Gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
Kształcenie na kierunku Gry zespołowe i rzeczywistość wirtualna pozwala zapoznać się z procesem projektowania gier i przestrzeni wirtualnych, przygotować się do pracy w zespołach, również interdyscyplinarnych oraz specjalistyczne, a także pogłębić wiedzę w wybranych aspektach, poprzez indywidualny dobór pracowni kierunkowych.
Studenci korzystają ze specjalistycznego zaplecza sprzętowego w postaci komputerów, interfejsów VR, motion capture i specjalistycznego oprogramowania, jak np. Unreal Engine i Unity, mając dostęp do laboratoriów i warsztatów, jak np. druku 3d, fotografii, studia nagrań, itp.
Dla kogo studia na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
Studia są odpowiednie dla kandydatów otwartych na nowoczesne technologie, osób kreatywnych, o predyspozycjach do nauki przedmiotów ścisłych, programistycznych.
Program kształcenia na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
Wybrane przedmioty kształcenia:
- historia sztuki elektronicznej i gier
- podstawy animacji w grach
- podstawy pracy z silnikami gier
- podstawy digital paintingu i concept artu
- podstawy technik artystycznych
- podstawy game designu
- podstawy modelowania 3D
- podstawy projektowania interfejsów
- podstawy programowania
- podstawy projektowania rzeczywistości wirtualnych
- historia i teoria sztuki i designu.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
Egzamin wstępny obejmuje:
- rozmowę kwalifikacyjną o dotychczasowej działalności kandydata, tematycznie związaną z kierunkiem studiów
- prezentację portfolio zawierającego prace z zakresu sztuk pięknych i projektowych związanych z kierunkiem studiów (np. rysunek, malarstwo, fotografia, animacja, prace wizualne z zakresu projektowania gier i VR).
Perspektywy pracy po kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
Absolwenci są przygotowani do pracy w branży projektowania gier i VR, jak również prowadzenia samodzielnej działalności artystycznej i projektowej. Dzięki nabyciu szerokich umiejętności dysponują kwalifikacjami cenionymi w branżach kreatywnych.
Opinie o kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
Uczelnia współpracuje z firmami działającymi w branży np.: Fabryka Gier, Panopticum (VRR), The Moonwalls w Szczecinie, Playway S.A., Forestlight Games S.A., Concept Lab Sp. z o.o. w Warszawie, umożliwiając tym samym odbycie przez studentów praktyk.