Grafika reklamowa i multimedia
Grafika reklamowa i multimedia to propozycja dla osób, które w przyszłości chcą zajmować się projektowaniem graficznym na potrzeby nowych mediów i mediów tradycyjnych
Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez aktywnych zawodowo specjalistów.
Oprócz praktycznego kształcenia kierunkowego przewidziane są zajęcia związane z zarządzaniem marką, zespołem, projektami.
Studenci zdobędą wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej, tak potrzebną podczas projektowania zorientowanego na użytkownika.
Studenci mogą wybrać jedną ze specjalności:
- grafika reklamowa i edytorska
- multimedia i grafika interaktywna
- digital art
- user experience.
Studia realizowane są na poziomie I stopnia, kończą się dyplomem licencjata.
Dla kogo studia na kierunku grafika reklamowa i multimedia
Studia graficzne wybierają osoby o uzdolnieniach artystycznych, wysokiej wrażliwości estetycznej.
Kreatywność, pomysłowość, niebanalne postrzeganie otoczenia to kompetencje niezbędne u twórców grafiki.
Istotna jest także swoboda w korzystaniu ze specjalistycznych programów komputerowych, otwartość na nowinki technologiczne.
Program kształcenia na kierunku grafika reklamowa i multimedia
Przykładowe przedmioty w programie studiów:
- grafika rastrowa
- grafika wektorowa
- obróbka filmu, animacji i dźwięku
- podstawy typografii
- architektura informacji
- perswazja w promocji.
Studenci odbywają praktyki w agencjach reklamowych, działy marketingu, wydawnictwa, firmy branży gier i multimediów.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku grafika reklamowa i multimedia
Rekrutacja odbywa się według kolejności zgłoszeń, na podstawie złożenia wymaganych dokumentów.
Perspektywy pracy po kierunku grafika reklamowa i multimedia
Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w takich miejscach, jak:
- agencje reklamowe
- agencje interaktywne
- studia graficzne
- wydawnictwa
- drukarnie
- producenci gier i innych aplikacji
- działy marketingu / promocji w firmach z różnych branż.
Są specjalistami przygotowanymi do pracy w takich zawodach jak:grafik komputerowy, a w tym grafik internetowy, graphic designer, grafik dtp, fotoedytor, projektant opakowań, web graphic designer, specjalista ds. komunikacji wizualnej, graphic & visual identification designer, ilustrator, social media graphic designer, grafik animator, specjalista ds. marketingu.
Opinie o kierunku grafika reklamowa i multimedia
Studia na grafice reklamowej i multimediach są odpowiedzią na zapotrzebowanie na grafików i specjalistów z zakresu projektowania graficznego.
Uzdolnieni młodzi ludzie wybierając ten kierunek poznają warsztat i możliwości technologiczne pracy grafika.
Studia rozwijają indywidualne możliwości młodych twórców. Opowiada o tym wykładowca Uczelni: