Digital cultures
Studia drugiego stopnia na kierunku Digital cultures mają na celu osadzenie elementów groznawczych i wiedzy o środowiskach cyfrowych w szerszym kontekście językoznawczym oraz kulturoznawczym. Kluczowym dla przygotowanego programu pojęciem jest komunikacja, której obecność i kształtowanie w środowisku digitalnym stanowi trzon efektów, które mają wypracować przygotowane kursy.
Proponowany kierunek zakłada osiągnięcie efektów uczenia się w zakresie wiedzy o przestrzeni i kulturze cyfrowej jako płaszczyźnie komunikacyjnej – języki nowych mediów, socjolekty graczy oraz fanowskie w środowisku cyfrowym, memy i komunikacja w Internecie. W zakresie umiejętności skupia się przede wszystkim na kompetencjach komunikacyjnych, w tym także marketingowych i PR. Duży nacisk będzie tu położony na zarządzanie mediami społecznościowymi jako najbardziej wpływowej platformie komunikacyjnej w przestrzeni cyfrowej. Kompetencje społeczne dotyczyć będą przede wszystkim dostrzeżeniu roli wymiany myśli i kompetencji językoznawczych we współczesnym świecie.
Sylwetka absolwenta to profil pracownika kreatywnego w środowisku cyfrowym, przede wszystkim deweloper w branży gier (zarówno pod kątem projektowania gier, jak i ich elementów – grafik, animacji, treści tekstualnych i poziomów) o kompetencjach rozszerzonych w zakresie komunikacji w przestrzeni cyfrowej.
Studia oferują kompetencje pracownika cyfrowego marketingu oraz specjalisty ds. komunikacji społecznościowej i zarządzania społecznościami, co nierozerwalnie wiąże się współcześnie z promocją produktów w przestrzeni sieci Internet. Kierunek Digital Cultures odpowiada na sygnalizowane potrzeby studentów studiów I stopnia w zakresie wielokierunkowego rozwoju, zyskania różnorodnych kompetencji, które ułatwiłyby im lepsze dostosowanie się do wymogów współczesnego rynku pracy.
Dla kogo studia na kierunku digital cultures
Czy gry komputerowe to Twój żywioł i pasja? Widzisz swoja przyszłość w branży związanej z grami komputerowymi?
Jeśli tak - przyjrzyj się opisywanemu kierunkowi, powinien Cię zainteresować.
Program kształcenia na kierunku digital cultures
W programie kształcenia znajdą się przedmioty:
- Grafika cyfrowa i multimedia
- Projektowanie komunikacji z użytkownikiem końcowym
- Projektowanie graficzne
- Projektowanie modeli 3D
- Projektowanie gier 2.0
- Recenzowanie gier – warsztaty
- Komunikacja w mediach społecznościowych
- Socjolekty środowisk fanowskich
- Narracje gier wideo
- Angielski język biznesu
- Język nowych mediów
- Komunikacja kulturowa
- PR i komunikacja w przestrzeni cyfrowej
- Translatorium gier 2.0
- Opowieści transmedialne
- Teorie kultury popularnej
- Psychologiczne aspekty mediów
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku digital cultures
Zasady naboru na studia sprawdź na stronie www uczelni.
Perspektywy pracy po kierunku digital cultures
Absolwenci studiów znajdą zatrudnienie m.in.
- w szeroko rozumianej branży gier;
- mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury.
- branży PR, reklamie.