Wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym
Wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym to kierunek realizowany na poziomie studiów drugiego stopnia.
Studia obejmują zagadnienia z obszaru pedagogiki, wychowania fizycznego oraz zarządzania w obszarze zdrowia publicznego.
To nowatorskie, rewolucyjne podejście do kształcenia w tym zawodzie.
Absolwenci mają być przygotowani do roli nauczyciela, doradcy, instruktora ćwiczeń fizycznych, propagatora zdrowego stylu życia.
Dla kogo studia na kierunku wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym
Studia przewidziane są dla absolwentów licencjackich studiów na kierunku wychowanie fizyczne lub fizjoterapia.
Kandydaci powinni łączyć zainteresowania sportowe z predyspozycjami do wykonywania zawodu nauczyciela.
Program kształcenia na kierunku wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym
Przykładowe przedmioty w programie studiów:
- fizjologia starzenia się
- zdrowie psychiczne
- psychologia starzenia się
- psychologia i pedagogika
- podstawy geriatrii
- podstawy treningu zdrowotnego
- elementy fizjoterapii
- podstawy organizacji zarządzania
- podstawy zdrowia publicznego
- projektowanie programów zdrowotnych
- dietetyka wieku senioralnego
- trening interpersonalny
- zdrowotne formy aktywności fizycznej.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym
Kandydaci na studia powinni posiadać dyplom ukończenia studiów I stopnia na kierunku wychowanie fizyczne lub fizjoterapia.
Weryfikowana będzie również umiejętność pływania.
Perspektywy pracy po kierunku wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym
Studia przygotowują przede wszystkim do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego.
Absolwenci mogą ponadto pracować w:
- klubach sportowych
- ośrodkach rekreacyjnych
- instytucjach propagowania zdrowego stylu życia.
Opinie o kierunku wychowanie fizyczne w zdrowiu publicznym
Uczelnia proponuje odmienne wobec tradycji studia wychowania fizycznego łączące osobiste zainteresowania sportowe studenta z umiejętnościami zawodowymi pozwalającymi na wykonywanie zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i zdrowotnego we wszystkich placówkach oświatowych, jak i w równym stopniu na podjęcie pracy w jednym z najbardziej istotnych obecnie obszarów zdrowia publicznego – we wszelkich miejscach edukacyjno – menedżerskich związanych z pokonywaniem dwóch zasadniczych dla człowieka XXI wieku czynników ryzyka zdrowotnego: hipokinezji i nadwagi.