Twórcze pisanie i marketing wydawniczy
Jak pisać, aby inni chcieli to czytać? Twórcze pisanie i marketing wydawniczy to kierunek studiów drugiego stopnia, którego studenci z jednej strony rozwijają własną twórczość artystyczną (proza, poezja, scenariusz), a z drugiej - uczą się marketingu wydawniczego i tego, jak odnaleźć się na dzisiejszym rynku książki.
Dla kogo studia na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy
To kierunek dla humanistów pragnących realizować się w pracy twórczej lub wydawniczej. Dla ludzi z wyobraźnią i wielką miłością do słowa!
Program kształcenia na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy
W trakcie studiów z twórczego pisania i marketingu wydawniczego studenci nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące natury, przebiegu i rozwiązywania problemów w ramach procesu twórczego. Zgłębiają także specyfikę rynku wydawniczego w Polsce i poznają narzędzia marketingowe wykorzystywane przez wiodące polskie wydawnictwa.
Program zawiera także zagadnienia związane m.in. z literaturą najnowszą, scenopisarstwem, socjologią literatury i rynku wydawniczego. Co istotne, zajęcia prowadzone są zarówno przez wieloletnich praktyków (prozaików i poetów, dyrektorów wydawnictw, redaktorów i specjalistów od marketingu), jak i specjalistów z zakresu literatury najnowszej oraz rynku książki.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy
O przyjęcie na te studia mogą ubiegać się kandydaci, którzy uzyskali dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunkach wchodzących w skład dziedziny nauk humanistycznych, nauk społecznych, nauk ekonomicznych lub sztuki.
Perspektywy pracy po kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy
Absolwent kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy może podjąć pracę w szeroko pojętym sektorze usług medialnych i wydawniczych (wydawnictwa, agencje reklamowe, prasa, zespoły filmowe).
Opinie o kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy
„Pisarką chciałam być od zawsze. Kiedy więc tylko skończyłam liceum, od razu wiedziałam, że pójdę na studia humanistyczne. Na pierwszym stopniu ukończyłam polonistykę, a teraz rozpoczynam twórcze pisanie i marketing wydawniczy. Kto wie, może kiedyś będziecie kupować moje książki?”
Kamila, 24 lata, Chorzów