dużo osób odpada? Jakieś progi są wyznaczone?
25.03.2021
18.01.2021
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Maciek z dnia 18.01.2021
Certyfikaty językowe zwalniają już na wstępie z testu poziomującego z języka obcego na etapie rekrutacji, natomiast skrócenie czasu studiów w przypadku Psychologii dla magistrów i licencjatów podlega zawsze indywidualnej ocenie - jeśli chcesz dowiedzieć się jak dokładnie wygląda ten proces, jakie przedmioty są brane pod uwagę i jakie są warunki uznania ich za zrealizowane, to najlepszych odpowiedzi w tej kwestii udzielą pracownicy Biura Rekrutacji. Niezbędne dane kontaktowe znajdziesz na naszej stronie internetowej www.swps.pl/kontakt
Maciek
Zastanawia mnie czy uniwersytet SWPS honoruje certyfikaty językowe ,,LanguageCert enPro A1-C2 " jako zwalniające z języka angielskiego na przyśpieszonej 3,5 rocznej psychologii.? Lub czy istnieje możliwość przepisania go z poprzednich studiów licencjackich? I czy taka możliwość w ogóle istnieje?
18.01.2021
13.01.2021
Uniwersytet SWPS
Na te pytania z pewnością odpowiedzą nasi pracownicy Biura Rekrutacji. :) Niezbędne dane kontaktowe znajdziesz na stronie www.swps.pl/kontakt.
Student
Ciekawi mnie w jakiej formie są prowadzone zajęcia na kierunku psychologia dla magistrów i licencjatów, ta trwająca 3,5 roku. To znaczy wiem że jest w formie niestacjonarnej ale nie wiem czy to znaczy że są to weekendowe zjazdy, czy wieczorowe zajęcia. I z ciekawości ile trwają one godzin i dni tygodniowo w przypadku wieczorowej opcji, oraz ile zjazdów w miesiącu w przypadku opcji zjazdowej.
12.01.2021
29.12.2020
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Robi z dnia 28.12.2020
Na wszelkie pytania związane ze studiami na naszym Uniwersytecie najlepiej odpowiedzą pracownicy Biura Rekrutacji, zatem zachęcamy do kontaktu :) Pomocne mogą się również okazać materiały video dot. wskazanego przez Ciebie kierunku, które znajdziesz na naszym kanale na YouTube. Zachęcamy do kontaktu oraz zapoznania się ze wspomnianymi nagraniami Q&A :)
Robi
CZy ukończenie psychikryminalistyki daje uprawnienia/kompetencje do pracy, czy wymagane są dodatkowe kursy lub studia mgr?
28.12.2020
02.12.2020
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Pati z dnia 12.11.2020
O przyjęciu na studia decyduje próg punktowy oraz kolejność zgłoszeń. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej niezmiennie zachęcamy do kontaktu z Biurem Rekrutacji - nasi pracownicy posiadają najbardziej aktualne informacje i udzielą najlepszych odpowiedzi na wszelkie nurtujące Cię pytania związane z procesem rekrutacyjnym i studiami na naszym Uniwersytecie :) Niezbędne dane kontaktowe znajdziesz na naszej stronie www.swps.pl/kontakt
Pati
czy ciężko się dostać na psychologię? Jest odsiew jak na uniwerku, czy kolejność zgłoszeń decyduje?
12.11.2020
22.10.2020
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Basia z dnia 21.10.2020
Basiu, najlepszych odpowiedzi w tym zakresie udzielą nasi pracownicy Biura Rekrutacji - informacje kontaktowe znajdziesz na stronie https://www.swps.pl/kontakt. Pozdrawiamy! :)
Basia
Siemka, czy na kierunku Psychokryminalistyka jest dużo zajęć warsztatowych? Czy po tym kierunku można znaleźć pracę w policji lub służbach interwencyjnych? Jest opcja na staże/praktyki w takich miejscach?
21.10.2020
05.10.2020
Iza
W tym roku zaczynam psychologię. Sporo opinii słyszałam, ale powiedzcie, co warto wiedzieć o pierwszym roku, na co zwrócic uwagę, żeby nie odpaść no i generalnie przeżyć.
Uniwersytet SWPS
Przemku, informacje dotyczące formy prowadzenia zajęć w nadchodzącym roku akademickim znajdziesz tutaj: https://www.swps.pl/uczelnia/covid-19 :) Lila, na naszym Uniwersytecie obowiązują takie same standardy edukacji na każdym wydziale, w każdym mieście. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rekrutacji czy przebiegu studiów pozostajemy do dyspozycji i zachęcamy do kontaktu z katowickim Biurem Rekrutacji :)
10.09.2020
26.08.2020
Lila
Ta szkoła ma ogólnie dobre opinie. Ale jak wygląda konkretnie wydział w Katowicach? Podobnie?
Przemek
Czesc,chcialem sie dowiedziec czy juz wiadomo w jakiej formie beda odbywaly sie zajecia dla Psychologow po licencjacie lub mgr(3,5)letnie.Oraz czy po pierwszym roku mozna zrobic roczna lub dwuletnia przerwe?Bede wdzieczny za odpowiedz.Pozdrawiam P.S. Mam na mysli zajecia on-line lub stacjonarne.
13.08.2020
31.07.2020
Ewelina
Jeśli ktoś z Państwa szuka mieszkania do wynajęcia blisko Uniwersytetu SWPS, to polecam: https://www.olx.pl/oferta/wynajme-mieszkanie-CID3-IDF1iJX.html
Lidka
Czy psychokryminalistyka jest w jakiejś innej uczelni?
14.07.2020
20.06.2020
Ola
Pytanie do studentów psychologii w Katowicach. Jak wyglądają/wyglądały zajęcia online w tym semestrze? Były prowadzone fachowo czy raczej odstawały od tych tradycyjnych? Rozważam rozpoczęcie studiów na tym kierunku w październiku, a właściwie już była zdecydowana, tylko trochę odstrasza mnie perspektywa zajęć online, gdyby nic się nie zmieniło od przyszłego semestru. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :) pozdrawiam
Asia
Znalazłam na www info na temat drzwi otwartych on-line. Czy zapisy wynikają z ograniczonej dostępności (kto pierwszy ten lepszy), czy to po prostu wymóg organizacyjny?
19.06.2020
03.04.2020
Biuro Rekrutacji
odpowiedź dla A. z dnia 01.04.2020
O przyjęciu na psychokryminalistykę decyduje próg punktowy oraz kolejność zgłoszeń. Brane pod uwagę są dwa najlepiej zdane przedmioty pisemne z matury. Próg punktowy wynosi 90 pkt. Pozdrawiamy i zapraszamy na studia!
A.
Gdzie znadję informację o przedmiotach zdawanych na maturze, które są brane pod uwagę podczas rekrutacji?
01.04.2020
24.01.2020
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Iza z dnia 23.01.2020
Zachęcamy do kontaktu z katowickim Biurem Rekrutacji - naszą pełną ofertę oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie internetowej www.swps.pl :)
Iza
Czy teraz będzie nabór do szkoły?
23.01.2020
23.01.2020
Uniwersytet SWPS
odpowiedź dla Ada z dnia 21.01.2020
We wszelkich sprawach związanych ze studiami podyplomowymi na naszym Uniwersytecie zachęcamy do kontaktu z Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń w Katowicach: podyplomowe.katowice@swps.edu.pl - nasi pracownicy posiadają najbardziej aktualne informacje i udzielą najlepszych odpowiedzi! :)
Ada
Słyszałam dobre opinie o szkole. Jak się to ma do studiów podyplomowych. Czy warto tu wybrać?
21.01.2020
05.10.2019
Karolajna
Chciałam zapytać jak wygląda kwestia nieobecności na jednym ze zjazdów podyplomowych na SWPS, domyślam się że dużo zależy tu od wykładowców, kierunku itp. chodzi mi jednak o Wasze osobiste doswiadczenia? Wiem że z racji ważnego rodzinnego wydarzenia jeden że zjazdów będę musiała opuścić i zastanawia mnie jak to zostanie rozstrzygnięte .. Z góry dzięki i pozdrawiam
Grazia2
Dziękuję. To prawda.. bardzo chciała bym chociaż spróbować ale trzeba liczyć chęci na możliwości.. zarówno te finansowe jak i przede wszystkim czasowe. Dziękuję.. zadzwonię i popytam. Pozdrawiam serdecznie
01.09.2019
30.08.2019
Uniwersytet SWPS
Grazia2, widzimy, że naprawdę mocno interesujesz się studiami na naszym Uniwersytecie i dlatego tym bardziej zachęcamy do kontaktu z Biurem Rekrutacji: rekrutacja.katowice@swps.edu.pl - nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na wszystkie, nawet najbardziej szczegółowe pytania dotyczące interesującego Cię kierunku i procesu rekrutacji :)
Grazia2
Czy są szanse na taki nabór na psychologię dla magistrów i licencjatów?
29.08.2019
26.08.2019
Uniwersytet SWPS
Grazia2, tak, prowadzimy rekrutację międzysemestralną, ale oczywiście tylko na tych kierunkach, na których są jeszcze miejsca. Informujemy o zbliżającej się rekrutacji z dużym wyprzedzeniem, zarówno na naszej stronie internetowej, jak i pozostałych kanałach komunikacji, zatem będzie czas żeby na spokojnie zapoznać się z naszą ofertą oraz listą kierunków, na które prowadzona jest rekrutacja :)
Grazia2
Czy prowadzicie nabór zimowy?
24.08.2019
05.08.2019
Uniwersytet SWPS
Grazia2 - bez obaw, wiek nie jest tu żadną przeszkodą :) Wiele osób w podobnym wieku decyduje się na rozpoczęcie przygody ze studiami, najczęściej w trybie niestacjonarnym i wspaniale wywiązują się ze studenckich obowiązków oraz nawiązują wiele wartościowych relacji z innymi studentami :) Jeżeli masz pytania dotyczące studiowania na naszym Uniwersytecie lub samego procesu rekrutacyjnego zachęcamy do kontaktu z katowickim Biurem Rekrutacji - nasi pracownicy udzielą najlepszych i najbardziej wyczerpujących odpowiedzi. Niezbędne dane kontaktowe znajdziesz na naszej stronie internetowej www.swps.pl/kontakt
Grazia2
Witam. Mimo niektórych negatywnych komentarzy nt. studiów dla mgr i licencjatów chciałabym zacząć przygodę z tą uczelnią🙂 ale mam pytanko... może trochę ... dziwne... czy na tym kierunku zdarzają się studenci 40+? Bo szczerze... to dla mnie jedyna bariera😑 bo właśnie w takim wieku jestem...
01.08.2019
28.06.2019
Emil
Swps wiele obiecuje mało w rzeczywistości realizuje. Człowiek w istocie niezbyt wiele się rozwija studiując na tej uczelni. Szkoda czasu i wkładu finansowego. Starsza kadra jeszcze jako tako natomiast teraz na uczelni pojawiło się wiele młodych wykładowców profesorów - chcą pokazać jak to oni są wymagający - przekaz wiedzy słaby - wymagania duże a ty kombinuj i płać jak ci się nie powiedzie. Słabo...
Uniwersytet SWPS
munchie - moglibyśmy wiedzieć skąd czerpiesz takie informacje? Studia na naszym Uniwersytecie to nie samo pisanie prac i egzaminów, ale setki godzin zajęć na Uczelni, których nikt nie zaliczy bez odpowiedniej liczby obecności (zazwyczaj dozwolone są tylko 2 nieobecności w semestrze). Piszesz o kupowaniu prac - mamy świadomość, że istnieją osoby oferujące takie usługi, ale po to właśnie mamy elektroniczny system sprawdzania prac pisemnych, by eliminować przypadki plagiatu czy braku samodzielności, a student przyłapany na takich praktykach ponosi surowe konsekwencje. Zakładamy, że każda osoba pragnąca studiowac na naszym Uniwersytecie dokłada wszelkich starań, by studia te skończyć z jak największą wiedzą teoretyczną i praktyczną, co jest z resztą od każdego studenta egzekwowane jeszcze w trakcie studiów, zatem informacje, które rozpowszechniasz są po prostu krzywdzące i nizegodne z prawdą.
12.03.2019
02.02.2019
munchie
zajeb*sta uczelnia ! po 5 latach kupowania prac i kopiowania egzaminow absolwenci swpsu dostaja prace jako szkolni psycholodzy. Nie dziwia mnie teraz glosy ludzi ktorzy mowia ze mieli chorych psychicznie pedagogow.
Praca po psychokryminalistyce
Hej! Zamierzam studiować psychokryminalistyke ALE boję się co dalej.. gdzie można później pracować? Co dalej studiować? Udało się wam? I jak to wygląda? Jeżdżę na spotkania dla osób zzewnątrzna SWPS w Katowicach i naradzie zapowiada się dobrze, jakie macie przeczucia i co myślicie o tej szkole i kierunku? (2017/2018/2019) Pozdrawiam
13.11.2018
17.07.2018
Uniwersytet SWPS
mycha - jeżeli macie problemy z Dziekanatem zgłaszajcie to swojemu opienkunowi roku/kierownikowi katedry. Inaczej nie jesteśmy w stanie reagować, bo nie wiemy o problemie :( róża - zjazdy są średnio co dwa tygodnie, sb i nd - na niektórych kierunkach jest jeden/dwa zjazdy obejmujące także piątek. Po szczegóły zgłoś się do Biura Rekrutacji na kampusie albo pod: rekrutacja@swps.edu.pl :)
Róża
Zajęcia na studiach zaocznych z psychologii są co tydzień czy dwa? W sob. i niedz. czy w pt też? Będę wdzięczna za odp.
10.07.2018
09.07.2018
mycha
Wyklady na prawde bardzo interesujace, kadra dydaktyczna rowniez. Ze znalezeniem pracy po zakonczeniu studiow moze byc problem... Ale w kwestii inwestycji w rozwoj osobisty - swietna sprawa. Kobiety z Dziekanatu straszne ... Nic nie da sie z nimi zalatwic, widac ze sfrustrowane swoja praca... Ale poza tym uczelnie i ludzi ktorych tam poznalam wspominam bardzo poztywnie :)
Administrator
Komentarz usunięty.
26.06.2018
21.09.2017
Uniwersytet SWPS
Witajcie! Dotarła do nas wieść, że pojawiają się tu pytania dot. naszego Uniwersytetu. Postaramy się więc nieco pomóc :) Z uwagi na fakt, że nie możemy się odnieść pod każdą z wyrażonych tu opinii, pozwolimy sobie na odpowiedź zbiorczą. Mamy nadzieję, że będzie ona dla Was czytelna. Po kolei zatem :) 

@Absolwentka: cóż możemy dodać. Dziękujemy! :) 

@Iwona: Jak najbardziej tak. Po szczegóły zgłoś się prosimy do naszego Biura Rekrutacji - udzieli Ci ono odp. na wszystkie zadane przez Ciebie pytania :) 

@OLGA: zajrzyj do nas na Uczelnię i zapytaj studentów bezpośrednio :) Ewentualnie zachęcamy do zajrzenia do jednej z licznych grup na FB tworzonych przez naszych studentów w kontekście poszczególnych kierunków. Tam znajdziesz naszych studentów, a u nich opinie o naszych studiach :) @zawiedziona: nie jesteśmy szkołą zawodową przyuczającą do zawodów… Owszem, niektóre kierunki studiów dają określone uprawnienia do wykonywania określonych zawodów, ale niektóre dają po prostu wiedzę z określonych obszarów i to od absolwenta zależy jak tę wiedzę chce wykorzystać. Dlatego tak ważne jest, by się zastanowić PRZED podjęciem studiów, po co się na nie idzie. Dla przykładu - po skończeniu psychologii tez nie ma się zawodu, a tysiące naszych absolwentów pracuje, w przeróżnych branżach. Wynika to z faktu, że wykorzystują zdobytą na uczelni wiedzę, a niekoniecznie z tego, że dostali wraz z dyplomem konkretny zawód. Jedni wolą iść z góry ustalonym szlakiem i prostą drogą, inni chcą mieć szerokie możliwości i uniwersalną wiedzę. Opcje są różne, ale to po stronie osoby chcącej studiować, a nie uczelni, jest zaplanowanie tego co się chce robić, czym zajmować i jakie narzędzia będą do tego potrzebne. My oferujemy wiedzę, jak ją wykorzystasz - Twój wybór. Co do natomiast niemiłych wykładowców - przykładamy dużo uwagi do tego, by każdy w naszej społeczności czuł się dobrze. Jeśli masz jakiekolwiek konkretne uwagi do kogokolwiek z naszego Uniwersytetu, bardzo prosimy o sygnał, byśmy mogli reagować. Możesz takie rzeczy zgłaszać do Dziekanatu, poprzez WU lub chociażby w wiadomości na FB, ale prosimy - zgłaszaj, bo działać możemy dopiero, kiedy wiemy o problemie.

@D.: pewnie, że warto! ;) @Natalia: proponujemy, byś po prostu odwiedziła nasz Wydział i przekonała się na własnej skórze. Porozmawiaj z pracownikami, ze studentami, popytaj o interesujące Cię rzeczy. Nie mamy niczego do ukrycia, zapraszamy, przekonaj się osobiście :) @gosc: a dlaczego? 

@Studentka: dziękujemy za tę opinię! Nic dodać, nic ująć :) @co do komentarzy dot. psychokryminalistyki: Szanowni, faktem jest, że ze względów formalnych nie mamy możliwości obecnie uruchomić studiów II stopnia z Psychokryminalistyki. Mieliśmy taki zamiar, ale jest to obecnie niestety niemożliwe, dlatego osobom studiującym na pierwszym stopniu proponujemy kontynuację nauki na dogodnych warunkach na psychologii, co w praktyce poszerza spektrum ich możliwości jako absolwentów dwóch kierunków. Wiemy, że nie każdemu to rozwiązanie odpowiada i przykro nam z tego powodu, ale obecnie oferujemy jedynie Psychokryminalistykę I stopnia. Uprzedzamy o tym, byście uwzględnili to w decyzji o wyborze studiów, bo wiedza, którą oferujemy na Psychokryminalistyce jest bardzo ciekawa i wartościowa, ale ważnym jest, byście mieli pomysł co chcecie z nią później zrobić. Nie jest to kierunek zawodowy, po którym macie określony fach. jest to kierunek dający Wam możliwości pracy w różnych dziedzinach i obszarach, od policji przez zakłady karne po sądy, ale po waszej stronie jest zaplanowanie swojej kariery i dobór narzędzi do jej realizacji. @tyle w temacie: pełna zgoda. My nigdy i nigdzie nie twierdziliśmy, że jesteśmy Uczelnią lekką, łatwą i TANIĄ. Naszym celem jest dostarczanie najwyższej jakości wiedzy w jak najlepszych warunkach i nie ukrywamy, że taka wiedza musi kosztować. Staramy się dostarczyć jak najlepsze usługi, ale nie możemy dostarczać ich poniżej kosztów ich wytworzenia, uwzględniających stały rozwój jakości tych usług. @Homka: co do miejsca, fakt, „borykamy się” z takim zainteresowaniem nasza ofertą, że wciąż musimy poszerzać nasze możliwości lokalowe. W przypadku Katowic również pracujemy już nad organizacją większej powierzchni :) Co do problemów w kontaktach z Dziekanatem czy BK - zazwyczaj otrzymujemy opinie dokładnie odwrotne, ale jeśli masz jakiekolwiek trudności - informuj nas o tym prosimy na bieżąco. Jeśli nie przez WU to przynajmniej poprzez FB. Będziemy reagować, ale potrzebujemy szczegółów.

@Katje: w takim razie zapraszamy do nas. Wg naszej wiedzy nasi studenci przez nas nie płaczą :) 

@Student: mocna opinia… Możemy prosić o szczegóły na ssm@swps.edu.pl? Chcielibyśmy przyjrzeć się tematowi, ale potrzebujemy więcej informacji. @taka prawda: na jakiej podstawie tak twierdzisz? Czy zakładasz, że wiesz lepiej co miały na myśli osoby, które wyrażają zdanie odmienne od Twojego? :) Szanowni, odpowiedzieliśmy na Wasze komentarze z ostatniego roku, pozostałe może zostawimy już w spokoju, bo w dużej mierze się już zdezaktualizowały, ALE jeśli macie jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy chcielibyście zgłosić jakiekolwiek uwagi, bardzo prosimy o kontakt poprzez WU (obecni studenci) lub poprzez mail do naszego Biura rekrutacji (kandydaci) ewentualnie na FB lub poprzez adres ssm@swp.edu.pl (wszyscy). Postaramy się odpowiedzieć na wszelkie Wasze pytania :) Pozdrawiamy! 
Uniwersytet SWPS
Absolwentka
Iwona - wg. mojej wiedzy możesz, szczegóły uzyskasz w Biurze Rekrutacji, zapytaj tam (mail jest na stronie). Reszta odpowiedzi na Twoje pytania też jest na stronie swps, poczytaj. Olga - ja kończyłam inny kierunek, ale mam znajomych po psychologii i są bardzo zadowoleni. Ja mogę się wypowiedzieć o uczelni jako takiej - niczego nie żałuję i były to najlepiej zainwestowane pieniądze jak do tej pory. Dziekanat do dogadania, wykładowcy do dogadania, chcesz się udzielać i zdobywać dodatkowe doświadczenie i wiedzę to masz mnóstwo okazji na to, do wszystkiego podchodzi się indywidualnie, opinie studentów są brane pod uwagę. zawiedziona - nie wiem jaka faktycznie była Twoja sytuacja, ale szczerze mocno wątpię w Twój komentarz. U nas jak wykładowca był niemerytoryczny, zgłosiliśmy to Dziekanowi, wykładowca od następnego semestru już nie nauczał na SWPS. Nie zgodzę się też z "mszczeniem się egzaminami" - studia to nie wakacje, nie zapisaliście się na SWPS po to, żeby bimbać na zajęciach i zapłacić za dyplom. A jeżeli tak myśleliście - cóż, więcej tego błędu nie popełnicie. Prywatna uczelnia nie może sobie pozwolić na uwalanie ludzi bo tak, ponieważ bardzo szybko straciliby status uniwersytetu - w przeciwieństwie do uczelni publicznych, które tak zachwalasz. Każda sytuacja obraźliwego zachowania wykładowcy powinna być natychmiast zgłaszana wyżej - zapewniam, że nikt nigdy naszych uwag jako całej grupy nie zbył, problem był natychmiast załatwiany (pod warunkiem zgłoszenia tego przez więcej niż jedną osobę/potwierdzenia przez resztę grupy i jeżeli była to merytoryczna uwaga, a nie narzekania z cyklu "bo się na nas krzywo patrzy"). Zakładam, że Wy zamiast to zgłosić postanowiliście narzekać między sobą, a teraz wylewają się żale - niepotrzebnie. Jak ktoś lubi zajęcia w malych grupach, praktykę i potrafi przyłożyć się do pracy własnej - swps jest dla Was idealnym miejscem. Jeżeli przychodzicie po to, żeby zapłacić za dyplom - rzeczywiście lepiej idźcie na coś publicznego.
12.09.2017
20.07.2017
Iwona
Czy po skończonych studiach z psychologii kryminalnej, jest możliwość zrobienia magistra z psychologii ? I jakie przedmioty rozszerzone należy zdawać ? Czy wliczają się do w ogóle ? I jak przebiega rekrutacja , na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy", czy zależy od punktów ? Jak wyglądają zajęcia na tym kierunku ? Czy po licencjacie mogę znaleźć pracę, np. w więziennictwie lub policji ?
OLGA
Studiuje tu ktoś 5 letnią psychologię? Jak Wasze wrażenia? Warto?
16.07.2017
29.06.2017
zawiedziona
Nie polecam, te studia to śmiech na sali. Nie ma po nich zawodu, nie ma obiecywanej magisterki, jedynie 3,5 roku można studiować psychologię, ale co z tego? Gdybym chciała studiować psychologię to bym na nią poszła w pierwszej kolejności. Ponadto niektórzy wykładowcy nie są zbyt mili, za złe opinie w ankietach (które powinny dać uczelni do myślenia, czy na pewno zatrudnili odpowiednią osobę) mszczą się ciężkimi egzaminami w taki sposób żeby jak najwięcej osób miało warunki kosztujące 700 zł od osoby. Jeżeli kogoś kręci taki kierunek to radzę iść na publiczną uczelnie na kryminalistykę zamiast wydawać kasę na tą godną pożałowania uczelnię.
D.
Halo? Prosimy o opinie o psychologii dla magistrów i licencjatów. Warto?
22.06.2017
22.06.2017
Natalia
Do tej pory widzę zdecydowanie negatywne komentarze na temat tej uczelni. Mimo to, jestem nią bardzo zainteresowana. Chciałabym studiować Psychologię na wydziale w Katowicach. Czy faktycznie jest tam aż tak źle, czy może coś się zmieniło? Nie chciałabym wyrzucać pieniędzy w błoto...
gosc
Odradzam każdemu kto rozważa psychokryminalistyke na SWPS.
18.06.2017
12.06.2017
Studentka
Niestety mimo to ze Psychokryminalistyka jest ciekawa to nie zmienia faktu ze nie warto jej studiować. Nic się po niej nie ma, licencjat jest ale skoro psychokryminalistyka to nie zawód to po co taki licencjat? Idąc tam chciałam mieć magisterkę z tego kierunku, teraz okazuje się ze nawet nie będę miała takiej możliwości.
Administrator
Komentarz usunięty - naruszenie zasad regulaminu.
03.05.2017
10.04.2017
Studentka
Jestem studentką 3 roku PDMiL (Psychologia dla Magistrów i Licencjatów) w Katowicach wiec siłą rzeczy piszę o tym wydziale. Oczywiście zdarzają się wykładowcy lepsi i gorsi jak na każdej uczelni. Właśnie uczelni a nie szkółki gdzie wszystko podaje się na tacy. Na uczelni się studiuje a nie uczy o czym niektórzy chyba nie wiedzą albo wiedzieć nie chcą. Studiuje się w zaciszu domowym lub czytelnianym studiując fachową literaturę. Obecnie plan studiów zmienia się i to chyba na lepsze. Ja niestety jeszcze idę starym tokiem ale z tego co rozmawiam z młodszymi rocznikami to widzę że wszystko idzie ku lepszemu. Przekonałam się sama że występując oficjalnie uczelnia jednak słucha studentów. Ale protest musi być poparty podpisami studentów. Uczelnia zmienia się i próbuje zatrudniać osoby o coraz lepszych kwalifikacjach ale co innego rozmowa i CV a co innego nauczenia. Zdarzyło się nam nadziać na ewidentnie nieodpowiednią osobę. Protest do Pani Prodziekan zaowocował zwolnieniem tej osoby. Więc da się . To jest młody wydział i cały czas dobiera kadrę. Miałam kontakt z studentkami z jednaj z państwowych uczelni szkolących psychologów, jak doszło do wymiany wiedzy to załamały mnie ich braki, wiec nie zależy to od uczelni ale od studenta. Od tego czy chce się uczyć i poszerzać swoją wiedzę czy chce by ogrom tej wiedzy psychologicznej został mu wtłoczony na zajęciach jak w zasadniczej szkole zawodowej (nie ujmując niczego zasadniczej szkole zawodowej). Generalnie oczywiści bywałam wkurzona na tego czy innego wykładowcę czy ćwiczącego ale będąc już na końcówce uważam że warto było bo miałam kontakt z wieloma uczącymi którzy mieli ogromną wiedzę i chcieli ja przekazać studentom a to jest dla mnie najważniejsze.
gosc
Proszę o opinię osób które są na studiach Psychologii dla licencjatów i magistrów w 3,5 roku. Czy ktoś z Was rozpoczął studia na SWPSie mając już licencjat innego kierunku? Polecacie?
02.04.2017
26.03.2017
stuuudent psychokryminalistyki
Nie polecam nikomu tej szkoły. Zmarnowane 3 lata w tej szkole. Śmiało mogę powiedzieć, że to mój największy błąd życiowy i pieniądze wyrzucone w błoto. I to nie małe pieniądze, bo tak jak koleżanka niżej napisała to dobry pochłaniacz kasy. Przede wszystkim mam wrażenie, że nikt się nie przejmuje tam naszymi opiniami na temat wykładowców. Nie wiem za bardzo po co te śmieszne ankiety, skoro wykładowca, który jest przez nas wielokrotnie nisko oceniany i jest zgłaszany problem z tym panem, dalej ma z nami zajęcia. Kolejny przykład- Pani która przychodzi na zajęcia i jej pierwsze zdanie na temat przedmiotu, który prowadzi - "Nie interesuje mnie ta tematyka", co się później przełożyło na jakość tych zajęć. I wiele innych przykładów, o których nawet nie chce mi się już myśleć, bo mnie boli serce, że za tyle pieniędzy dostaję to co dostaję... Przez 3 lata było sporo głupich obiecanek, które jak już wiemy nie zostaną dotrzymane. Dużo gadania , a mało robienia - tak można podsumować działania w tej szkole. A najlepsze jest to, że przed zapisem na studia, Pani która przyjmowała dokumenty twierdziła, że studia magisterskie na pewno będą otwarte, że nie ma co się martwić. Taaaak. Studiów magisterskich nie będzie, kierunek nie jest wpisany na listę zawodów, generalnie wszyscy żeśmy studiowali przez 3 lata hokus-pokus. BARDZO DROGIE hokus pokus. Informacją tą podzielili się z nami dopiero na 3 roku. Porażka.... Szczerze żałuję, że tam zacząłem studia. Uczelnia oferuje nam studia z psychologii w 3,5 roku, mówią, że odejmą nam 2 semestry... czy jakoś tak.. w co średnio wierzę, bo na każdym kroku coś niby nam obiecują, a później jest kicha. Oferują nam studia za ok.800 zł miesięcznie zaocznie. Szczerze to już wolę być bez wykształcenia niż mieć mgr z psychologii Z TEJ UCZELNI. A tak poza tym gdybym chciał studiować psychologię to bym poszedł na psychologię a nie na psychokryminalistykę... PORAŻKA. Moi drodzy omijajcie tę szkołę szerokim łukiem.
gość
Proszę o opinię osób które są na studiach Psychologii dla licencjatów i magistrów w 3,5 roku. Czy ktoś z Was rozpoczął studia na SWPSie mając już licencjat innego kierunku? Polecacie?
24.03.2017
20.03.2017
studentka
kierunek niewypał. po licencjacie oferują obecnie Psychologie go stopnia (3,5 roku). Kierunek niewpisany na listę zawodów. Reklama kusząca, ale niestety uczelnia nie zrobiła nic, by kierunek sam w sobie dawał przyszłość.
Studentka psychokryminalistyki
Ta szkoła to dobry "pochłaniacz" kasy. Była mowa o kontynuacji nauki, ze po psychokryminalistyce i policja i więzienie i dużo innych możliwości. Okazuje się, że bronimy licencjata i dalej nic. Oferują nam, a raczej jak podkreślają władze "robią nam PREZENT" dając możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia na kierunku PSYCHOLOGII!!!!!! Jakiś paradoks, bo oferują 10 miejsc zarówno dla studentów dziennych jak i zaocznych (w sumie 60 osób). Zapowiadało się pięknie, a teraz mają nas w nosie. Podkreślają, ze nie mamy możliwości kontynuowania nauki na żadnym innym wydziale. Miały być studia magisterskie na kierunku psychokryminalistyka, ale jednak nic z tego. Nie wpisali kierunku na listę zawodów, więc nic nam po nim. Szkoda, że tak z nami postąpili.
20.03.2017
23.02.2017
tyle w temacie
wydaje mi się, że negatywne komentarze dotyczą głównie sfery finansowej a chyba każdy ze studentów wiedział, że wybiera się na uczelnie niepubliczną więc musi się liczyć w kosztami, jeśli ktoś chce studia za darmo (no może prawie) niech wybiera uczelnie publiczne
Homka
studia zapowiadały się dobrze - i na tym się skończyło. Obecnie jestem na 3 roku 3,5 letnich studiów z psychologii. Na uczelni nie ma dostarczającej ilości miejsca, żeby pomieściły się wszystkie grupy zajęciowe - w związku z czym wędrujemy do budynku pobliskiego technikum. Kontakt z dziekanatem czy Biurem Karier wygląda fatalnie. Studia kosztują sporo, a nie uczą zbyt wiele... Jeśli chcecie naprawdę być psychologami - wybierzcie inną uczelnię.
17.12.2016
24.10.2016
Katje
Ja miałam obronę z panem doktorem, który nie był ani dziekanem ani nikim ważny. Pocisnął nas niesamowicie, odpytał każdego tylko ze swojego konika, nie patrząc na temat pracy.... koleżanki wychodziły z płaczem, faceci szli na papierosa... tragedia. Dodam, że to nie na SWPS, licencjat robiłam w innym mieście.
Student
Z prodziekan to prawda - baba sie zachowac nie potrafi i tyle. Obrony z nią to katastrofa a powinno byc miło bo to ostatni egzamin
01.10.2016
13.09.2016
taka prawda
Niestety negatywne komentarze są zgodne z prawdą. Tu nie płaci się za wiedzę, a za papierek, a wykładowcy dostosowują poziom zajęć do poziomu studentów - jedynym kryterium zarówno dostania się do szkoły, jak i jej ukończenia są pieniądze. Rozumiem więc, że osoby które wydały dziesiątki tysięcy złotych na SWPS muszą teraz przekonywać (i innych, i samych siebie), że uczelnia, która tak ich oskubała była dobrym wyborem.
studentka psychologii dla mgr
em mam propozycję, oceniaj swoja uczelnie a nie uczelnie o której nic nie wiesz poza plotkami.
25.07.2016
23.06.2016
em
Sama skończyłam studia na innej uczelni, ale mam kilku znajomych, którzy wybrali SWPS. W czasach licealnych ledwo jechali na trójach z większości przedmiotów, a tutaj nagle same piątki. Nikt nie musiał poprawiać żadnego egzaminu, nikt nie zakuwał po nocach. Kilka pojedynczych zajęć 2-3 razy w tygodniu. Ja rozumiem, że student, który płaci ponad 30 tysięcy złotych za całe studia powinien być zadowolony, ale żeby totalnie niczego od niego nie wymagać? Mam nadzieję, że jeśli kiedykolwiek będę potrzebować psychologa, nie trafię na takiego po katowickiej SWPS.
anna
ja skończyłam psychologię ze specjalnością psychologia kliniczna i obecnie od 2 lat pracuję w prywatnej klinice związanej z badaniami pracowniczymi, na zarobki nie narzekam, ilość godzin w porządku, nie miałam problemu ze znalezieniem tej posady
20.06.2016
19.06.2016
pyt. o pracę
gdzie studenci SWPS pracują po skończeniu psychologii lub psychokryminalistyce? w jakich zawodach i na jakich stanowiskach najczęśćiej?
studentka psychologii dla mgr
nie odniosłam wrażenia by prodziekan traktowała studentów jak śmieci a miałam kilka razy z nią do czynienia face to face w jej gabinecie. jest bardzo konkretna osobą co na tym stanowisku jest zaletą a nie wadą. przestrzega także pewnych procedur jak choćby tej że studenci w sprawach nauki występują do niej poprzez swoich reprezentantów czyli starostów a nie kupa mości panowie. To z czym z zasady było załatwiane przez nią.
18.05.2016
28.04.2016
nn
co masz przez to na myśli, że prodziekan traktuje studentów jak śmieci? jakieś szczegóły?
wiarygodny
Największą porażką tej uczelni jest prodziekan która traktuje studentów jak śmieci. To była fajna uczelnia. Już nie jest. Kończe te studia i każdemu odradzam, w Katowicach sie wszystko zmienia na gorsze
26.04.2016
03.03.2016
Administrator
Komentarz usunięty - naruszenie regulaminu.
Studentka
Po przeczytaniu opinii szlam dzisiaj na zajecia z sarna jak na ścięcie bo wcześniej jakos udało mi sie jej uniknąć. Fantastyczne zajecia, ale myslenia to ona wymaga. Niektórym sie moze nie podobac
27.02.2016
02.02.2016
Psychofan
Z Sarna to jest tak ze chyba tyle samo odob kocha, co nienawidzi, ale wiadomo ze opinie najcześciej pisza niezadowoleni. Jak dla mnie świetny fachowiec a jak potrzebujecie jakiejś pomocy to do niej jak w dym - poświeci każda ilośc czasu na tłumaczenie rownież innych przedmiotów. A na samym wydziale bywa różnie
psychoseksuologia?
czy psychoseksuologia to jest kierunek studiów czy specjalność? bo ze strony nie wynika? jak wyglądaja studia gdy zaczynaja się w tzw. zimowej rekrutacji, czyli w lutym / marcu? kiedy się kończą? czy się jakoś nagdania te stracone pól roku?
31.01.2016
02.01.2016
lll
wydaje mi się, że 2 dni to zdecydowanie za mało aby ocenić całokształt....
studentka psychologii dla mgr
Rozpoczęłam studia dla magistrów i po pierwszych dwóch pełnych dniach wykładów ..... załamka. Brak przygotowania do zajęć, brak jasnego planu tego o czym maja być zajęcia, poświęcenie czasu na omawianie nieistotnych dla tematu zagadnień. Byłam na SWPS na podyplomowych w Warszawie i było świetnie a Katowice wypadają blado. Cena nie odpowiada jakości.
12.10.2015
03.09.2015
student psychologii dla magistrów
Studia na SWPSie podjąłęm, ponieważ mają opcję dla magistrów i licencjatów, która trwa 3,5 roku a nie 5. Uważam, że jest kilku dobrych i rzetelnie podchodzących do sprawy wykładowców (np. z neurobiolologii, rozwojowej, z różnic indywidualnych, osobowości, poznawczej, metodologii), ale zajęcia z dr A. S. (społeczna) znaną również TV to całkowita porażka. Pani generalnie koncentruje się na opowiadaniu o sobie, odwołuje zajęcia, kończy je wcześniej. Po licznych skargach przestała używać wulgaryzmów na zajęciach. Niestety prowadzi zajęcia nie tylko ze społecznej, więc ciągle mogę się z nią spotkać.
studentka psychologia dla mgr
Jak w tytule studiuje na tej uczelni. Mogę powiedzieć że rzeczywiście sław tu nie ma. Są rzemieślnicy, lepsi lub gorsi. Na każdej uczelni do prowadzenia ćwiczeń rekrutuje się pracowników z łapanki, najczęściej tych najmłodszych mniej wykształconych ale za to obrabiających każdy przedmiot by wyrobić pensum. Zdarzają się w śród nich osobowości bardzo ciekawe a są także zakompleksione miernoty. Taki jest nasz system edukacyjny i to na każdej uczelni. Jeżeli chodzi o wykładowców to może to nie są sławy ale generalnie są dobrze przygotowani do prowadzenia przedmiotu (najczęściej są wykładowcami UŚ). Są także bardzo chętni do pomocy i udzielania odpowiedzi na pytania wykraczające poza materiał. Na tej uczelni nie ma egzaminów poza końcowym. Są testy sprawdzające wiedzę. Różnica jest dość zasadnicza. Student może mieć w roku akademickim zgodnie z rozporządzeniem ministerialnym tylko 8 egzaminów a testów może być ile uczelnia zapragnie. Efekt jest taki że nawet z najmniejszej pierdoły pisze się na SWPS test. Owszem sporo z tych testów można otrzymać od wcześniejszych lat ale żeby je zdać trzeba się ich nauczyć bo pytanie i odpowiedzi są najczęściej pomieszane przez komputer w związku z tym i tak kawałek wiedzy trzeba wkuć. Dobrym przykładem był jeden z egzaminów gdzie prowadzący zmienił pytania testowe. Na szczęście ta ponad setka starych pytań testowych dawała taką wiedzę że większość zdała bez problemu nowy test. Powiem jednak szczerze że brakuje mi egzaminów ustnych gdzie bym mogła wykazać się swoja wiedzą i elokwencja wobec wykładowcy. Dla mnie takie egzaminy są łatwiejsze ale większość moich koleżanek i kolegów z wiadomych powodów przed ustnymi egzaminami bronią się jak mogą. Jasno to świadczy nie o poziomie uczelni ale o poziomie studentów i ich chęci do nabywania wiedzy. Jak to już było powiedziane są to studia a nie szkółka wiec należy studiować a to znaczy samemu czytać i poszerzać wiedzę i to nie tylko na podstawie pozycji z sylabusa. Każdy z wykładowców z chęcią doradza dodatkowe lektury. Z drugiej strony jak ćwiczący przychodzi na zajęcia i widzi trzydziestkę znudzonych twarzy z wypisana na nich informacją "zapłaciłem wiec już uczyć się nie muszę, tak więc odwał się ode mnie" to nie tylko prowadzić zajęcia ale i żyć się odechciewa. Oczywiście bywa i odwrotnie gdzie np. dr. Sarna potrafi zniechęcić swoim wzrokiem nawet największego entuzjastę psychologii. Ale to jednostkowe przypadki. Reasumując, poszłam na te studia bo bardzo głębokim namyśle i przeanalizowaniu opinii znajomych i wykładowców. Także tych z UŚ którzy odradzali mi swoja uczelnie w której sami pracują i studiują. Nie żałuje swojej decyzji bo jest to moja pasja i nawet teraz podczas wakacji zaopatrzyłam się w stosowne lektury i czytam to co przyda mi się w kolejnym semestrze oraz ogólnie w przyszłej pracy z ludźmi. Bo to jest dla mnie studiowanie :)
19.08.2015
17.08.2015
natii
bezmyślność niektórych ludzi mnie przeraża, to nie jest portal z ogłoszeniami...
Administrator
Komentarz usunięty.
21.05.2015
14.04.2015
Studentka zaoczna
Witam :) Nie zgodzę się z poniższymi negatywnymi opiniami na temat tej uczelni. Z własnego dotychczasowego doświadczenia mogę powiedzieć tyle: świetna kadra, ciekawe wykłady, interesujące ćwiczenia i warsztaty (bardzo angażujące studentów i zachęcające do wyrażania własnej opinii, spostrzeżeń). Jestem w ambitnej grupie, na zajęciach pada bardzo wiele trudnych pytań i nie spotkałam się jeszcze, aby którykolwiek z prowadzących miał problem z udzieleniem profesjonalnej odpowiedzi. Jeśli chodzi o przerwy w trakcie zajęć, to wykładowca najpierw pyta, czy chcemy przerwę (zazwyczaj występują one co dwie godziny i trwają 5-10-15 min. - nie więcej!). Co do poziomu nauczania, moim zdaniem, jest wysoki, ALE ja nie korzystam z gotowców od starszych roczników. Można je zdobyć (jak na każdej uczelni), jednak słyszałam wiele razy zawiedzionych studentów, polegających wyłącznie na gotowcach, że test był całkiem inny. Osobiście uczę się z literatury podanej w sylabusie - materiału jest naprawdę sporo! Ponadto sprawdzana jest lista obecności, trzeba się usprawiedliwiać z nieobecności na ćwiczeniach/warsztatach (lecz też zależy to od danego prowadzącego). Jeśli chodzi o angielski, to jestem bardzo zadowolona, mój aktualny lektor świetnie prowadzi zajęcia - nie mówi ani słowa po polsku, ma odpowiedni akcent, a co najważniejsze, MUSIMY dużo mówić, cały czas nas pyta i nie przejdzie do kolejnej osoby dopóki nie odpowie się na pytanie. Ogólnie, można nauczyć się pracy indywidualnej i zespołowej. A teraz, co mi się nie podoba/ło: zajęcia z e-learningu (duże zamieszanie i były czasochłonne); angielski ustawiony tak, że musieliśmy czekać aż 3 godziny i w rezultacie spędzało się na uczelni sporo czasu (od 8:30 do 21:00), ale w kolejnym semestrze wszystko wróciło do normy i zajęcia trwają max. do 18:30; bardzo wysokie czesne; drogie jedzenie w bufecie; jak do tej pory, dosłownie 2 wykładowców nie prowadziło zajęć ciekawie. Podsumowując, nie bronię tej uczelni, bo do niej należę. A po drugie - zastanówcie się, czego oczekujecie od studiów.. Czy przejść przez nie z fartem, czy naprawdę coś z nich wynieść, a później być kompetentnym pracownikiem. Mądry pracodawca nie patrzy tylko na nazwę uczelni, ale sprawdza cię indywidualnie. Prawda jest taka, że na najlepszych uniwersytetach znajdą się osoby przechodzące z fartem, a tak naprawdę nie wiedzą, co wydarzyło się w ciągu ich "studiowania", a na najgorszych osoby, które posiadają ogromną wiedzę, bo się uczyły, interesowały się kierunkiem i robiły coś ponad to wszystko. Moje zdanie jest takie, że każdy wybiera swoją drogę, czy chce mieć tylko nic nie warty papierek, czy wiedzę, która ten dokument z godnością obroni. Studia, to nie liceum, że wszystko podyktują na wykładzie - to sztuka samodzielnego odnajdywania informacji. Jesteś dorosły, więc sam wybierzesz, czy wolisz iść na łatwiznę, czy jednak wolisz coś osiągnąć i potrafisz wziąć odpowiedzialność. Tak naprawdę nieważne jaką uczelnię wybierzesz, ważne, czy w ogóle będziesz chciał się tego uczyć, poszerzać swoją wiedzę.. Ja wybrałam SWPS w Katowicach, ponieważ lubię uczelnie, które specjalizują się w jednym/kilku konkretnych kierunkach, a nie w 100. A po drugie przekonał mnie szybki i łatwy dojazd. Ja jestem zadowolona z uczelni. Mam tylko taką radę: jeśli liczysz na farta, to słuchaj opinii osób, które też na niego liczą. Jeśli chcesz naprawdę wynieść wiedzę, a nie sam papierek, to możesz wybrać jakąkolwiek uczelnie - poradzisz sobie wszędzie. Pozdrawiam i życzę odpowiedzialnych, trafnych wyborów :)
munchie
Najlepsze w tej uczelni jest to ze od 3 lat obiecują powiekszenie biblioteki, bo w tym momencie przypadaja ok 3 ksiazki na 60 osob (i to tylko na dziennych) , a jakos na inne beznadziejne projekty typu domek dla lalek + lustro weneckie pseudo dr-homeopaty pietkiewicza, który lubi diagonozować swoich studentów na zajęciach które prowadzi (full profesjonalizm) Albo super zajęcia z dr. Sarną któe zawsze konczą sie szybciej minimum 2 h i na których dr. Sarna nie potrafi przekazac zadnej istotnej wiedzy, tylko opowiada historie ze swojego życia i na temat swojej tuszy. Myslalam ze placąc tyle za edukacje bedzie ona miała pewną jakość ,a uczelnia bedzie oferowac swobodny dostęp do wiedzy, niestety wydział katowicki to smutny żart i bardziej przypomina klinike odwykową dla młodych bogatych i uzależnionych (najczesciej od alkoholu, ale nigdy nic nie wiadomo)niż uczelnie wyższa,, gdzie glaszcze sie po głowce idiotów za to ze zdaja co roku egzaminy skopiowane przez ich rownie genialnych poprzedników. Kadra to porażka, ale na szczeście nie wszyscy, wiekszosc jednak to miernota. zgadzam sie w 100% z opinią bleu
05.04.2015
03.03.2015
Ola
Do Bleu lub Inki proszę o kilka słów na adres mailowy o szkole aleruz@tlen.pl Chciałam się wybrać na studia dla mgr, ale rozmowa z dziekanatem trochę mnie odstraszyła, jeśli możesz mi przesłać kilka informacji to bardzo proszę.
bleu
SWPS w Katowicach - wydział Psychologii, to uczelnia którą może ukończyć każdy bez względu na to jaki prezentuje poziom wiedzy , umiejętności, kultury osobistej czy zdrowia psychicznego. Poziom merytoryczny oparty jest o testy , które studenci znają wcześniej. Każdy student posiada wystarczający zasób testów z danego przedmiotu minimum 3 lata w górę od tego samego wykładowcy we wszystkich wersjach. Nie trzeba czytać literatury. Liczy się spryt. Wykładowcy to teoretycy, często o bardzo niskiej kulturze osobistej. Przekleństwa w trakcie wykładów czy ćwiczeń to nic zaskakującego. Gdyby nie kilku Profesorów firmujących tę uczelnię w Warszawskiej SWPS, do Katowic nikt by nie przybył. To silne lobby powiązane z telewizją TVN , reklamujące osiągnięcia naukowe zaledwie z psychologii społecznej. Brak klinicystów, praktyków, rzetelnych wykładowców i łatwość ukończenia studiów plasują tę placówkę o całe lata świetlne od Uniwersyteckich studiów w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu. To szkółka wyższa dla bogatych dzieci, które w 3 lata chcą uzyskać stopień magistra psychologii. Aż strach się bać, trafić na absolwenta SWPS np w PLN. I choć reklama szeroko głosi w jak wielu placówkach mogą pracować absolwenci katowickiej SWPS, należy racjonalnie zweryfikować, który poważny pracodawca podjąłby takowe ryzyko. To raczej psychologizujący socjologo-pedagodzy, nie profesjonaliści .
08.02.2015
26.01.2015
krystian
Negatywne komentarze są sprzed roku, czy nadal to tak wygląda? coś się zmieniło na lepsze?
fifi
znam bardzo wielu zadowolonych studentów SWPS, ja sama do nich należę, tylko chyba oni tutaj nie zaglądają i nie piszą, a szkoda ... trafiłam przez przypadek, szukałam czegoś innego, ale zaintrygowała mnie ta strona i stąd mój wpis - ale SWPSy się starają.
16.11.2014
26.10.2014
Psychokryminalistyka
co możecie powiedzieć o tym kierunku - Psychokryminalistyka ??? kto go studiuje? na którym roku? wrażenia?
kropa
w Katowicach jest naprawdę w czym wybierać, jest przynajmniej kilka dobrych prywatnych szkół, które mają dużo kierunków do wyboru i starają się zwyczajnie o studentów, trochę mnie dziwi opinia o SWPS, bo ta uczelnia uchodzi na dobrą szkolę, osobiście znam raczej pozytywne głosy na jej temat, choć sam studiuję na państwowej.
10.09.2014
12.08.2014
antek
Więcej opinii jednak negatywnych, wiec odradzacie ta uczelnie? Niestety często uczelnie zamiejscowe są skoncentrowane na zyskach, ale naprawdę jest tak źle?
hania
SWPS to super szkoła, fajni wykładowcy, świetni ludzie, ciekawe zajęcia, polecam! :D
05.08.2014
03.03.2014
bania
Czy może któryś rocznik na SWPS w tym semestrze letnim tj. 2014 w Katowicach ma takie zajęcia: Kliniczne studium przypadku, Psychologia uzależnień, Wspomaganie rozwoju zasobów osobistych w cyklu życia.
Administrator
Komentarz usunięty.
04.02.2014
06.10.2013
inka
Właśnie tam studiuję. nikomu tej uczelni nie polecam. Poziom mierny. Przeniosłam się z innej uczelni (z kierunku psychologia) i przeżyłam szok. Wykładowcy nieprzygotowani do zajęć, często prowadzą je zupełnie z przypadku- czyli pracują w innym temacie, a na uczelni zajmują się zupełnie czymś innym. Na zajęciach 3- godzinnych (trwają 2h15 min) tylko czekają,żeby zrobić przerwę (trwa ok. 0,5 h) i czas leci. Wykłady i ćwiczenia, z nielicznymi wyjątkami polegają na czytaniu slajdów. Świadczy to o wybitnych osiągnięciach- ale w kl.2 szkoły podstawowej. Z semestru na semestr studia drożeją, na ostatnim, jest to już kwota 3700 zł, a zajęcia zaplanowane, po 2h15 min na dzień, lub długie przerwy między zajęciami., jeśli ktoś dojeżdża daleko- to nie takie kolorowe. Wykładowcy bardzo często przypominają sobie o swoich powinnościach przy zaliczeniach- tu już wymogi czasem (bo nie u wszystkich) osiągają zenit. Do pani promotor na seminarium, jedyne zaplanowane w tym dniu jechała 180 km, a pani poprostu nie przyszła (telefonu też nie odebrała). kolejny armagedon to fakultety, niby jesteś na specjalności klinicznej a fakultety maż z zupełnie odczapy rzeczy a pani mgr Ola na ćwiczeniach zajmuje się rekrutacją potencjalnych sprzedawców kart kredytowych, dla firmy w której pracuje, inne zajęcia z klinicznę niewiele mają wspólnego. Prawdę też piszą na forach,że są kłopoty z zapisami na zajęcia, które chce się wybrać. Na klinicznej- proponują np. przemoc w...szkole. Z wyborem specjalności też problem, bo jak chcesz zmienić to nie możesz, albo nie otworzą bo za mało kandydatów. Jak grupa idzie na skargę, pani dziekan mówi że wszyscy są szczęśliwi, tylko wy jedni się czepiacie. Wybór należy do was, róbcie co chcecie, napewno ludzie po swps katowice niechętnie będą źle mówić o uczelni, bo to w nich godzi i ogranicza możliwości zatrudnienia, ale naprawdę wszyscy jesteśmy w grupie wkurzeni i mamy poczucie pieniędzy wyrzuconych w błoto. Dużych pieniędzy, ciężko przez nas zapracowanych. Pozdrawiam
inne studia
czy w ogóle swps w katowicach ma zamiar otworzyć jakies inne kierunki niż psychologia?
31.08.2013
31.07.2013
g_g
ok, SWPS ma może markę, ale w Katowicach naprawde jest wiele dobrych i bardzo dobrych uczelni, i to nie tylko te, co wyswietlaja sie na samej górze, na kolorowo, jasne, ze jak ktos jest przekonany do psychologii, to jego wybor bedzie oczywisty, ale po znajomych swoich widze, ze czesto szukaja i sami nie wiedza jeszcze, co im sie podoba, co nie, i wtedy warto przyjrzec sie ofertom wszystkich szkol z Katowic
Bąk
Bardzo duża... SWPS Wrocław to najlepszy wydział nauk społecznych w Polsce w ocenie Ministerstwa (pod uwagę brano także państwowe uczelnie i instytuty naukowe Polskiej Akademii Nauk).
25.07.2013
24.07.2013
katowice czy wrocław
Hej mam pytanie, zastanawiam się czy jest różnica w poziomie między Katowcami i Wrocławiem? Mam bardzo blisko do Katowic, ale zastanawiam się, czy istnieje duża różnica...
Iz
Większość wykładowców jest "na miejscu". Tylko niektórzy dojeżdżają z Warszawy. Poziom wydaje mi się dość wysoki - zajęcia prowadzą specjaliści, np. prof. Bańka czy dr Brytek-Matera, ale brak tu "sław" typu prof. Doliński czy prof. Wojciszke. Wielkim problemem (minusem?) tego wydziału jest fakt, iż został otwarty zaledwie trzy lata temu i dlatego ilość studentów jest niewielka, co uniemożliwia pewne działania. Chciałabym zwrócić też uwagę na to, że tak naprawdę psycholog może znaleźć zatrudnienie w na prawdę dużej liczbie miejsc - wystarczy dobrze poszukać i nie być schematycznym. Pozdrawiam ;)
23.12.2012
08.11.2012
radi
psychologia, psychologia, a gdzie inne przedmioty do wyboru?
psychologia na SWPS w Katowicach
kto studiuje psychologie na swps w katowicach??? czy wykladowcy sa w Warszawy? jak to wyglada na zaocznych? poprosze o duzo infromacji
30.10.2012
12.08.2012
bird
Kiedy jest rozpoczęcie roku studenckiego? Będzie to jakieś oficjalne zebranie wszystkich studentów czy tylko tych z pierwszego roku? Fajnie byłoby wiedzieć, bo w sumie nie mam nawet pojęcia kiedy przyjechać do miasta, zameldować się. Siostra w tamtym roku zaczynała studia już pod koniec wrześńia, a nie 1.10
Amadeusz
Hmmm czy po psychologii można będzie znaleść prace ?
03.08.2012
11.07.2012
Monika
Skończyłam psychologię na uniwerku, ten kierunek to moja pasja. Planuję iść tutaj na psychologię kliniczną i w związku z tym chciałam zapytać o poziom tych studiów? Chcę się czegoś nauczyć , dlatego zależy mi na dość wysokim poziomie. Chciałabym uzyskać wszelkie opinie na ten temat.
Helenkaz
Z tym wydziałem to super sprawa. Wreszecie ktoś pomyslal troszke;p Fajnie fajnie, nie ma super klimatu studenckiego, ale idzie przeżyc:)
14.12.2011
09.12.2011
Wrzodi
No fajnie, fajnie. MI sie tam podoba i nie narzekam na szkołe. Dodatkowo super wiara i nie nudze się na zajeciach :P
Benita
W katowicach jest tylko psychologia. Dobra opcja dla tych, którzy chcą własnie studiować psychologie. Nie muszą laceć na drugi koniec polski i mieszkac a jakiś akademikach aby studiowac swoj wymarzony kierunek... Fajnie, mogłoby być troszke wiecej kierunków, ale dobre i to:D
07.12.2011
  • Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim
  • Uniwersytet WSB Merito Chorzów
  • Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana, Wydział w Warszawie
  • Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
  • Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Międzynarodowa Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Gdańsku
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu
  • Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Akademia Sztuki Wojennej w Warszawie
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Rybniku
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Filia w Tarnowie
  • Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. J. Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
  • Politechnika Białostocka
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet SWPS Katowice
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
  • Akademia Piotrkowska
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uczelnia Społeczno - Medyczna w Warszawie
  • Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
  • Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego
  • Uniwersytet Kaliski
  • Uniwersytet w Siedlcach
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Targu
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Uczelnia Jana Wyżykowskiego w Polkowicach
  • Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Uniwersytet Pomorski w Słupsku
  • Uniwersytet WSB Merito Gdynia
  • Politechnika Łódzka
  • Warszawska Uczelnia Ekonomiczna
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Wydział Fizyki, Uniwersytet w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Rzeszowie
  • Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
  • Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Gdańska Szkoła Wyższa
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Warszawska Wyższa Szkoła Biznesu
  • Szkoła Główna Mikołaja Kopernika w Warszawie
  • Uczelnia Jana Wyżykowskiego, Filia w Lubinie
  • VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie
  • Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Warszawska Uczelnia Medyczna im. Tadeusza Koźluka
  • Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Filia w Szczawnie-Zdroju
  • Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy
  • Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Lublinie
  • Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Poznaniu
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
  • Akademia Jagiellońska w Toruniu
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K.Goduli w Chorzowie
  • Akademia Techniczno-Informatyczna w Naukach Stosowanych
  • Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu
  • Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi
  • Wyższa Szkoła Kosmetyki i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
  • Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Akademia Pożarnicza w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile
  • Uniwersytet WSB Merito Bydgoszcz
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Filia w Gdańsku
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych w Warszawie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia we Wrocławiu
  • Akademia Tarnowska
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Kościerzynie
  • Uczelnia Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia, Filia w Szczecinie
  • Akademia Nauk Stosowanych im. H. Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
  • Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
  • Lubelska Akademia WSEI
  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Akademia WIT w Warszawie
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Szkoła Wyższa Ekonomii i Zarządzania w Łodzi
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Collegium Polonicum w Słubicach, UAM w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Gdański
  • Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
  • Akademia Ateneum w Gdańsku
  • Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Gdańsku
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa
  • Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
  • Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Uniwersytet WSB Merito Szczecin
  • Powiślańska Szkoła Wyższa
  • Powiślańska Szkoła Wyższa Filia w Toruniu
  • Akademia Zamojska
  • Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
  • Uniwersytet Wirtualnej Edukacji
  • Akademia Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie
  • Politechnika Częstochowska
  • Bydgoska Szkoła Wyższa
  • Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego