Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe

Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe pozwalają zdobyć znajomość jednego z języków skandynawskich (norweski, szwedzki) oraz szeroką wiedzę w zakresie biznesu.

W zależności od wyboru specjalizacji kierunek ten umożliwia bardzo dobre poznanie języka norweskiego lub szwedzkiego. Student skandynawistyki doskonale pozna język oraz kulturę państw skandynawskich.

Celem studiów jest zapewnienie absolwentom umiejętności językowych, które są w stanie realnie wykorzystać w pracy. Podczas studiów uczelnia kładzie nacisk na praktyczną formę zajęć oraz rozwijanie umiejętności pracy zespołowej.

Atuty kierunku:

  • intensywna nauka dwóch języków obcych – wybranego skandynawskiego (norweski lub szwedzki) oraz angielskiego, ze szczególnym naciskiem na język biznesowy;
  • zdobycie szerokiej i użytecznej wiedzy na temat krajów skandynawskiego obszaru kulturowego – znajomość skandynawskiej kultury popularnej niezbędnej do dobrego funkcjonowania w firmie;
  • praktyczna forma zajęć - laboratoria, ćwiczenia i konwersatoria, aktywne metody dydaktyczne oraz dodatkowe zajęcia: wspomagające planowanie kariery zawodowej, podstawy krytycznego myślenia oraz warsztaty prawne;
  • zdobycie umiejętności pozyskiwania różnego typu informacji, ich selekcjonowania, analizy, prawidłowego wnioskowania i tworzenia na tej podstawie produktów analitycznych;
  • rozwój kompetencji pracy zespołowej, szczególnie ważnych zarówno w zawodach o charakterze stricte filologicznym (tłumaczenia), jak i biznesowym (centra outsourcingowe);
  • praktyki w firmach tłumaczeniowych, outsourcingowych, organizacjach i instytucjach.
Program kształcenia studentów na kierunku Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe

Wybrane kursy realizowane w ramach kierunku:

  • Komunikacja marketingowa na rynkach międzynarodowych - w trakcie kursu uczestnikom przybliżona zostanie specyfika działań i strategii marketingowych na rynkach zagranicznych. Omówione i przećwiczone zostaną różne narzędzia komunikacji. W trakcie zajęć omawiających komunikację marketingową szczególne miejsce zajmie uwzględnianie czynników kulturowych. Pokazana zostanie również rola komunikacji marketingowej w kreowaniu wizerunku firmy i jej marki na rynkach międzynarodowych.
  • Warsztat analizy biznesowej i politycznej - uczestnicy kursu zapoznają się ze standardami pracy oraz warsztatem analitycznym wywiadowni gospodarczych, konsultantów i doradców biznesowych. Celem kursu jest zdobycie umiejętności filtrowania i selekcji danych, przetwarzania ich w użyteczne informacje oraz opracowywania „produktów” analitycznych (od kostek informacyjnych po raporty).
  • Efektywna komunikacja międzykulturowa w biznesie - celem kursu jest zapoznanie studentów ze specyfiką i wpływem kultur skandynawskich na komunikację interpersonalną oraz przygotowaniem ich do funkcjonowania i efektywnego komunikowania się w skandynawskim środowisku biznesowym.
  • Współczesne społeczeństwo norweskie / szwedzkie i media - uczestnicy zajęć dowiedzą się, co myślą i jakie media kształtują wyobraźnię Norwegów / Szwedów oraz jakie kwestie społeczne, ekonomiczne i kulturalne mają dla nich zasadnicze znaczenie. Celem kursu jest przekazanie wiedzy o rozwoju społecznym Norwegii / Szwecji w kontekście budowania społeczeństwa obywatelskiego, skuteczności debaty publicznej i wykorzystania mediów. Studenci zapoznają się z historią, organizacją i ofertą mediów w Norwegii / Szwecji, oraz poznają specyfikę norweskiego / szwedzkiego systemu medialnego na tle innych systemów europejskich i systemu amerykańskiego
  • Polsko-norweska / szwedzka współpraca gospodarcza - kurs ma na celu przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu międzynarodowej wymiany handlowej oraz uwarunkowań takiej wymiany na płaszczyźnie polsko-norweskiej / polsko-szwedzkiej, a także przedstawienie podstawowych zagadnień i problemów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w Norwegii / Szwecji.
  • Życie codzienne Norwegów / Szwedów - na tych zajęciach słuchacze poznają realia życia codziennego Norwegów / Szwedów. Zaznajomią się z kulturą, instytucjami społecznymi i politycznych Norwegii / Szwecji a także z symbolami, wzorcami kulturowymi i wartościami mającymi wpływ na życie codzienne Norwegów / Szwedów. Kurs ma również przybliżyć studentom wiedzę o praktyce państwa opiekuńczego i innowacjach społecznych Norwegii / Szwecji.
Perspektywy pracy po kierunku Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe

Przykładowe miejsca zatrudnienia po studiach:

  • firmy outsourcingowe
  • firmy polskie wchodzące na rynki skandynawskie albo prowadzące na nich działalność
  • firmy skandynawskie, działające na rynku polskim
Kierunki pokrewne do kierunku Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe
Jakie uczelnie oferują kierunek Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe
W których miastach można studiować Skandynawistyka: studia filologiczno - biznesowe

Kraków

Kraków
Uczelnie: 29
Kierunki: 515
Komentarze (0)
No comments found