Informatyka medialna

Studia na kierunku informatyka medialna stawia na nowatorskie podejście do metod kształcenia. Odpowiada ono aktualnemu zapotrzebowaniu rynku medialnego. Kierunek oferuje duży komponent zajęć praktycznych, które umożliwiają nabycie umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych stosowanych w systemach przekazu medialnego.

Połączenie wiedzy z zakresu nauk społecznych oraz technologii informatycznych pomoże uzyskać umiejętności konieczne w pracy w dużych centrach medialnych, tj. takich, które wykorzystują zarówno tradycyjne środki przekazu (prasa, radio, telewizja) jak i technologie informatyczne w przekazie sieciowym (portale informacyjne, serwisy społecznościowe, multimedialne aplikacje mobilne).

Studia na kierunku informatyka medialna przeznaczone są dla osób zainteresowanych wykorzystywaniem technologii komputerowych w dynamicznie rozwijającej się dziedzinie nowych mediów. W ramach studiów prowadzone są zajęcia zarówno z zakresu klasycznego warsztatu dziennikarskiego, jak i z wykorzystania komputerowych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych.

Podstawowym modułem procesu kształcenia są zajęcia praktyczne prowadzone przez przedstawicieli firm medialnych. Zakres teoretyczny nauczanych treści skondensowany jest w specjalistyczne moduły i zredukowany do niezbędnego minimum. Kierunek wyróżnia duża liczba zajęć laboratoryjnych, podczas których Studenci wykonują konkretne projekty praktyczne.

Od kandydatów nie są wymagane specjalne kompetencje informatyczne, a jedynie umiejętność stosowania i wykorzystywania podstawowych narzędzi komputerowych. Mile widziana umiejętność posługiwania się aparatem fotograficznym, kamerą internetową i mikrofonem. Kształcenie obejmuje tworzenie treści przekazu multimedialnego i wykorzystywanie współczesnego warsztatu komunikacyjno-informacyjnego.

Absolwenci kierunku informatyka medialna znajdują zatrudnienie w licznych instytucjach wykorzystujących technologie medialne. Są to zarówno tradycyjne redakcje (prasowe, radiowe i telewizyjne), jak i firmy internetowe, firmy obsługujące wizualny przekaz sieciowy, medialny, agencje graficzne i projektowe zajmujące się tworzeniem aplikacji mobilnych, marketingiem, agencje informacyjne. Absolwenci są doceniani i chętnie zatrudniani także w instytucjach, które nie są bezpośrednio związane z mediami.

Uczelnie, na których możesz studiować wybrany kierunek

Komentarze (0)

No comments found