Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
Intensywny rozwój cyfryzacji i technologii komputerowych całkowicie zmienia funkcjonowanie współczesnych mediów. Dostosowanie nowych mediów do potrzeb ich użytkowników wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu UX-design, projektowania funkcjonalnych i atrakcyjnych wizualnie interfejsów aplikacji, stron internetowych, a także identyfikacji i komunikacji wizualnej, reklamy i pozostałego zaawansowanego projektowania graficznego na bazie narzędzi cyfrowych.
Tym potrzebom ma sprostać kształcenie na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów.
Studenci uczą się różnorodnych technik i poznają narzędzia, dzięki którym korzystanie ze współczesnych mediów będzie dla użytkownika proste, czytelne, intuicyjne, atrakcyjne.
Dla kogo studia na kierunku projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
To propozycja dla kandydatów z doświadczeniem artystycznym, otwartych na nowoczesne rozwiązania, swobodnie poruszających się w świecie nowoczesnych technologii, osób kreatywnych.
Program kształcenia na kierunku projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
W programie studiów znajdują się przedmioty kształcenia podstawowego:
- komunikacja interpersonalna
- marketing i badanie wymagań i potrzeb użytkownika
- wybrane zagadnienia historii wzornictwa ii sztuk projektowych
- wiedza prawna projektanta i prawo autorskie
oraz kierunkowego:
- graficzne interfejsy użytkownika
- projektowanie stron i aplikacji internetowych
- identyfikacja wizualna i promocja produktu
- projektowanie graficzne 2D i 3D
- wirtualna rzeczywistość
- druk 3D
- rysunek funkcjonalny
- typografia/liternictwo
- sztuki wizualne w arteterapii.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
Warunkiem rekrutacji jest posiadanie dyplomu studiów pierwszego stopnia.
Kandydaci przygotowują potfolio własnych prac wykonanych w dowolnej technice: malarskiej, rzeźbiarskiej, rysunkowej, graficznej, intermedialnej.
Odbywają rozmowę kwalifikacyjna dotyczącą zainteresowań artystycznych, sprawdzającą również wiedzę z zakresu kluczowych zjawisk sztuk wizualnych XX wieku, zasad działania graficznych programów komputerowych i nowych mediów, projektowania graficznego.
Perspektywy pracy po kierunku projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
Możliwości zatrudnienia jest wiele, wybrane z nich to przykładowo:
- wydawnictwa
- drukarnie i punkty poligraficzne
- agencje reklamowe
- agencje wizerunkowe
- instytucje kultury i sztuki
- firmy związane z handlem stacjonarnym, sprzedażą internetową.