Badanie i projektowanie gier
Badanie i projektowanie gier to studia humanistyczne. Studenci uczą się urzeczywistniać swoje pomysły dotyczące gier i realizować je w formie cyfrowej i analogowej. Poznają także metody badania gier przy wykorzystaniu narzędzi naukowych.
W toku studiów podejmowane będą zagadnienia gier analogowych, czyli planszowych, karcianych, RPGów, larpów, czy gier miejskich; gier cyfrowych oraz problematyka badania gier.
Studia realizowane są na poziomie pierwszego i drugiego stopnia.
Dla kogo studia na kierunku badanie i projektowanie gier
To kierunek przede wszystkim dla miłośników gier, osób kreatywnych, otwartych na niestandardowe rozwiązania, kandydatów, których pociąga branża gier.
Program kształcenia na kierunku badanie i projektowanie gier
Program studiów to m.in. takie przedmioty:
- Wprowadzenie do projektowania gier planszowych i karcianych
- Logika i probablistyka
- Wprowadzenie do projektowania fabuł
- Wprowadzenie do matematyki stosowanej
- Produkcja gier
- Wprowadzenie do silników gier
oraz moduły do wyboru:
- Worldbuiding / Live Games
- Silniki dla projektantów / E-Sport
- Projektowanie dialogów i questów/ PR i marketing
- Game Writing / Game Monetization
- Game Artistic Analysis / Virtual and Augmented Reality
- Nowe media / Zarządzanie projektami
- Role- Playing Games /Serious Games.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku badanie i projektowanie gier
Rekrutacja odbywa się na podstawie:
- średniej punktów uzyskanych na maturze
- rozmowy kwalifikacyjnej prowadzonej w języku polskim i angielskim. Kandydat może zaprezentować portfolio z dorobkiem prac projektanckich, literackich, artystycznych lub programistycznych.
Perspektywy pracy po kierunku badanie i projektowanie gier
Absolwenci znajdą zatrudnienie przede wszystkim w branżach kreatywnych, branży gier oraz w branżach pokrewnych. Mogą pracować jako projektanci i scenarzyści gier, producenci, testerzy, specjaliści od PR, sprzedaży lub marketingu w branży gier, dziennikarze gier lub wideobloggerzy, analitycy rynku gier, a także, w zależności od posiadanych kompetencji, jako programiści gier lub graficy.