Jakiego kierunku studiów szukasz?

Gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Kształcenie na kierunku Gry zespołowe i rzeczywistość wirtualna pozwala zapoznać się z procesem projektowania gier i przestrzeni wirtualnych, przygotować się do pracy w zespołach, również interdyscyplinarnych oraz specjalistyczne, a także pogłębić wiedzę w wybranych aspektach, poprzez indywidualny dobór pracowni kierunkowych.

Studenci korzystają ze specjalistycznego zaplecza sprzętowego w postaci komputerów, interfejsów VR, motion capture i specjalistycznego oprogramowania, jak np. Unreal Engine i Unity, mając dostęp do laboratoriów i warsztatów, jak np. druku 3d, fotografii, studia nagrań, itp.

Dla kogo studia na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Studia są odpowiednie dla kandydatów otwartych na nowoczesne technologie, osób kreatywnych, o predyspozycjach do nauki przedmiotów ścisłych, programistycznych.

Program kształcenia na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Wybrane przedmioty kształcenia:

  • historia sztuki elektronicznej i gier
  • podstawy animacji w grach
  • podstawy pracy z silnikami gier
  • podstawy digital paintingu i concept artu
  • podstawy technik artystycznych
  • podstawy game designu
  • podstawy modelowania 3D
  • podstawy projektowania interfejsów
  • podstawy programowania
  • podstawy projektowania rzeczywistości wirtualnych
  • historia i teoria sztuki i designu.

Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Egzamin wstępny obejmuje:

  • rozmowę kwalifikacyjną o dotychczasowej działalności kandydata, tematycznie związaną z kierunkiem studiów
  • prezentację portfolio zawierającego prace z zakresu sztuk pięknych i projektowych związanych z kierunkiem studiów (np. rysunek, malarstwo, fotografia, animacja, prace wizualne z zakresu projektowania gier i VR).

Perspektywy pracy po kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Absolwenci są przygotowani do pracy w branży projektowania gier i VR, jak również prowadzenia samodzielnej działalności artystycznej i projektowej. Dzięki nabyciu szerokich umiejętności dysponują kwalifikacjami cenionymi w branżach kreatywnych.

Opinie o kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Uczelnia współpracuje z firmami działającymi w branży np.: Fabryka Gier, Panopticum (VRR), The Moonwalls w Szczecinie, Playway S.A., Forestlight Games S.A., Concept Lab Sp. z o.o. w Warszawie, umożliwiając tym samym odbycie przez studentów praktyk.

Kierunki pokrewne do kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Jakie uczelnie oferują kierunek gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

W których miastach można studiować kierunek gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

Komentarze (1)

Uciekinierka
Niestety nie jestem w stanie polecić tego kierunku z własnego doświadczenia. Oprócz jednego przedmiotu, cała reszta kadry jest kompletnie nie przygotowana do prowadzenia zajęć ze swojego zakresu. Jest jeden wykładowca, (sic!) który ma jakiekolwiek doświadczenie w game devie. Reszta to ludzie, którzy są lekko z tym zawodem związaniu lub są po prostu studentami z innych kierunków, którzy traktują game dev jako hobby. Wszystkiego czego się dowiecie na studiach to tutoriale z internetu obejrzane przez wykładowców rozbite na całe semestry, a czego się nie dowiecie od wykładowców sami będziecie musieli ogarnąć dla siebie w wolnym czasie. Przedmioty, które trwają do 5 semestrów można zmieścić w ciągu jednego, a te które trwają semestr można podsumować maksymalnie jednym wykładem + ćwiczeniami. Jeżeli ktokolwiek z was będzie się zastanawiał nad tym kierunkiem, polecam z całego serca artstation learning i youtube, a następnie aplikowaniem na skillshot na pozycie juniorów i/lub stażami. Niestety ale te studia pokazują najgorszą stronę końca Polskiej edukacji.
18.07.2023

Zobacz również