Literatura popularna i kreacje światów gier
Literatura popularna i kreacje światów gier to studia polonistyczne będące odpowiedzią na rosnące na rynku zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie tworzenia kultury popularnej. Student uczy się, jak można wykorzystywać teksty literatury do budowania scenariuszy różnych typów gier (planszowych, RPG itp.). Nabywa również umiejętności pracy w zespole oraz rozwiązywania problemów w trakcie wspólnego kreowania scenariusza gry.
Dodatkowo kompetencje zawodowe wzbogaca wybierając jedną z proponowanych na kierunku specjalności:
- broker informacji,
- pisanie kreatywne.
Są to studia I stopnia w trybie stacjonarnym.
Dla kogo studia na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Jest to kierunek dla osób fascynujących się kulturą popularną, głównie grami, ale nie w kontekście programowania, a w ujęciu literackim związanym z kreowaniem światów gier.
Program kształcenia na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
W programie studiów znajdziemy takie przedmioty jak:
- język jako archiwum kultury
- język starożytny: łacina z elementami kultury antycznej
- historia kultury i literatury popularnej do XIX wieku
- mechanika gier
- literatura i gry
- teoria i genologia literatury popularnej
- struktura intrygi - teoria i praktyka
- techniki pisania scenariuszy / tekst literacki jako podstawa scenariuszopisania
- kognitywne przetwarzanie informacji
- dezinformacja w świecie współczesnym
- kreatywne pisanie reportażu literackiego
- warsztaty pisania prozy.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Przedmioty maturalne brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym to:
- język polski,
- język obcy nowożytny.
Perspektywy pracy po kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Absolwent tego kierunku to specjalista, który zajadzie zatrudnienie w coraz dynamiczniej rozwijającym się przemyśle związanym z tworzeniem wszelkiego typu gier. Dysponując przygotowaniem w zakresie tworzenia tekstów oraz pozyskiwania i gromadzenia informacji jest również przygotowany do pracy w ośrodkach i centrach informacji, pracowniach bibliograficznych, wydawnictwach, archiwach, księgarniach, bibliotekach, firmach reklamowych i w infobrokerskiej obsłudze biznesu.
Opinie o kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Kierunki pokrewne do kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Jakie uczelnie oferują kierunek literatura popularna i kreacje światów gier
W których miastach można studiować kierunek literatura popularna i kreacje światów gier
Komentarze (0)
Zobacz również

Co zrobić, gdy na maturze masz za mało punktów

Jakie studia wybrać, aby nie żałować?

Na jakie iść studia, aby dostać pracę?

Najczęstsze błędy kandydatów przy wyborze studiów

Najczęściej wybierane uczelnie i kierunki podczas rekrutacji

Najlepiej płatne branże w Polsce

Najlepsze i najgorsze kierunki studiów

Nie dostałeś się na wymarzone studia - co zrobić?
