Marketing i sprzedaż
Studia licencjackie na kierunku Sprzedaż i marketing są idealnym narzędziem do rozwijania pasji w zakresie e-commerce i digital marketingu.
Absolwenci tego kierunku posiądą umiejętności i kompetencje pozwalające im podjąć pracę związaną z działaniami zarówno marketingowymi przedsiębiorstwa, jak i działaniami instytucji i organizacji. Będą mogli odnaleźć się w świecie e-commerce jako właściciele sklepów internetowych, ale też jako pracownicy skoncentrowani wokół marki odnoszącej sukcesy.
Ponadto posiądą wiedzę i umiejętności przydatne w komunikacji biznesu oraz nauczą się mechanizmów dotyczących procesu sprzedaży, obsługi nowoczesnych narzędzi marketingowych: programów monitorujących działania w internecie, systemów zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami, i wielu innych.
W ramach kierunku przewidziano dwie specjalności:
- e-commerce
- digital marketing.
Jaka wiedzę i kompetencje zyskasz?
Absolwent specjalności e-commerce:
- potrafi samodzielnie uruchomić sklep internetowy,
- zna prawno-finansowe uregulowania handlu internetowego,
- wykorzystuje możliwe systemy płatności i platformy sprzedażowe,
- określa potencjalnych klientów,
- ocenia czy zaproponowana oferta odpowiada zapotrzebowaniu rynkowemu,
- określa co jest atrybutem oferty i dlaczego klienci powinni z niej skorzystać,
- dokonuje oceny firm konkurencyjnych,
- oszacuje cenę za produkt/usługę,
- określi cechy produktu/usługi,
- umie przekonać klienta do zakupu i zachęcić go do polecenia oferty innym klientom.
Absolwent specjalności digital marketing:
- zna narzędzia e-marketingu i je zastosować,
- potrafi zastosować takie narzędzia jak SEO, kampanie reklamowe Google Ads,
- stworzy reklamy internetowe z wartościowymi treściami (content marketing) dla takich mediów społecznościowych, jak Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn.
Dla kogo studia na kierunku marketing i sprzedaż
Jeżeli dziedzina e-commerce wydaje Ci się idealnym narzędziem do rozwijania pasji w marketingu internetowym i zajmowaniem się tym zawodowo - warto, być rozważył studia na kierunku Marketing i sprzedaż.
Program kształcenia na kierunku marketing i sprzedaż
Przykładowe przedmioty na specjalności e-commerce:
- Platformy sprzedażowe
- Identyfikacja wizualna produktów
- Systemy płatności on-line
- UX/UI w e-commerce
- Podstawy html i css
- Prawno-finansowe aspekty handlu
- Warsztat budowy sklepu internetowego
Przykładowe przedmioty na specjalności digital marketing:
- Kampanie internetowe,
- SEO – optymalizacja wyników wyszukiwania,
- Narzędzia google w marketingu,
- Content marketing,
- Media społecznościowe,
- Email marketing,
- Influencer marketing.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing i sprzedaż
Szczegółowe zasady naboru na studia należy sparwdzić na stronie www Uczelni.
Perspektywy pracy po kierunku marketing i sprzedaż
Absolwenci mogą odnaleźć się w świecie e-commerce – jako właściciele sklepów internetowych, ale też jako pracownicy skoncentrowani wokół marki odnoszącej sukcesy. Studenci na studiach Sprzedaż i marketing ponadto posiądą wiedzę i umiejętności przydatne w komunikacji biznesu (zwłaszcza e-commerce) oraz nauczą się mechanizmów dotyczących procesu sprzedaży, obsługi nowoczesnych narzędzi marketingowych – programów monitorujących działania w internecie, systemów zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami, i wielu innych.